WRC

Horvát WRC – itt jövünk!

2021.04.13.

Még sosem járt ennyire közel kis hazánkhoz a Rally Világbajnokság mezőnye, úgyhogy megragadjuk az alkalmat, hogy átéljük: milyen az élet a másik dimenzióban.

Másképp nem is lehetne jellemezni a WRC pilóták képességeit, egyszerűen tényleg egy másik dimenzióban mozognak, mintha rájuk nem hatna a gravitáció. Szakavatott kollégáim felkészítettek: olyat fogunk látni és átélni Horvátországban, amit eddig még sosem. Azt ajánlották, hogy felejtsünk el mindent, amit eddig a raliról tanultunk, és jobb, ha folyton készenlétben állunk, ugyanis a „vébén” minden fele annyi idő alatt történik. Úgyhogy igyekszünk majd magunkra is vigyázni, amikor látványos fotókra hajtunk a gyorsaságikon. Amikből most lesz dögivel.

Kép: WRC

Nem kevesebb, mint 302,06 km gyorsasági vár a versenyzőpárosokra, szóval mondhatjuk, hogy a horvátok keményen odatették első WRC futamukat. Igen, akármilyen furcsa, ez lesz az első világbajnokságuk. Hiába nyúlik vissza a Croatia Rally történelme 1974-ig, a Délszláv háborún és megannyi ERC futamon át, mégis ez lesz az első alkalom, hogy a teljes világbajnoki mezőny átautózik majd a horvát utakon. Sosem volt még ennyire közel hozzánk a rali elitje, szóval nem volt kérdés, hogy erről az eseményről nekünk is tudósítani kell. Ráadásul szerettük volna még egyszer utoljára élőben látni a masszívan szélesített, 380 lóerős, összkerekes bestiákat, amik 2017 óta ülnek a ralizás csúcsán.

Kép: Farkas Brigitta

Jövőre, azaz 2022-től ugyanis érkezik az új szabályrendszer, 3,9 kWh-s akksival ellátott hibridekkel. No, nem mintha attól félnék, hogy a villanyosítás elvesz a ralizás varázsából. Szerintem az Endurance Világbajnokság vagy a Forma-1 bebizonyította már, hogy élsportban igenis van helye a hibrid rásegítésnek – főleg, ha mellette durrog-csattog a hagyományos technika. A sportélményből nemhogy elvesz az elektromosság, de hozzátesz a sorozat komolyan vehetőségéhez. Viszont van egy pilóta, aki 2021 végén távozik a bajnokságból: ez pedig Sebastien Ogier, akit mélységesen tisztelek vezetési tudásáért és alázatáért, ugyanakkor még sosem láttam élőben versenyezni. Szóval belevágtunk a szervezésbe.

Kép: WRC

Életem leghosszabbasabb akkreditációs procedúrája után, sikerült szállást és egy tökéletes útitársat is találni. A Mazda Magyarország jóvoltából egy CX-5 városi terepjáróval vághatunk neki a kalandnak, aminél jobb útitársat el sem tudnék képzelni. Legutoljára piaci bevezetésekor, 2017-ben volt szerencsém tesztelni, és már akkor is megdöbbentett, hogy mennyire jó vezetni, pedig a CX-5 tényleg egy teljes értékű SUV, valóban nagy hasmagassággal, süppedős fotelekkel, közel 500 literes csomagtérrel és szinte prémium utastérrel. Ugyanakkor nem egy Mazdáról beszélnénk, ha nem fordítottak volna különös figyelmet a vezethetőségre is.

A japán gyártó azon kevesek közé tartozik, aki még szeretne autószerű modelleket gyártani, amikhez lehet kötődni, és amik a gondolatainkkal együtt képesek mozogni. Ráadásul akkor a Groupama Tanpálya felvizezett műgyantáján is vallattuk az összkerékhajtását, ami rendkívül kiszámítható, többek között a G-Vectoringnak is köszönhetően, ami még az ESP kikapcsolása után is aktívan ügyelt a biztonságra. Szóval egy CX-5-tel akkor sem kell aggódnunk majd Horvátországban, ha elfogyna alólunk az aszfalt, márpedig egy rali versenyen az gyakran megesik, hiába lesz alapvetően aszfaltos futam a Rally Croatia.

Kép: Farkas Brigitta

Egyelőre úgy tűnik, hogy minden adott: ha az elkövetkezendő napokban nem zárják be teljesen az országokat, akkor személyes tapasztalatokkal tudom majd átadni az olvasóknak, hogy milyen a Rally Világbajnokság belülről. Akárhogy is alakul, én nyugodt leszek, hogy legalább mindent megtettünk, hiszen ez tényleg egy kihagyhatatlan lehetőség, a pandémia ellenére is, ami azért keményen megnehezíti a dolgunkat, arról nem is beszélve, hogy a bizonytalanság okozza a legtöbb feszültséget a felkészülésben. Ugyanakkor tudom, hogy az FIA-nak nagyon szigorú protokolljai vannak a biztonságunk és egészségünk megőrzésében.

Kép: WRC

Ráadásul most egy nemes célért is küzdenek majd a pilóták odaát. Decemberben kétszer is 6,4-es erősségű földrengés rázta meg Horvátországot, komoly károkat okozva a lakosságnak. A Rally Croatia szervezői a Horvát Vöröskereszttel együttműködve, és Sebastien Ogier, Thierry Neuville, valamint Teemu Suninen pilóták támogatásával szeretnének hozzájárulni a Dr. Ivo Pedisic kórház helyreállításához, ami mindössze 60 km-re Zágrábtól, Sisak városában dőlt össze az eseményeknek köszönhetően. A földrengés olyan erős volt, hogy mi magyarok is érezhettük. Április 30-ig lehet a szervezők által létrehozott adományvonalon támogatni a kezdeményezést.

Kép: Farkas Brigitta

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....