BMW M3
Ha azt állítja a Collecting Cars, hogy ez az 1989-es BMW M3 Convertible gyári állapotú, akkor azt bizony úgy is gondolják. És nem, nem csak azért, mert az előző tulajdonosok nagy gondják viselték a BMW M-es történelmének egyik ultraritka darabjának, hanem azért is, mert maga a BMW Group Classic végzett rajta teljeskörű felújítást 2018 január és 2020 december között. És bizony nem sok E30 M3 fut odakint, amit maga a gyártó újított fel teljesen.
Ugyanakkor nem volt mindig ennyire patika állapotban. A kabrió M3-as élete során megkapta egyszer egy BMW M5 motorját és váltóját. A gyári felújítás során első dolguk volt ezektől megszabadulni és visszaszerelni az eredeti S14 négyhengeres motort és persze a váltót. Fényezése a különleges Macau Blau metálszín, sötétfék szövettetővel és az eredeti, sűrű BBS mintás felniszettel párosítva, aminél semmi sem mutat jobban és korhűbben ezen a típuson.
Persze nem csak motorcserét végeztek a gyáriak. Felújították az olajhűtő csöveket, a kardántengelyt és a kipufogót is. Ezeken kívül kicseréltek egy sor fontos alkatrészt, köztük a szélvédőt, a fényszórókat, a motorháztetőt, a kormányt, a váltókart, és még a fedélzeti komputert is. Eltávolítottak az autóból minden szennyeződést, és persze lecserélték a hang- és hővédőket a motortérben. Egyébként odabent semmi extravagánstat nem kapott, de pont ettől lesz kifinomult hatása. Nem mentek rá a korabeli eltorzult mintákra és színekre, hanem szimpla fekete bőrbelsőt rendeltek hozzá. Állítólag a gyári pótkereke és emelője is megvan – arról viszont nincs infó, hogy az oly értékes szerelő kit teljes-e.
No, nem mintha nem lenne így is szuperértékes egy ilyen E30 M3 kabrió. Mindössze 781 darabot gyártottak belőle, ráadásul ez a példány csak 80 407 km-t futott, és a hajtáslánca teljesen új. Hogy mennyiért kel el az árverésen, azt a Collecting Carson érdemes követni.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!