menetpróba

Ilyen egy igazi crossover!

2024.12.22.

A legújabb 3008-as modell is jól mutatja a Peugeot dizájnfilozófiájának evolúcióját.

 

Ezzel nem szürkülsz bele az egyre uniformizáltabb autók tengerébe. Dögös, kényelmes, dinamikus és takarékos, mi kell még? Pedig nem így indítottak ősei, első nemzedékét nem is fogadta ujjongás, mert öreguras és felejthető fazon volt. A legújabb viszont nem csak hogy szerethető, de igazi bálvány a márka történetében, olyan, amit imádni lehet.

Ezzel nem szürkülsz a tömegbe   Fotók: Boros Jenő

Hozza a Peugeot valódi génjeit: nem akar belesimulni a szürke tömegbe. És nemcsak méretével tekintélyes, hanem formájával is. Igaz, műszaki tartalmával sem kell szégyenkeznie: az 1,2 literes benzines-elektromotoros kombó jól teljesít autópályán és városban sem vedel.

Nem csak külseje lenyűgöző, nem véletlenül kapott több díjat műszerfala és az egész belső kialakítása, ami egyéni és praktikus. Szóval jogosan érdemelte ki Red Dot díjat, ami tényleg rangos elismerés a dizájn világában.

Előtte azonban hosszú utat járt be a Peugeot, tizenhat éve az első 3008-ast még egyterűvé formázta, a 2024-es modellel pedig a sportos SUV dizájnra tette le voksát. Pontosabban egy crossoverre, ami bejött.

A 2008-as hibrid koncepció

A francia piacon 2024 áprilisban debütált az új 3008-as, a többi európai országban két hónappal később vezették be. Ezekből az időpontokból arra is következtethetnénk, hogy a nyári uborkaszezon miatt lassan indultak be az eladások. Éppen ellenkezőleg történt: a Peugeot 3008 és E-3008 valósággal berobbant a piacra, s népszerűségét mi sem jelzi jobban, hogy a Peugeot modellt már az első hónapokban több mint ötvenezren rendelték meg.

A trendet jelzi, hogy minden negyedik vevő tisztán elektromos (BEV) verziót választott, ami magasabb, mint a kategória átlaga, másrészt annak fényében különösen jó eredmény, hogy a teljes európai piacon a villanyautók értékesítésének visszaesését, megtorpanását látjuk.

Dinamikus megjelenésű fazon Fotó: Boros Jenő

Ám ha jobban belegondolunk, a Peugeot 3008 sikerében nincsen semmi meglepő. Pályafutása nem is kezdődhetett volna jobban, hiszen kevéssel bemutatása után az E-3008-as elnyerte a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat. Ezt különösen az innovatív belső dizájnért kapta, amiben főszerepe volt a műszerfal fölött szinte lebegő, dupla kijelzőnek, a kiemelkedően különlegesnek számít a kategóriában.

A Panoramic i-Cokcpit 21 colos ívelt kijelzőjét jól egészítik ki az érintésérzékeny kezelőszervekkel ellátott kompakt kormány, valamint az i-Toggle kapcsolók, amelyek gyors hozzáférést tesznek lehetővé a felhasználó által preferált tíz leggyakrabban használt funkcióhoz, alkalmazáshoz.

Az érintőkijelzős kezelőpanel fix ikonok helyett lapozható gyorsmenüt lehet kitenni a panelre. Alatta külön klímagombokat is találunk, melyek gyorsan használhatók például a belső keringetéshez, párátlanításhoz.

A könyök magasságban osztott beltér szövet betétje végig húzódik az ajtókárpitokon, a műszerfalon és a középkonzolon is, miközben hangulatvilágítás nyugtatja a szemet. Az AGR minősítésű ülések kényelmesek, ráadásul extraként pneumatikus masszázsfunkcióval és felfújható oldaltámaszokkal is rendelhetők. A belső tér luxusa mellett csak az utastérben 34 liternyi rakodóhely áll rendelkezésre, a csomagtartó pedig már alaphelyzetben 520 literes.

