Abroncsok

Hőségben könnyebben kaphat defektet az abroncs

2016.06.25.

Csütörtöktől vasárnapig hőségriadó van érvényben az ország egész területén - a 30 fok feletti hőség nem csak a sofőröket viseli meg, hanem a gumiabroncsok számára is kihívást jelent. Elmondjuk, mire érdemes ilyenkor figyelni, hogy elkerüljük a forró helyzeteket.

Természetesnek vennénk, hogy júniusban már minden autón nyári gumit találunk, a valóság ezzel szemben az, hogy sokan még ilyenkor is a téli abroncsaikat használják. Ez azért rendkívül balesetveszélyes, mert magas hőmérsékleten akár 15 százalékkal is megnőhet a fékút, és jelentősen romlik a gépkocsi kormányozhatósága. Ráadásul a pénztárcánkat sem kíméljük vele, hiszen egyrészt hamarabb elkopnak az abroncsok, másrészt akár 10-15 százalékkal is megnövekedhet az üzemanyag-fogyasztás.

Kerüljük a hirtelen manővereket

A nyári gumikat is megviseli ugyan a hőség, ezeket viszont kifejezetten magas hőmérsékletű használatra tervezték, így jobban bírják a kánikulát. Ettől függetlenül érdemes kerülni a hirtelen indításokat és fékezéseket, valamint nem túllépni a megengedett sebességet, mert a nagy melegben növekszik a belső nyomás, ami növeli egy esetleges külső behatás (kátyú, kő, járda, stb.) miatti defekt kockázatát.

„Fokozottan figyeljünk arra, hogy az abroncsokban tartsuk a gyártók által előírt nyomást, és mindig úgynevezett „hideg”, vagyis normál hőmérsékleten ellenőrizzük azokat, pl. reggel, indulás után az első útba eső benzinkúton. A vakáció előtti napon érdemes begurulni egy gumishoz, ahol pár perc alatt beállítják a nyomást, ellenőrzik a gumik állapotát, beleértve a pótkereket is. Ha autónkhoz nem adtak pótkereket, akkor ellenőrizzük, ellenőriztessük a javítókészlet állapotát, működését is. Egy hosszabb utazásnál a több utas és a csomagok extra terhelést jelentenek, így ehhez mérten kell beállítani a nyomást is. Parkolásnál igyekezzünk olyan helyre állni, ahol nincs közvetlen napfénynek kitéve az abroncs, vagy ha erre nincs lehetőség, akkor időnként forduljunk úgy az autóval, hogy felváltva érje a napsütés mind a két oldalt” – tanácsolja Bakonyi Tamás, az Apollo Vredestein Kft. ügyvezető igazgatója.

 „A korszerű nyári gumik, mint például az Apollo Alnac 4G vagy a Vredestein Ultrac Satin már tartalmaznak olyan modern anyagokat, amelyek jobban védik az erős napfénytől és az ózontól az abroncsot, valamint lassítják a gumi öregedését. Az új Vredestein Ultrac Satin esetében, amelyet nagy teljesítményű autókhoz terveztek, a futófelület anyagában és a gumik szerkezetében 5 olyan kiváló energiahatékonyságú összetevő található, amely jelentősen javítja a hőtűrést, a gördülési ellenállást, a tapadást és ezáltal csökkenti a defekt veszélyét” – tette hozzá a szakember.

 

 
 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....
2024.05.01
A piacot kétszer meghaladó mértékben javult a japán gyártó értékesítési eredménye, januártól....
2024.05.01
Már tizenegy útvonalon jár a Bicibus a fővárosban. A bécsi gyerekek szüleik kíséretében iskolabusz....
2024.05.01
Vádat emeltek egy kecskeméti férfi ellen, aki gépjárművezető oktatóként és vizsgabiztosként dolgozó....
2024.04.30
- A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) csaknem megtriplázza járatait, sűrűbben közlekednek a hajók....
2024.04.30
- A Bajáról Dombóvárra közlekedő személyvonat és egy személygépkocsi összeütközött kedden kora este....