sikeres év
Robert Buttenhauser
Buttenhauser számokat nem említett, azt azonban érzékeltette, valamivel több benzines és dízeles motort gyártottak Győrben, mint 2021-ben. Akkor ez a szám 1,6 millió volt. Vagyis nem hogy csökkent volna a belső égésű motorgyártás, valamivel nőtt is. Ami viszont látványosan emelkedett, az a villanymotorok száma. Idén ebből 380 ezer készül az Audi Hungariánál.
A nehéz körülmények ellenére idén sok mindent elértünk – ezt már Alfons Dintner, az igazgatótanács elnöke jelentette ki, majd sorolta a jól ismert nehézségeket. Kovid, háború, ellátási láncok bizonytalansága, chiphiány.
Stabilan szinten tudtuk tartani a termelést – fogalmazott Dintner a sajtófogadáson. Ötven pluszosok értették, a fiatalabb kollégák aligha, amikor visszatekintett, mekkora utat járt be a járműgyártás.
Mi még vezettünk fejtámla nélküli autókat és annak idején tanulni kellett azt is, hogyan kell bekapcsolni a biztonsági övet – mondta el a győri Audi első embere, majd hozzá fűzte: Vállaljuk a kihívásokat, ha nem vállalnánk, reggelente fel sem kellene kelni.
Alfons Dintner
Dintner felidézte, hogy új startégiát fogalmaztak meg, ebbe nagyon sok embert bevontak, a Next level célja, hogy a jövőben is megőrizzék versenyképességüket.
A következő év pedig emlékezetesnek ígérkezik. 2023-ban ünnepli az Audi győri letelepedésének 30. évfordulóját, a járműgyártás pedig 25 éves lesz.
A már idézett Buttenhauser további jó hírekkel is szolgált. A győri Audi tovább fejleszti a belső égésű motorokat, miközben erőteljesen ráfordult az elektromos országútra.
1,3 milliárd autó közlekedik a világban belső égésű motorral, ezeket ki kell szolgálni – fogalmazott Robert Buttenhauser, aki szerint gőzerővel kutatják a Széchenyi István Egyetemmel a szintetikus üzemanyagot és a hidrogén hajtást is.
Robert Buttenhauser, a motorgyártásért felelős igazgatósági tag arról is beszélt a karácsonyi fogadáson, hogy gőzerővel fejelszetik a villanymotorok gyártását. Az új, úgynevezett MEB ECO hajtásokat a Volkswagen-konszern kis méretű elektromos autóiba építik majd be. A gyártás a tervek szerint 2025-ben kezdődik Győrben, amelyhez új gyártóterületet alakítanak ki.
Les Zoltán
A békés tenger nem nevel jó hajósokat – ezt már Les Zoltán jármúgyártásért felelős igazgatósági tag jelentette ki, majd hozzá fűzte: Háborgó tengeren, nagy viharok között, de célt értünk. Jó eredménnyel zárunk, a tavalyi év közelében leszünk – fogalmazott Les Zoltán.
Beszélt arról is, hogy december közepétől négy hétre leáll a járműgyártás a győri Audiban, de nem a megrendelések hiánya miatt, hanem a gyártősorokat kell átépíteni, hogy felkészülhessenek a Cupra gyártására 2024-től.
Spanyol örökség, győri szívvel – fogalmazott Les Zoltán a Cupra Terramar érkezése kapcsán.
Patrick Heineke
Patrick Heineke, pénzügyekért felelős igazgatósági tag arról beszélt a karácsonyi sajtófogadáson, hogy az Audi Hungaria új utakat keres, a gyártás és fejlesztés mellett a szolgáltatói szektorban is egyre erőteljesebb a jelenlétük, ennek keretében jövőre új céget alapít az Audi Hungaria, hogy a Volswagen-konszern cégeinek nyújtsanak teljes körű szolgáltatást.
Németh Kinga személyügyért és szervezetért felelős igazgatósági tag kiemelte: idén kilencedik alkalommal nyerte el a vállalat a legvonzóbb munkahely címet. Szólt a Kisalföld Presztízs-díj Megye Gazdaságáért díjról is, amit az Audi Hungaria a Pro Bono tudásmegosztó programsorozatért nyert el.
Németh Kinga
A nagyon alacsony fluktuáció egyértelműen azt tükrözi, hogy 12 ezer munkatársunk szeret az Audinál dolgozni, ők nem azt kérdezik, meg lehet-e csinálni valamit, hanem azt, hogyan lehet megcsinálni – jelezte Németh Kinga azt, hogyan tudnak választ adni a technológiai és emberi kihívásokra.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!