Kia

Hybrid 48V-os hajtáslánc a KIA Ceed-ekben

2020.07.09.

 Kia bemutatta EcoDynamics+ Hybrid 48V-os dízelelektromos hajtásláncát Ceed-sorozatban 

Az EcoDynamics+ hajtásokban a villanymotorként is működtethető, szíjhajtású generátor dolgozik együtt a Kia 1,6 literes, ‘Smartstream’ sorozatú dízelmotorjával. Az eredmény: csökkenő széndioxid-kibocsátás és alacsony üzemeltetési költségek. Az új hajtáslánc a dízelmotor 136 LE-s teljesítményváltozatával érhető el. 
 
A Hybrid 48V technológiai megoldásai révén a Ceed modellcsalád CO2-kibocsátása csökken, ami ugyanakkor nem jár együtt a menetteljesítmények romlásával. 
 
Az EcoDynamics+ Ceed modellek ötajtós és kombi változatai, valamint az XCeed is a Kia szlovákiai, zsolnai üzemében készülnek. A mostantól számos európai piacon megjelenő új, Hybrid 48V modellváltozatokat továbbra is a Kia 7 éves/150 000 kilométeres garanciájával értékesítik. 
 
 
EcoDynamics+ Hybrid 48V-os dízelmotoros hajtáslánc villanymotorként is működő generátorral  A Ceed modellek Hybrid 48V hajtásláncában a Kia által valaha gyártott legtisztább üzemű ‘Smartsteam’ dízelmotor dolgozik együtt az EcoDynamics+ 48V-os, villanymotorként is működtethető – és így a dízelmotornak az autó hajtásába besegítő – generátorával. 
 
Az EcoDynamics+ azáltal biztosít nagyobb hatékonyságot a dízelmotornak, hogy begyűjti, majd visszaforgatja a mozgási energiát, ami a hagyományos hajtásokban jelentős részben 
Kontakt: Rusótzky Viktória Tel: +36 30 385 7877 E-mail: viktoria.rusotzky@kiamotors.hu 
 
veszendőbe megy. A 48V-os generátor felhasználja a nagyrészt motorféküzemben összegyűjtött, és a 48V-os lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátorban tárolt elektromos energiát, így gyorsításkor villanymotorként dolgozik, ezáltal csökken a dízelmotor terhelése, a károsanyag-kibocsátás, valamint a fogyasztás is. 
 
A Hybrid 48V-os rendszer szíjhajtással kapcsolódik közvetlenül a dízelmotor főtengelyére, és zökkenőmentesen vált a „motor”, és a „generátor” üzemmódok között. Motoros üzemmódban teljesítményével és forgatónyomatékával a dízel főtengelyén át segít be a hajtásba. Amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról (bizonyos esetekben az akkumulátor töltöttségétől függően haladás közben is), a szerkezet azonnal generátor üzemmódba kapcsol, és közvetlenül a főtengelytől kapott mozgási energiával tölti a hajtáslánc 48V-os akkuját. 
 
 
A Kia ‘U3’ sorozatú, 1,6 literes CRDi (common-rail direct injection: közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses) dízelmotorja szelektív redukciós katalizátort (SCR) is használ a kipufogógázok nitrogénoxid tartalmának jelentős csökkentésére. A Hybrid 48V emellett kevesebb szén-dioxidot és koromrészecskét bocsát a környezetbe, mint a korábbi Kia dízelmotorok. 
 
Az elektromos tengelykapcsoló-működtetéssel (clutch-by-wire) kiegészített intelligens kézi sebességváltó tovább növeli a hatékonyságot A Ceed a Kia egyik első európai modellje, amit a márka új, intelligens kézi sebességváltójával, az iMT-vel értékesít. Az új erőátvitel kizárólag az EcoDynamics+ Hybrid 48V hajtásláncú modellekhez érhető el. Az elektromos tengelykapcsoló-működtetésű (clutchby-wire) erőátvitel hozzájárul a Hybrid 48V nagyobb üzemanyag-hatékonyságához, ami kisebb fogyasztást, és alacsonyabb széndioxid-kibocsátást is jelent, miközben a kézi váltás élvezete és szabadsága változatlan marad. 
 
A hagyományos mechanikus tengelykapcsoló helyett az iMT-ben egy teljesen elektromos rendszer működik, így az erőátvitel működése a korábbinál sokkal pontosabban igazítható a Hybrid 48V-os hajtásláncok igényeihez. A belsőégésű motor jóval korábban leáll, mint ahogy azt a Kia hagyományos startstop rendszereiben megszokhattuk, majd a villanymotorként is működtethető, 48V-os generátor indítja azt újra hangtalanul és gyorsan. A rendszer alapbeállításának tekinthető Eco üzemmódban a motor menet közben is leállhat (125 km/hig), és csak akkor indul újra zökkenőmentesen, ha a vezető a gázra lép, vagy kinyomja a kuplungpedált. A rendszer működésének hatására javul az üzemanyag-hatékonyság és csökken a CO2-kibocsátás (valós vezetési körülmények között). 
 
A váltó akkor is a korábban kapcsolt sebességfokozatban marad, amikor a belsőégésű motor leáll, és a dízel csak akkor indul újra, ha a vezető vagy a fékre, vagy a gázra lép. A motor azonban üres fokozatban indul újra, amint a vezető kinyomja a kuplungot a váltáshoz, illetve akkor is, ha az autó sebessége túl alacsony a korábban kiválasztott sebességfokozathoz. 
 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....