AMTS 2015
A Peugeot a sportos utcai autóit is állította ki a 10. Autó Motor és Tuning Show-n, a 308 GT mellett látható volt a valaha volt legerősebb és leggyorsabb utcai modelljük, az RCZ R is. Mindkét kocsiban a BMW-vel közösen fejlesztett 1,6 literes turbómotor dolgozik, a 308-asban 202 lóerőt, az RCZ R-ben 270 lóerőt ad le. Utóbbi speciális, Peugeot Sport által fejlesztett felfüggesztéseket és önzáró differenciálművet is kapott, ami megmagyarázza az elsőre magasnak tűnő, 11,8 millió forintos vételárat.
A legtöbb érdeklődőt azonban egy még erősebb Peugeot vonzotta: Ifj Tóth János 280 lóerős 208 T16 R5 versenyautója. A Bocsi Attila által tervezett versenyautó műszakilag nagyon közel áll a ralizás csúcsgépeihez, a rali-vb-n látható WRC modellekhez, hiszen ugyanúgy 1,6 literes turbómotorja van, és minden kereke hajtott, a tömege pedig 1230 kg.
A közönség által csak „Janikának” hívott versenyző már korábban is versenyzett Peugeot-val: a 206-os után jött a 307 WRC (azzal is bajnoki címig jutott), majd a 207 Super2000-es, most pedig a 208 T16 R5, amelyet szokás szerint a Tagai Racing Technology-tól bérelnek.
„Az eddigi versenyautóim közül a 206-os volt az nagy kedvencem: ez nem is lehet kérdés!” – mondta ifjabb Tóth, amikor arról kérdezték, tudna-e választani az eddigi versenyautói közül. „Jó kis autó volt, amelybe Rolf Schmidt minden évben beletette azokat a fejlesztéseket, amelyek hoztak valamit a konyhára. Jó éveink voltak vele, remélem hasonlóak jönnek a 208-assal is, amely szintén nagyon jó, a kategóriája egyik topautója. Szeptemberben teszteltem vele körülbelül száz kilométert, és minden pillanatát élveztem. Persze, tudni kell kezelni, tudni kell bánni vele, és tőlünk függ, milyen hamar tudunk összebarátkozni vele” – nyilatkozta a hétszeres magyar bajnok két autogram adás között.