koncepció
Az utóbbi időben a belső égésű motorok helyéért az elektromos és a tüzelőanyag-cellás erőforrások között folyó küzdelemben az elektromos motorok állnak nyerésre, Tom azonban a családi hagyományok miatt is a tüzelőanyag-cellás erőforrás mellett teszi le a voksát. Nagyapja ugyanis még az 1960-as években tagja volt annak a kutatócsoportnak, amely a világ első tüzelőanyag-cellás erőforrását megalkotta.
Tom szerint pedig ez a rendkívül modern technológia áttörés előtt áll, hiszen például a Toyota egyre több tüzelőanyag-cellát ad el világszerte, a világ egyik legnagyobb olajvállalatának számító holland-angol Shell pedig 400 hidrogéntöltő állomás építésébe kezdett Németországban.
Az esztétikus Iceni H2 design filozófiájának a középpontjában a tisztaság állt. A levegőbe mindössze vízgőzt eregető hidrogéncellás sportkocsi egyszerű formatervébe nem fértek bele a hatalmas szárnyak, a kocsi oldalán található nyílásokat pedig a tüzelőanyag-cellás hajtáslánc követelte meg.A nagyon kompakt sportkocsi egy szénszálas vázrendszerrel rendelkezik, amit egy acélból készült bukókerettel is kiegészített a tervező. A biztonságra a hidrogén tank miatt is nagy szükség van, ugyanakkor Tom szerint a gyorsan utántölthető hidrogén tank az, ami olyan szabadságot biztosít a tüzelőanyag-cellás járművek számára, amivel a hálózati töltésű elektromos járművek még jó sokáig nem fognak rendelkezni.
(miferfiak.hu)