autósport

HUMDA fesztivál és Norbi tripla

2022.06.24.

Ilyen egy autós népünnepély, ahol a sebesség mellett jutott bőven örömmámorból, és nem csak a pilótáknak, hanem a negyvenezer szurkolónak is.

 

Itt aztán minden magyar rajthoz állt, aki számít, és olyanok drukkoltak, akiknek szívügyük az autósport. Először is az a negyvenezer szurkoló, aki úthasználati díjat és üzemanyagköltséget nem kímélve kilátogatott a Hungaroringre, ahova regisztrációhoz kötött és ingyenes volt a belépő, de a fizetős paddock jegyek és bérletek is néhány óra alatt elkeltek. Nem véletlenül, hiszen a HUMDA valódi show-t és igazi versenyhangulatot szervezett a mogyoródi katlanban.

Kiss Norbert legyőzhetetlen volt  Fotó: Boros Jenő

Az autós fiestán jutott hely a gyerekeknek is, mert különböző programokon játékosan sajátíthatták el a biztonságos közlekedés szabályait a HUMDA parkban.

Ha eddig sokan még nem tudták, hogy mit takar a név, akkor most biztosan megtanulták, mert parádés show-t rendezett a HUMDA, a név a nemzetközileg már ismert Hungarian Motorsport and Green Mobility Development Agency, vagyis a Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökséget takarja.

Közlekedési park a Gold tribün felett     Fotó: Boros Jenő

A HUMDA nem csak a nyári Super Racing Fesztivál rendezte meg, hanem korábban megjelent „Road Safety – a biztonság az első” edukációs programjával, melyen tavaly ősztől 13 helyszínen több mint harmincezren vettek részt, most pedig a Hungaroringen is megjelent.

A biztonsági foglalkozások húszperces interaktív oktatása után közlekedési ismeretek átadásában jártas szakemberek segítségével, elektromos miniautókkal, kerékpárokkal és rollerekkel közlekedtek a gyermekek az ideiglenes KRESZ-pályára, ahol a közlekedési szabályokkal és többek között rendőri karjelzésekkel ismerkedtek meg.

Játszva tanultak a srácok        Fotó: Boros Jenő

A Hungaroring Gold Tribünje felett kialakított biztonsági centrumban nemcsak a közlekedési park várta a gyerekeket, akik magasba emelkedhettek a tűzoltók emelőkosarában és bemászhattak mentőautóba, láthatták a Magyar Közút különleges járgányát.

Közben a szombati első futamot Kiss Norbert megnyerte, majd a fordított rajtrácsos másodikon rommá törték versenykamionját, míg a túraautó-világkupában Michelisz Norbert volt a legjobb magyar, az időmérőn hetedikként végzett.

Teltház a főtribünon      Fotó: Boros Jenő

Szóval jól indult a nap, amiről így mesélt Kiss Norbi: Kívülről talán könnyűnek tűnt a rajt-cél győzelem, pedig egyáltalán nem az, hiszen folyamatosan koncentrálni kell: figyelni a fékek hűtésére, és óvni a technikát, mert versenyről versenyre szemmel láthatóan kopik. Nem vállaltam rizikót, mivel nem volt rá szükség, de ha kellett volna, még rá tudtam volna tenni egy lapáttal. Fenomenális érzés a magyar közönség előtt versenyezni, érezni azt a szeretetet, amit csak hazai pályán kap az ember. Jó volt kiszállni a kamionból a győzelem után és felment az adrenalin-szintem, mikor kiléptem a dobogóra.

Aztán jött a fordított rajtrácsos őrült futam, amely fél körig sem tartott, és leginkább egy roncsderbire hasonlított, ennek áldozata lett Kiss versenygépe is.

A pilóta joggal méltatlankodott: Így nem lehet vezetni – mondta magából kikelve Kiss Norbi – Az első kanyarban mindenki elhagyta a pályát, és úgy jött vissza - ami az egyik legnagyobb szabálytalanság -, hogy kiütötte azokat, akik a pályán haladtak. Amúgy szerintem már annál az ütközésnél vége volt a versenyemnek, mert eltört a bal hátsó rugó, de utána még továbbmentünk, mert láttam, hogy a negyedik hely környékén vagyok, és akkor utána megint kilökik egymást és nem lehet kikerülni őket, aztán meg persze engem kentek fel a falra, úgyhogy majdnem felborulok. Nem tudom, hogy ebből holnap lesz-e verseny.

A Révésztrans szerelőcsapata is alaposan megdolgozott a tripla győzelemért  

Mindenki reménykedett, mert Nyíradonyból időben megérkeztek az alkatrészek. A csapat egész éjjel dolgozott, így másnap új fülkében vezethetett az Európa bajnok. Minden rajt előtt tombolt a közönség és tapsolt a Révésztrans csapat szerelőnek, akik éjszaka csodát tettek Kiss Norbi összetört MAN gépével.

A vasárnap délutáni harmadik futam előtt mazsorettek táncoltak, miközben Bakó Levente Liszt díjas karmester vezényelte a zenekart, ő irányította a zenészeket már az 1986-os I. Magyar Formula 1-es GP-n is

A fordított rajtrácsnak megfelelően a nyolcadik helyről rajtolt Kiss Norbi, akit nem csak kamionjának motorja, de a közönség is hajtott. Izgalmas előzésekkel küzdötte fel magát az első helyre, így három győzelmi trófeával zárta a napot, miközben tovább növelte előnyét a ETRC-sorozatban, így van esélye negyedik bajnoki címének megszerzésére. Az utolsó futam után Kiss Norbi így nyilatkozott: Fair verseny volt, vigyáztunk egymásra, így a kemény csata ellenére sem volt veszélyes ütközés, élveztem az előzéseket, örülök a győzelemnek, és köszönöm a közönségnek a szurkolást, ami sokat jelentett.

A túraautó-világkupa szombati időmérője után a korábbi WTCR bajnok Michelisz Norbert a hetedik helyet szerezte meg, ami azt jelentette, hogy a Hyundai pilótája a vasárnapi első versenyen a korábbi büntetése miatt a 12. helyről, míg a fordított rajtrácsos második futamon a negyedik helyről rajtolhatott. Norbi az első futamot a 12-ik helyen, a másodikat a negyedik helyen végezte, ezzel ő lett a legeredményesebb magyar túraautós pilóta.

Tassi Attilának nem volt meg a kellő végsebessége és Nagy Dánielnek sem ment jól a hétvégén: az első futamon Coronel kilökte autóját, ami a sérülés miatt lelassult, a Zengő Motosport másik pilótája, Rob Huff a második helyet szerezte meg a fesztivál hétvégén.

Csendesen száguldoztak, de keményen harcoltak az ETCR autók

Az elektromos autók versenyén is kemény csatákat vívtak a pilóták, a bajnokság élén jelenleg Tambay áll 182 ponttal, majd az ugyancsak Cuprával induló Ekström következik mindössze két pont hátránnyal, aztán a Hyundait vezető Azcona jön 139 ponttal.

A következő ETCR és WTCR futamokat a spanyolországi Aragonban rendezik.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 



 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....