jármű eladás
Személyautók: a piaci növekedés egyértelműen lassulása szeptemberben megfordult és az értékesítés újra emelkedett a tavalyi évhez viszonyítva. Ezzel együtt az előrejelzésnek nagyjából megfelelő nagyságrendben várjuk az év végi eredményeket.Bízunk abban, hogy folytatódik a magán vásárlók visszatérése és a vállalati gépjárművek cseréje is tovább folytatódik. A magán vásárlók jelenleg inkább a használt autó kínálatból elégítik ki igényeiket, bár valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része (különösen az egy-három autós céges vásárlások) magán vásárlásnak tekinthető, csupán az ÁFA visszaigénylés miatt kerül az adott autó céges vásárlási körbe és finanszírozásba.
Sajnálatos és senki érdekeit nem szolgálja, hogy a drasztikusan növekvő és az új autó import volumenét jelentősen meghaladó importált használt személyautók átlag életkora meghaladja a 11 évet, ami az autópark öregedésének folytatódását, a káros anyag kibocsátás növekedését, közlekedés biztonsága csökkenését okozza, miközben a használt autó import a joghézagok kihasználásával az ÁFA meg nem fizetésében élen jár.
Haszonjárművek: A kishaszon jármű piac az eddig a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Hitelprogramja által generált forgalomnövekedés után folyamatosan lassul, így pár százalékkal a tervezett alá várjuk az év végére.
A nagyhaszon járműveknél a tervezettnél magasabb időarányos teljesülés azt jelenti, hogy a végeredmény az év végére várhatóan meghaladja az előrejelzéseinket. Az autóbusz piac igen kis mérete miatt tud jelentős havi eltéréseket mutatni, itt az a fontos, hogy éves szinten növekedést lássunk. Egyelőre ez kérdésesnek tűnik.
Motorkerékpárok: A piac továbbra is igen gyenge, de végre százalékosan jelentősebb növekedést mutat. Létfontosságú lenne a robogó azonosítás megoldása, a regisztrációs adó kiigazítása a használati jellegű kétkerekűek esetében, valamint a 125 ccm robogók „B” kategóriás jogosítvánnyal való vezethetőségével kapcsolatos procedúra könnyítése.
Fontos tudni, hogy a kétkerekűek nagyobb darabszámú használata jelentősen csökkentheti a dugókat, vagyis könnyítheti az autósok életét, miközben csökkentheti a környezetszennyezést.
Gazdaság fehérítés: A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció évek óta tesz a kormányzat felé kezdeményezéseket a gépjármű kereskedelmi-, és javító szakma fehérítése céljából, amely javaslatok fogadtatása pozitív, de eddig kevés konkrét intézkedés történt. Bízunk abban, hogy a javaslataink pozitív fogadtatása előbb-utóbb megjelenik a jogszabályokban és ezek alkalmazásában is.
Javítók és szervizek: Az importőrök tovább folytatják a márkaszervizeket bemutató kommunikációs kampányt, amely a jogi környezet változásával együtt (cégautó javítási ÁFA fele visszaigényelhető) már érzékelhető elmozdulást jelentett a legális szervizek irányában, ahol megfigyelhető az ügyfélszám emelkedése. Bízunk abban, hogy ez a folyamat hamarosan a szervizek fejlődésében és a foglalkoztatásban is megjelenik.