Renault Mégane RS
Nos, azért, mert pont 1976-ban alapították a Renault Sportot. Ennyi ideje vannak velünk azok a francia hot hatchek, amik mindig koruk legjobb, legmeghatározóbb sportautói voltak, és az alapmodellekhez képest is mindig sokkal jobbak voltak a különleges odafigyelésnek, és a második gyártósori, külön összeszerelésnek köszönhetően. Azonban ezt a gyártósort, és egyben a házon belüli sportmárka szerepét lassan teljesen átveszi az Alpine, úgyhogy az R.S. modelleknek menniük kell a kínálatból.
Úgyhogy minden bizonnyal az utolsó R.S. adagot köszönhetjük a Renault Mégane R.S. Ultime limitált szériában, ami a Tokiói Autószalonon fog debütálni, éppen a Mégane R.S. modellek 20-dik évfordulóján. A különleges modellek egyedi fekete matricákat kapnak, amiket a modern Renault embléma inspirált, illetve az 1976-os dátum is ott virít majd rajtuk. Mindegyiket Laurent Hurgon fogja dedikálni, akinek a nevéhez köthető a Mégane R.S. nürburgringi körrekordja. Odabent alcantara Recaro ülések és RS monitor adják majd meg a sportos hangulatot, de közel sem lesz olyan puritán, mint a Trophy-R. Ugyanakkor utóbbi Bridgestone Potenza S007 semi-slick abroncsait megkapja.
Az 1,8-as turbómotor 300 lóerős lesz, mint az alap Trophy változatban, és megmarad a Torsen mechanikus diffi is. Európában rendelhető lesz hatfokozatú duplakuplungos automatával is, de lesz belőle hatfokozatú kézi is természetesen. Már 2023 tavaszán lecseréli az alap R.S. és R.S. Trophy változatokat a kínálatban, noha árát egyelőre nem ismerjük.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!