autonóm jármű

IDTechEx: egy autonóm elektromos autó megvásárlása olyan érzés lesz, mintha egy laptopot vennénk

2023.07.19.

A számítógépes chipek már régóta részei az autóknak, de senki sem törődik velük addig, amíg nem működnek, vagy amíg nem késlekednek a gyártósoron, és nem állítják le az iparágat megrázóan a gyártást. Az IDTechEx "Semiconductors for Autonomous and Electric Vehicles 2023-2033" című jelentésében szereplő kutatás azonban azt mutatja, hogy az autóiparon belüli trendek azt jelentik, hogy a fogyasztók hamarosan sokkal többet fognak törődni azzal, hogy milyen chipek vannak az autóikban. Az IDTechEx várakozásai szerint egy új jármű vásárlása hamarosan olyan lesz, mintha új laptopot vásárolnánk.

Az autonóm elektromos járművekben található félvezető eszközök.

Mik a fő szempontok laptop vásárlásakor? A legtöbb ember számára olyan dolgok, mint például az, hogy meddig bírja az akkumulátor, milyen szép a képernyő, és milyen számítógépes chip van benne. Egy jármű értékének értékelése a hengerek száma, a lóerő és a kilométer/liter alapján hamarosan irreleváns lesz. Azt már tudjuk, hogy az elektromos járművek hamarosan uralni fogják a piacot, kipipálva a járműválasztást az alapján, hogy meddig bírja az akkumulátor, de mi lesz a másik két kritériummal?

Az elmúlt években nehéz volt megszabadulni az autók vezetőfülkéinek átvilágításától. Még a legolcsóbb autók is kaphatók valamilyen központi kijelzővel, míg a piac felső szegmense az elülső oszlopoktól oszlopokig terjedő képernyők felé tart. Amikor az IDTechEx részt vett a CES-en, egyértelmű volt, hogy a jövő utastere tele lesz képernyőkkel.

Bár ez elsőre izgalmasan hangzik, a vásárlóknak tisztában kell lenniük azzal, hogy az autóipar számára ez csak egy eszköz a cél érdekében, amelynek célja, hogy még több pénzt szedjen ki a járművezetőkből. A képernyők több prémium funkciót és valószínűleg több szolgáltatást tesznek lehetővé a járművekben.

A laptopokhoz hasonlóan a járművek is játékeszközökké válnak. A Tesla hullámokat keltett, amikor bemutatta, hogy a Model S képes a Streamet futtatni az infokommunikációs rendszerén, és megmutatta, hogyan lehet a Witcher 3-at játszani, amikor a jármű áll. A Mercedes egy lépéssel tovább ment; most, hogy mind az Egyesült Államokban, mind Németországban megszerezte a 3-as szintű autonóm tanúsítványt, a sofőr számára lehetővé vált, hogy videojátékokat játsszon, miközben az autó önmagát vezeti, akár 65 km/h-s sebességig. Azonban ahol a Tesla olyan játékokat játszik, amelyeket egy modern játéklaptoptól várnánk el, ott a Mercedes lehetővé teszi a Tetris, a Sudoku és néhány mobil játékcímmel való játékot.

Az autonóm elektromos járművekben található félvezető eszközök.

Mik a fő szempontok laptop vásárlásakor? A legtöbb ember számára olyan dolgok, mint például az, hogy meddig bírja az akkumulátor, milyen szép a képernyő, és milyen számítógépes chip van benne. Egy jármű értékének értékelése a hengerek száma, a lóerő és a kilométer/liter alapján hamarosan irreleváns lesz. Azt már tudjuk, hogy az elektromos járművek hamarosan uralni fogják a piacot, kipipálva a járműválasztást az alapján, hogy meddig bírja az akkumulátor, de mi lesz a másik két kritériummal?

Az elmúlt években nehéz volt megszabadulni az autók vezetőfülkéinek átvilágításától. Még a legolcsóbb autók is kaphatók valamilyen központi kijelzővel, míg a piac felső szegmense az elülső oszlopoktól oszlopokig terjedő képernyők felé tart. Amikor az IDTechEx részt vett a CES-en, egyértelmű volt, hogy a jövő utastere tele lesz képernyőkkel.

Bár ez elsőre izgalmasan hangzik, a vásárlóknak tisztában kell lenniük azzal, hogy az autóipar számára ez csak egy eszköz a cél érdekében, amelynek célja, hogy még több pénzt szedjen ki a járművezetőkből. A képernyők több prémium funkciót és valószínűleg több szolgáltatást tesznek lehetővé a járművekben.

A laptopokhoz hasonlóan a járművek is játékeszközökké válnak. A Tesla hullámokat keltett, amikor bemutatta, hogy a Model S képes a Streamet futtatni az infokommunikációs rendszerén, és megmutatta, hogyan lehet a Witcher 3-at játszani, amikor a jármű áll. A Mercedes egy lépéssel tovább ment; most, hogy mind az Egyesült Államokban, mind Németországban megszerezte a 3-as szintű autonóm tanúsítványt, a sofőr számára lehetővé vált, hogy videojátékokat játsszon, miközben az autó önmagát vezeti, akár 65 km/h-s sebességig. Azonban ahol a Tesla olyan játékokat játszik, amelyeket egy modern játéklaptoptól várnánk el, ott a Mercedes lehetővé teszi a Tetris, a Sudoku és néhány mobil játékcímmel való játékot.

 

Cs.A.-Ő.P.

Cikkünk megírását az InterCars támogatta.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
2025-ben a Renault 5 E-Tech electric és az Alpine A290 lett az Év Autója. Az eredményt az európai....
2025.01.15
Gőzerővel zajlik a Forma–1-es versenypályánk megújulása. A Hungaroring a napokban helyzetjelentést....
2025.01.15
Összeütközött két személyautó és egy kisbusz Székesfehérváron, a Kadocsa utcában, azaz a 7-es főút....
2025.01.15
Spanyolországban 1 millió autót adtak el 2024-ben, amivel a piac visszaállt a Covid előtti szintre....
2025.01.15
A viadal honlapja szerint Dalin 64 nap 19 óra 22 perc 49 másodperc alatt hajózta körbe a bolygót,....
2025.01.14
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1242-en lépték át Bács-Kiskun....
2025.01.14
Jogászként végzett, majd a külkereskedelemben dolgozott és részese volt az újkori magyar....
2025.01.14
A közúti biztonságot, a közlekedési hálózatok hatékonyságát, valamint a balesetek és a forgalmi....
2025.01.14
Miképpen a világ számos, autógyártó nagyhatalomként számontartott országában, Dél-Koreában is a....
2025.01.14
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry....