járműgyártás

Ifo tanulmány Kínáról: a német jólétbe kerülne a leválás

2022.08.18.

Egy Ifo-tanulmány szerint különösen az autógyártók és a gépipar szenvednének súlyos károkat, ha leválasztanak őket Kínától és más tekintélyelvű államoktól. A jólét általában véve is jelentősen csökkenne – írja az automobilwoche.de

 

Az Ifo Intézet szerint a Kínától és más tekintélyelvű államoktól való gazdasági függés leválasztása jelentős jóléti veszteséget jelentene Németország számára. Egyrészt összeomlanának az értékesítési piacok, másrészt drágulnának a német ipar előtermékei és alapanyagai – írják a müncheni közgazdászok az Ifo elnöke, Clemens Fuest vezetésével megjelent lapjukban.

Audi-gyártás Kínában. Fotó: Audi

Az EU Kínától való kölcsönös szétválasztása önmagában nagyon súlyosan érintené a német ipart, és csökkentené versenyképességét, különösen az autógyártókat és a gépipart. Az Ifo számítása szerint a magasabb importvámok és egyéb kereskedelmi akadályok mindkét oldalon 0,81 százalékkal csökkentenék a német bruttó hazai terméket, ami a teljes gazdasági növekedés jelentős hányadába kerülne. Ráadásul az Ifo kutatói hangsúlyozzák, hogy ezek csak a várható veszteségek alsó határai. Ennek megfelelően csak viszonylag kis területek részesülnének előnyben, mint például a textilipar.

A tanulmány megerősíti a korábbi Ifo-tanulmányokat is, miszerint az ipari termelés Németországba vagy a szomszédos országokba történő áthelyezése óriási jólétveszteséget jelentene. Egy átfogó németországi áttelepítés esetén a német bruttó hazai termék csaknem 10 százalékkal csökkenne. „A deglobalizáció nemcsak magasabb munkanélküliséghez és alacsonyabb növekedéshez vezethet, hanem végső soron az ország politikai stabilitását is veszélyeztetheti” – figyelmeztetnek a lap szerzői. Az Ifo Intézet az egyoldalú függőségek csökkentését és az ellátási láncok diverzifikálását javasolja.

"A tény azonban az, hogy ragaszkodnunk kell a nemzetközivé válás alapvető üzleti modelljéhez" - foglalta össze az ügyfélnek Bertram Brossardt, a vbw vezérigazgatója.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....