SEAT
Az elődhöz hasonlóan az e-Racer-t is a CUPRA Leon-ból fejlesztették ki. A személygépkocsi legújabb nemzedéke áramvonalasabb kialakítású mint valaha, ami segített a CUPRA Racing mérnökeinek dinamikusabb és erősebb, a 270 km / óra sebességet is elérni képes versenyautó kifejlesztésében. „Az alváz teljesen új, mivel az új Leon platformján alapul, és ez 50 milliméterrel hosszabb és hatékonyabb kialakítással bír. A padlólap és a karosszéria mozgó részei is szigorúan szabványosak. A lökhárítók, a küszöbök, a sárvédők és a spoiler mind újonnan tervezettek. Ezen túlmenően olyan aerodinamikai elemeket is adtunk az autónak, mint például egy elülső légterelő.”-- magyarázza Xavi Serra, a CUPRA Racing műszaki fejlesztési vezetője.
Nagyobb teljesítmény, nagyobb hatékonyság. A 2020-as e-Racer egyik újdonsága az akkumulátor megnövelt kapacitása. A cellák száma 6,270 egységre növekszik, új belső elrendezéssel és jobb hűtéssel, amelyekkel hatékonyabbá vált töltési időt kihasználása. "Újabb lépést tettünk előre a biztonság területén is, mivel azon dolgoztunk, hogy javítsuk az akkumulátor ellenálló képességét ütközés vagy más behatás esetére." - mondja Xavi Serra. Az elektronikus rendszert szintén áttervezték és átprogramozták.
A zéró széndioxid kibocsátású verseny jövőjének megteremtése. Az innovatív forma 4 motort rejt, amelyek az elektromos versenyautót mindössze 3,2 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h-s sebességre. Ezzel a teljesítménnyel, amelyet az autó egyetlen sebesség fokozatban ér el, az új e-Racer Mattias Ekströmmel és Jordi Genével, mint hivatalos pilótákkal készen áll az új, 100%-osan elektromos verseny túraautók bajnokságra, a Pure ETCR-re. „Az e-Racer volt a viszonyítási alap a több márkájú nemzetközi verseny létrehozásához. Műszaki szempontból mi készítettük elő a terepet.”- mondja Xavi Serra.