Nem kevésbé látványos a lejtős ferdehátú formaterv sem, amely üde színfolt a szögletes, testes és szekréynszerű SUV-k között. Egyéni, karakteres az orr-rész, amelynek meghatározó elemei a keskeny LED fényszórók, valamint a legapróbb részletekig kidolgozott hűtőmaszk, hátul a szinte lebegő légterelő és különleges lámpatestek.

A Franciaországban tervezett, fejlesztett és gyártott ötajtós Peugeot modell esetében a megrendelések zömét a jobban felszerelt GT változatra adják le (az Allure az alapkivitel). Ez is jelzi a Peugeot törekvését, hogy termékei minőségét, műszaki tartalmát és felszereltségét a prémiumgyártókéhoz közelíti, miközben tartja a márkától megszokott kedvező árszintet.

A 3008 sikerének másik kulcsa, hogy a kínált hajtáslánc: a 136 lóerős öntöltő hibridben 1,2 literes turbómotor dolgozik elektromos rásegítéssel. Az új fejlesztésű gép tartós vezérműlánccal készül. A rövid távolságokat villannyal is képes megtenni, a 3008 hibrid fogyasztása városban hat liter alatt tartható, a vezetést pedig hatfokozatú, duplakuplungos automata váltó teszi kényelmessé és stresszmentessé.

A háromhengeres PureTech motor a 48 voltos mildhibrid rendszerrel jól eltalált kombináció: az autó képes elektromosan is mozogni főleg kis sebességű manőverezésnél, de a városi forgalomban akár egy kilométerre is elég lehet a 0,89 kWh-s akkumulátorban tárolt energia.

Az elektrifikáció következő szintje a plug-in hibrid már közel 200 lóerős, 1,6 literes turbómotorja négyhengeres, automata váltója pedig hétfokozatú.

A tisztán elektromos változatok 210 lóerősről indulnak, az összkerékhajtású kivitel 320 lóerős, a közel 700 km-es hatótávot ígérő Long Range modell 230 lóerős.

Attraktív dizájnja ellenére a vásárlói igényeknek megfelelően nem száműzték a hagyományos kilincseket és a gumikédereket, a vízlehúzó gumi éleket az ajtópanel alá rejtették. A letisztult forma kedvéért több más gyártóhoz hasonlóan elhagyták a hátsó szélvédő ablaktörlőjét, ami esőben hiányzik. Fura megszokni az irányjelző hangját, ami francia származására utal.

Árak, méretek

Az új generációs 3008-as hossza 4,54 méter, szélessége 1,89 m, magassága 1,64 m., vagyis 9,2 centivel hosszabb, 4,5-tel szélesebb és 2,1-gyel magasabb elődjénél, miközben tengelytávolsága is nőtt 6,4 centivel.

A magyar piacon továbbra is benzines kivitel a húzómodell, ez teszi ki értékesítések 80 százalékát.

A Peugeot honlapján a következő magánügyfél árak szerepelnek:

Benzin/Hybrid 136 LE e-DCS6 6 fokozatú automata sebességváltó

Allure: 12,39 millió Ft

Pack GT: 14,2 millió Ft

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
Megkoronázta káprázatos debütáló évét, a modell megőrizte a What Car? által odaítélt rangos, ’Az év....
2025.01.26
A hagyományos táblák helyett digitális kijelzőket kapnak a pesti fonódó villamosvonalon közlekedő....
2025.01.26
Bugatti, Ferrari, Rolls-Royce hármas az élen, óriási árbeli különbség az első és második helyezett....
2025.01.26
A 2024 márciusában bevezetett tarifareform egyszerűsítette a kedvezmények rendszerét és sokak....
2025.01.26
Limitált mennyiségben megkezdődött a legendás 1967-es Ford Mustang hű utánzatának a sorozatgyártása....
2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..