rendőrség
A pár hónapja modellfrissítésen átesett Explorerből már elkészült a rendőrségi változat is, ami számos módosítást tartalmaz a civil autókhoz képest a ledes fényhídon és a leválasztott hátsó üléseken kívül. A vezetéstámogató rendszerek érzékelőit, kameráit és radarjait arra is képes használni ez az Explorer, hogy megmondja a rendőröknek, nem ólálkodik-e valaki a kocsi mögött. Ha valóban érzékel valakit a kocsi, akkor azonnal felhúzza az ablakait, és bezárja a központi zárját.
További különbség a civil változathoz képest, hogy a mosóval is rendelkező tolatókamera képét menet közben is nézhetik a rendőrök, így egy esetleges autós üldözés során akkor is figyelhetik a gyanúsítottat, ha már sikerült elévágniuk. Az ajtókba olyan betéteket tesznek a gyárban, amelyek a legtöbb kézi fegyver golyóinak ellenállnak.
Hogy az üldözések során legyen esélye a rendőröknek tartani a lépést a bűnözőkkel, kizárólag erős motorokkal, sportosabbra hangolt felfüggesztéssel és megerősített fékrendszerrel készülnek a Police Interceptor Utility változatok. A 3,7 literes, 304 lóerős szívó V6-os mellett választhatják a rendőrök a 3,5 literes, turbófeltöltésű Ecoboost V6-ost is, amely már 365 lóerős csúcsteljesítménnyel rendelkezik, a nyomatéka pedig 474 Nm. Minden motorhoz összkerékhajtás és hatfokozatú automatikus váltó tartozik, utóbbi automatikusan sport módba vált, ha a kocsi érzékelői nagy keresztgyorsulást vagy agresszív gázpedál-kezelést jeleznek, ami valószínűleg arra utal, hogy üldözésbe került a jármű.