Honda CR-V
Már akkor a világ kedvenc SUV-ja volt, amikor még nem is nagyon tudatosult a vásárlókban, hogy létezik egy sport utiliti vehicle jármű kategória. Már akkor imádták Japántól Amerikáig, Európától Indonéziáig amikor még csak szárnyait bontogatta a globális autógyártás. A Honda CR-V megelőzte korát, de úgy, hogy amikor a korszellem beérte akkor is sikeres tudott maradni. Nagy dolog ez mert például kisebb testvére az első generációs HRV szintén megelőzte korát jövőbe mutató megoldásaival és különleges designjával, viszont a CR-V-vel ellentétben nem tudta megvalósítani a nagytestvéréhez hasonló globális és tartós piaci sikert.
Képre kattintva galéria nyílik!
Egy 1995 óta napjainkig és szinte minden kontinensen ennyire sikeres autó esetén nyílván felvetődik a kérdés, mi lehet a titka. Talán az a generációról generációra öröklődő elegáns külső, az a decens elegancia ami első ránézésre világossá teszi, hogy egy prémium termékről van szó, mégsem hivalkodó, még sem rongyrázó. A Honda CR-V mellett közben kibontakozott egy szinte áttekinthetetlenül sokféle márkából és modellből álló "városi terepjáróból" álló kínálat. A CR-V mégis megmaradt egy önmagában értéket sugalló, bizonyos szempontból versenytársak nélküli autóipari entitásnak. Honda kereskedők is gyakran elmondják, hogy aki CR-V-t vásárol az tudatosan, célirányosan ezért a modellért jön és nem úgy jut el a Hondához, hogy az bármiféle SUV összehasonlításban kedvező műszaki, vagy egyéb paraméterekkel rendelkezik.
Egy szélsőségessé vált piacon őrizte meg modellgenerációkon keresztül decens minőségét, önálló arculatát a CR-V. És az idő és az ötödik generációs világsiker azért üzletileg is visszaigazolta ezt a végtelenül szimpatikus koncepciót. Luxus SUV-ik, low cost SUV-ik jönnek és mennek a CR-V presztizsét azonban egyetlen típus sem volt képes erodálni. Egyetlen dologban most mégis némileg lépéshátrányba került a CR-V. A környezettudatos korszellem mindenképpen megkívánna - esetleg a diesel helyett - egy minőségi hybrid hajtásláncot. A Hondának - amely a Toyota mellett a hybrid hajtás egyik úttörője - van is ilyenje, és az első hivatalos sajtóközlemények szerint az idei év végére, vagy legkésőbb a jövő év elejére Európában is megjelenik a hatodik generációs CR-V hybrid hajtáslánccal. Ha így lesz az 1995 óta töretlen sikertörténet garantálva prolongálva.