McLaren
Forrás: autonews.com
A McLaren gyártószalagjai részben a föld alatt helyezkednek el. A két szintes félkör alakú gyáregység egyben a vállalat székháza is. Az épület mellett megtalálható folyó, az idilli táj emlékét idézi fel bennünk, de emellett a székház hűtéséről is gondoskodik.
A gyártórészhez egy alagúton keresztül juthatunk el. Az első benyomás az, hogy hol vannak a zajos robotok és a szállító szalagok, mint az megszokott lenne egy autógyárban. Korábbi vezérigazgató Ron Dennis úgy fogalmazott a gyártóegységről, hogy: „Ez egy nagyon nyugodt, nagyon csendes, nagyon effektív, nagyon koncentrált hely.”
Forrás: autonews.com
Az automatizáció nem lenne ideális a McLaren alacsony volumennel rendelkező, nagyon egyedi gyártásához. A McLaren gyártósorain nem találunk egymás után két egyforma autót. Csak a Super Series modellek 4,5 millió gyártási variánssal rendelkeznek.
„A robotok tökéletesek abban, hogy pontosan ugyan azt a dolgot elvégezzék egymás után számtalanszor” – mondta Bruca McLaren a vállalat alapítójának lánya.
A gyártó minden alkatrészt külsős beszállítóktól szerez be. Az autók egytől egyig kézzel festettek és a McLaren kasztnyijai és alvázai a salzburgi Mubea Carbo Tech vállalat szénszálas öntvényeiből készülnek.
Forrás: autonews.com
Az összes modell gyártása, kabrió típusként indul, azonban, ha a megrendelt jármű coupé, akkor a tetőt „utólagosan” rögzítik a gyártás első fázisának egyikében.
A gyár két műszakban gyárt, a napi kapacitása kb. 20 autó. Az 570-es modell a gyártása során kb. 50 állomáson keresztül halad át. A McLaren Sport és Super modellek megegyező gyártási útvonalon haladnak végig. Az 1 millió dolláros csúcsmodell a McLaren Senna egy speciális, csak arra a modellre felépített gyártósoron készül.
Forrás: autonews.com
Forrás: autonews.com