járműértékesítés
A rendezvényen Szücs Attila, az Eurotrade Kft. ügyvezető-tulajdonosa és Radek Strouhal, a Tatra gyár vezérigazgatója idézték fel az elmúlt húsz év szép és nehéz pillanatait.
Szücs Attila, az Eurotrade Kft. ügyvezető-tulajdonosa (állva) és Radek Strouhal, a Tatra gyár vezérigazgatója (jobbra mellette) a sajtótájékoztatón.
Egyebek mellett megtudhattuk, az első új Tatra tehergépkocsi értékesítése 1995-ben történt, a vezérképviseleti szerződést két év múlva, 1997. novemberében írták alá. Húsz év alatt ezer új és újszerű járművet adtak el a térségben, döntő részét Magyarországon, de jutott Romániába és Szlovákiába is az Eurotraden keresztül, ez utóbbiek százas nagyságrendűek. A csúcsoit évi kétszáz jármű, a negatív csúcsot pedig a tavalyi nulla értékesítés jelentette – idézte fel a két végletet Szűcs Attila, majd elmondta azt is, 2006-ban volt az a bizonyos kétszázas csúcs, s ezzel a világ legjobb dealerei lettek a Tatranál.
1998 – 2004 között évi 20 és 40 darabot adtak el évente, majd 2008-ban a pénzügyi válság nehéz helyzetet teremtett számukra is. 2008. II. felétől gyakorlatilag teljesen leáll az új eszközök értékesítése, a felhalmozott készleteket 3 év alatt tudták eladni, elsősorban külföldön.2013-tól az új Phoenix modell lényegesen magasabb ára is nehezítette az értékesítést.
2016 volt az abszolút mélypont, nem történt új Tatra eladás –fogalmazott Szűcs Attila. - 2017 a Tatra újraindulásának éve, szeretnénk, ha az értékesítés elérné a 20 darabot.
Az új Phoenix modell itt éppen Norvégiában
Vagyis a jelen a tatra márka hazai újrapozicionálásáról szól. Piacfelmérés, piacelemzés, termékismertető marketingkampányok, tesztautó programok, aktív készletpolitika – érzékeltette a tulajdonos-ügyvezető, milyen fázisai vannak az újrapozícionálának. A program időhorizontja: 2019 év vége, a megcélzott piaci részesedés 50%.
Radek Strouhal, a Tatra gyár vezérigazgatója köszöntőjében hangsúlyozta, a 120 éves Tatra köszönti az Eurotrade Kf.-t a húsz éves együttműködés születésnapján. Felidézte a rendszerváltás utáni útkereséseket, a többszöri tulajdonosváltást, s beszélt arról is, hogy 2012-ben mindössze ötszáz járművet gyártottak, s közel álltak a fizetésképtelenséghez. Két kereskedő család lett az új tulajdonos, s elindultak a felfelé ívelő pályán. Az elmúlt években nyolcszázra emelték a termelési volument, tavaly pedig 1300 Tatra hagyta el a gyárat.
Az erdészet egyik fő megrendelő.
Ez sem tűnik nagy számnak, de tudni kell, hogy a Tatra speciális nehézgépjárműveket gyárt főleg a bányaipar, az útépítés, az erdészet és a tűzoltóság számára – hangzott el a szakmai napon.
Szűcs Attila cégéről elmondta, a legrégebbi szakmai múlttal és a legnagyobb saját tőkével rendelkező, magyar tulajdonban levő, független jármű kereskedelmi vállalkozás. A cégcsoport 2017-ben a 27 éves fennállásának várhatóan legjobb évét zárja. Jól teljesít az az anyacég, várható árbevétel 6 milliárd forint felett lesz, várható üzemi eredménye pedig a 450 millió forintot is meghaladja.
Jó évet zárnak az ingatlanfejlesztő cégeink is. Nagyon ígéretesek a napenergia-termelő cégeink beruházás előkészítő tevékenységei. A 2018-as év nagy durranása lehet ez az üzletágunk. Legjobb évét zárja a táplálék kiegészítők forgalmazásával foglalkozó vállalkozásunk. Valamint nem zárnak rossz évet külföldi leányvállalataink sem – jelezte a tulajdonos, hogy a cégcsoportnak sok lába van és a pozícióik erősek.
Monsieur Dakar
A szakmai napon részt vett Karel Loprais cseh raliversenyző, aki hat alkalommal nyerte meg a Dakar-ralin a kamionok versenyét
1967-ben került a Tatra gyárához mint gyári munkás. Idővel tesztvezető lett, majd 1986-ban a gyár egy kamionjával elindult a Dakar-ralin. Később összesen hat alkalommal (1988, 1994, 1995, 1998, 1999, 2001) tudott nyerni ezen a versenyen, és további ötször második, valamint egyszer harmadikként végzett.
Az 1994-es győzelme óta a médiában gyakran Monsieur Dakar néven illetik.
Tatra kínálat speciális járművekből.