győri audi

Ilyen lesz az új győri Audi műszerfala

2014.01.11.

Hagyományos analóg órák helyett digitális képernyőről lehet majd leolvasni a legfontosabb adatokat az idén megjelenő új TT-ben.

2014 második felében mutatkozik be a győri Audi gyárban készülő Audi TT harmadik nemzedéke, amely már a VW-konszern rugalmasan alakítható keresztmotoros építőkészletére, az MQB-re épül. Hiába kell még több hónapot várni a premierre, a sportkocsi műszerfalát az új generációs MMI menürendszerrel együtt már a januári Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon bemutatta a német gyártó.

A műszerfal legnagyobb újítása, hogy a középen lévő kijelző eltűnt, helyette inkább a hagyományos analóg órák helyére tettek egy képernyőt. A 12,3 colos, színes, nagyfelbontású, 3D-s hatást keltő folyadékkristályos kijelző kétféle üzemmódban használható: az egyikben a sebességmérő és a fordulatszámmérő úgy jelenik meg, mint egy hagyományos műszerfalon, a másikban viszont csak csökkentett méretben, mert a kijelző nagyobbik részét ilyenkor az MMI menürendszer vagy a navigáció térképe foglalja el. A megoldás előnye, hogy a központi kijelző elhagyásával helyet nyertek és tömeget csökkentettek, hátránya, hogy csak a vezető látja az információkat. Ez persze illik a TT vezetőközpontú filozófiájához, de kíváncsian várjuk, hogy a hamarosan megjelenő modellfrissítés utáni A6-osba és az új A4-esbe is hasonló műszerfalat tesznek-e.

Az új TT MMI menürendszerében a háromküllős, lapított aljú sportkormányon lévő gombokkal, és a váltókar melletti, tapipados forgótárcsával lehet barangolni. Utóbbi segítségével nem csak betűket és számokat lehet beírni rajzolással, de arra is képes, hogy az okostelefonokhoz hasonlóan nagyítsuk vagy görgessük a képernyőn megjelenő képeket, információkat. Az Audi azt is bejelentette, hogy a jövőben csak két gomb kerül majd a forgótárcsa mellé a mostani négy helyett. Szintén az okostelefonokat idézi az MMI menüstruktúrája, és elsőként nyílik lehetőség arra, hogy az ember szövegre keressen rá benne.

A kevesebb képernyő mellett az is a minimalista stílust szolgálja, hogy a klímaberendezés vezérlése sem hagyományos úton történik, a hőmérsékleteket, a légbefúvás mértékét és irányát, valamint még az ülésfűtést ugyanis a kerek, sugárhajtóműre emlékeztető légbeömlők közepén lévő gombok és mini kijelzők segítségével lehet beállítani. Még annyi derült ki a TT utasteréről, hogy a sportülések oldaltartását felfújható, beépített párnákkal lehet majd állítani.

Forrás: 
Audi

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.05
A BMW egyike azoknak a márkáknak, amely az idén jó eséllyel tovább tudja erősíteni éllovas....
2025.02.05
A busz csütörtöktől odamegy, ahol az emberek vannak, akik Debrecen utcáin, Hajdú-Bihar legkisebb....
2025.02.05
Vízre bocsájtották Kínában a világ legnagyobb autószállító hajóját: a BYD Shenzhen „gyomrában” 9200....
2025.02.05
Egy éve indult a vállalati e-autó program: 2024. február 5. óta pályázhatnak a hazai gazdasági....
2025.02.05
Nézze meg a videót! ..
2025.02.05
Kamion és személyautó karambolozott az 1-es főút 95-ös kilométerszelvénye közelében, Ács térségében....
2025.02.05
A túlélés nagymestere, Bear Grylls vadonatúj televíziós sorozattal jelentkezik 2025-ben, amelyben....
2025.02.05
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség egy 53 éves férfi ellen, aki riasztópisztollyal fenyegetőzve....
2025.02.05
A kész járműveket szállító berendezések gyártói és a fuvarozók türelmi időt kértek a német VDI....
2025.02.05
Sok találmánya van az emberiségnek, amely megmaradt egyszerű használati tárgynak. Például a....