Modell autók

HPI Trophy Flux Buggy modellautó

2017.07.15.

A HPI Trophy Truggy és Buggy termékei régóta szerepelnek már a HPI kínálatában. Az első típus ebből a sorozatból, - nagyon hasonló felépítés mellett - , egy erős robbanómotorral szerelt Truggy változat volt, mely alapjain épült meg a buggy modell is. A nagy teljesítményű elektromos meghajtások megjelenésével egyidejűleg, minden termékvonalon elérhetővé váltak a brushless, elektromos meghajtású modellautó verziók is. Ezek jóval egyszerűbben üzemeltethető, kezdők számára is javasolható modell-variánsok. Mai bemutatónkban a HPI gyártó Trophy Flux buggyval foglalkozunk!

A modell egy 1/8-as méretarányú buggy modellautó. Nevében is benne van, hogy ez egy buggy és az is, hogy egy FLUX, vagyis egy nagyon erős, brushless, szénkefe nélküli elektromos motorral hajtott verziója a HPI buggy családnak.

Modellünkben a HPI komoly fedélzeti elektronika párosa, a Flux Rage fantázianevű ESC, vagyis elektronikus fordulatszám-szabályzója, és a Flux Scream motor található meg. Ez a párosítás modellautónk számára nagyon ígéretes! Nézzük a modellt közelebbről!

Autónkat ebben a szép dobozban kapjuk készhez, kinyitás és kicsomagolás után így néz ki a tartalma: 

A dobozban ott lapul az autónk, teljesen összeszerelve, van távirányítónk, részletes felhasználói kézikönyv, illetve találunk néhány kiegészítő futómű alkatrészt és pár szerszámot is.

Modellünk RTR, vagyis Ready-to-Run, futásra kész! Ez ebben az esetben azt jelenti, hogy a dobozból kivéve menetkész a jármű. Az autó össze van szerelve, minden szükséges elektronika be van építve, 2.4GHz-es frekvencián működő távirányító-vevő párosunkhoz kapunk 4 darab AA méretű elemet, melyek a távirányítóba kerülnek.

Annyiban viszont nem teljesen igaz az RTR jelölés, hogy a fedélzeti elektronika meghajtásához kellő akkupakkokat nem kapjuk meg a dobozban, illetve, az akkuk töltéséhez szükséges töltőt is meg kell vásároljuk majd, a választott akkupakkoknak megfelelően!

Autónk vízálló, ami egy off-road autónál jó szolgálatot tesz. Így játszhatunk vagy versenyezhetünk nedves füvön, esőben is akár. Teljesen zárt vevődoboz és vízálló kormányszervó, vízálló szabályzó és motor teszik teljessé a képet. A vízállóság inkább ebben az esetben is cseppállóságot jelent, vagyis esőben, hóban autózhatunk, de víz alá még véletlenül se kerüljön a modell.

Természetesen modellünket modern, 2.4 GHz, zavarás-mentes, rádióadó és vevő páros segítségével, úgynevezett pisztoly-távval tudjuk irányítani. Funkcióit tekintve beépített failsafe érdemel említést, ez egy esetleges jelvesztés (pl: lemerül a távirányító) esetén autónk biztonságos megállásáról gondoskodik. Ezt csak az tudja nagyra értékelni, aki futott már elszabadult, irányíthatatlan modellautó után árkon és bokron át! A távirányító működtetéséhez 4 darab AA méretű elem szükséges. 

 

A fedélzeti elektronika úgy lett kialakítva, hogy a hobby modellezők igényein is túlmutasson képességeivel, így adott esetben akkor, ha versenyezni támad kedvünk, nem kell fedélzeti elektronika cserével kezdenünk, a FLUX Rage szabályzó és a Flux Scream 1965KV értékű motorja meg fog felelni az elvárásoknak.

A szabályzó folyamatos 80 amperes terhelést tud elviselni, csúcsterhelése 380 amper lehet.  6-12 cella NiMH, vagy 2-4 cellás LiPo akkupakkokat tud fogadni. (emiatt a rugalmasság miatt, és azért, mert adott esetben már rendelkezhetünk valamilyen akkumulátor szettel, nincs a készletben gyárilag akkupakk, mindenki az elvárása szerint választhat modelljéhez akkumulátort a modellboltban). Javasol kettő darab 2S, kemény tokozású LiPo akkupakk beszerzése a modellhez!

Elektronikus fordulatszám-szabályzónk 3 üzemmódot tud:

-        Verseny: (csak előremenet, és fék)

-        Előremenet, hátramenet és fék

-        Előremenet, hátramenet (fék nincs) sziklamászáshoz

Programozható is a szabályzó, itt a különféle funkciók finomhangolhatók (drag brake, ABS brake, initial brake, motor timing, start punch, stb)

Túlmelegedés-védelem, alacsony akkufeszültség védelem gondoskodik a rendszer alkotóelemeinek védelméről.

A modellautó felépítése klasszikus buggy felépítés. Egy roppant strapabíró alvázra szerelt, 3 differenciálművel rendelkező hajtáslánc, illetve egy első és a hátsó futómű és a hozzájuk kapcsolódó tornyok adják a szerkezeti stabilitást.

A brushless motor tengelyére szerelt pinion fogaskerék hajtja meg a központi differenciálmű tányérkerekét, onnan pedig a hajtás előre és hátra is állandó összkerékhajtásként továbbítódik a diffik felé. Ezek a differenciálművek is acél fogaskerekekkel vannak szerelve és a bennük lévő olaj különböző viszkozitásúra történő cseréjével tudjuk befolyásolni a hajtáslánc viselkedését.

 

A diffikből a hajtás kardántengelyeken keresztül jut a kerekekhez. Természetesen a hajtáslánc teljes egészében porvédős golyóscsapágyakban fut, így futása simább és a kisebb ellenállás miatt gyorsabb is.

Állandó összkerékhajtás mellett az autó futóműgeometriája teljesen állítható, így a gyári beállítástól kedvünk szerint eltérhetünk és megnézhetjük, milyen módon befolyásolja a változtatás autónk viselkedését.

A futómű kettős keresztlengőkaros, kerekenként független kerékfelfüggesztésű, a csillapításról pedig kerekenként egy-egy, szilikon olajjal töltött lengéscsillapító felel.

A modell felépítéséből látszik, hogy van benne még tér a tuningra, megvizsgálva a gyárilag elérhető tuning elemek listáját, ebből a jó hobby modellautóból is faraghatunk teljesen ütőképes, versenyzésre is megfelelő modellt.

 

A modell beüzemeléséhez és maximális teljesítmény eléréséhez, szükségünk lesz 2 darab 2S (vagyis 2 cellás) LiPo akkupakkhoz, mint például ezek a típusok:

Plazma 7.4V, 2S, 3000 mAh, 20C akku , vagy ez is tökéletes Plazma 7.4V, 2S, 20C, 4000mAh 

valamint, kelleni fog egy olyan jó töltő, mellyel a fenti akkukon túl, a háztartásban előforduló valamennyi akkunkat tudjuk egyébként még tölteni. Ilyen lehet például a B6AC+ töltő is, melyet otthon, de adott esetben autónk akkujára kötve, útközben is használhatunk akkuk töltésére:

A szabályzó programozásához opcionálisan beszerezhetünk program box-ot is:

HPI Flux Pro Connect 2

Kedvcsinálóként, a Buggyról készült, gyári videót az alábbi linken találjuk:

https://youtu.be/U5PF2gWM3q4

Az aktuális modellt pedig a Modell&Hobby Kft webshopjában vásárolhatjuk meg:

HPI Trophy Flux buggy RTR modellautó

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....