Ferrari

Így folyhat Ferrari vér az ereidben - különleges XX vezetői program a Ferrarinál

2015.08.10.

Bizony nem sok embernek adatik meg, hogy egy Ferrari FXX K sportkocsit vezethessen, még kevesebben birtokolhatják azt, ami nem is meglepő, ha az olasz sportkocsi 2,2 millió eurós árcédulájára gondolunk, ráadásul a maranellóiak mind a 40 FXX K-át eladták még azelőtt, hogy a világ megtanulta volna a nevét. A Ferrari XX programjába pedig csak a kiválasztottak kerülhetnek be.

Az emberek nem így szinte látatlanban szoktak autót vásárolni, az FXX K azonban nem egy szokványos autó. A LaFerrarin alapuló 1021 lóerős V12-es hibrid szörnyeteg a high-tech aktív aerodinamikájával, a fejlett vezetéstámogató rendszereivel és a szénszálas karosszériájával ugyanis egy igazi közúti Formula-1-es autó.

„Mi laboratóriumnak nevezzük” – nyilatkozta Enrico Galliera a Ferrari kereskedelmi igazgatója. „Egy igazi versenyautót építettünk, ami még izgalmasabb és még gyorsabb.” A tulajdonosak ráadásul a Corse Clienti program keretében pedig nem csak, hogy megvásárolhatják a szuper sportkocsit, de együtt is dolgozhatnak a gyárral, így a csapat részévé válhatnak. Sőt a program akár arra is lehetőség van, hogy régi Formula-1-es autókra tegyenek szert és szerezzenek vele valódi versenytapasztalatot. „Néhányan csak vezetni szeretnek, élvezik ezt, de mások olyanok, mint a tesztpilótáink, nagyon gyorsak, és elkötelezettek. Mi pedig mindig meghallgatjuk őket” – folytatta Galliera.

Az FXX K már a harmadik XX modell a Ferrari kínálatában, amit az elmúlt évtizedben dobtak piacra. 2005-ben az Enzo FXX volt az első, majd jött az 599 GTB Fiorano szupersport változata az 599XX 2009-ben. A Ferrari ezáltal új technológiákat, tulajdonképpen GT versenyautókat tesztelhetett a közutakon, miközben a Corse Clienti program révén közvetlen visszajelzésekhez juthatott a tulajdonosoktól.

„Az utcai autóknál homologizációs aggodalmak állnak fenn, a versenyautóknál pedig szabályok vannak, ezeknél az autóknál azonban nincsenek határok” – magyarázza Galliera. „Mi úgy tesztelhetjük őket, ahogyan azt a közutakon, vagy a versenypályán nem tudnánk. A vásárlóink elmondják, hogy mely technológiák érdekesek, és melyek nem, így megtudjuk, hogy érdemes-e továbbfejleszteni az utcai autóink számára.”

Például az 599XX fejlett aerodinamikai csomagja megjelent az 599 GTO-n is, így talán az sem zárható ki hogy a FXX K aktív aerodinamikáját, vagy a hibrid rendszerét viszontláthatjuk majd a Ferrari 488-ason is.

A Ferrari különleges programjába azonban nem könnyű bekerülni. „Múltadnak kell lenni. A pénz nem elég” – tette hozzá Galliera. A szerencsések azonban igazi fejlesztőpilótának érezhetik magukat miközben a világ hét különböző versenypályáján vezethetik a Ferrari autóit.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....
2024.05.05
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....
2024.05.05
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nem iszik, nem dohányzik, de... ..
2024.05.05
Idén a Beregi kör lett az Év kerékpárútja, a festői útvonalat és a bringatúrázás legfontosabb....
2024.05.05
Magyarország területén 2024. május 4-én 0 óra és 24 óra közötti időszakban a rendőrök 45 személyi....
2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....