női szemmel
Kattintson a képre, galéria nyílik!
Amellett, hogy erőteljes megjelenése, áramvonalas formavilága a technikai sportokra utal, mégis ez az új szín a Honda palettáján azt súgja: segítek neked, hogy többet találkozz a természettel. Hatalmas helykínálata lehetővé teszi, hogy kényelmesen elutazzunk egy olyan helyre, ahol tágas csomagtartójában magunkkal tudjuk vinni kerékpárunkat, sílécünket, tenisz, waveboard és egyéb sporteszközünket. A Honda mérnökei elgondolkoztak azon, hogy milyen legyen az az új modell, amely minden igényét kielégít a mai embernek. És úgy tűnik ráéreztek az ízére. Civic Tourer elődje, az kettővel ezelőtti Civicből készített Aerodeck - legalábbis Európában - nem lett túl sikeres, mondhatni kicsit csúnyácskára sikeredett, pont a cikk elején említett „kombi megítélés” miatt. Be lett skatulyázva minden kombi tulajdonos, és úgy tűnik, ez nem volt egy jó húzás.
Kattintson a képre, galéria nyílik!
A Tourer viszont életteli, az elegáns tető, az elrejtett hátsó ajtó kilincsek, a csomagtérfedél és a lámpatestek harmonikus elrendezése, a fényszórók íves ellentéte a hátra elnyúló és végén legömbölyödő karosszériának. A sportos, áramvonalas külső mégis hatalmas, 624 literes csomagteret kínál amit még lehet fokozni, a hátsó ülések ledöntésével összesen 1668 literes, kategóriája szerint, a legnagyobb helykínálatú kombivá vált. És ha már pakolni szeretnénk, akkor nem csak a tér van meg hozzá, hanem gondoskodtak arról is, hogy könnyedén bepakoljunk. Sokszor okoz problémát a gömbölyded autóknál, hogy hiába a méretes csomagtartó, az ívek miatt nagyobb csomagok, dobozok nem férnek be. Vagy ha nehéz a pakkunk, egész magasra kell emelni, ez nekünk, hölgyeknek sokszor bosszúságot okoz. A Honda tervezői erre is figyeltek, 565 mm a rakodóperem magassága, és széles, magasra nyitható a csomagtartó ajtó. Sok funkciója mellett figyeltek rohanó életünk biztonságának megóvására is.
Kattintson a képre, galéria nyílik!
A Honda név hallatán mindenki sportos, dinamikus vezetési stílusra gondol, ebben ők mindig jók voltak. A már jól ismert 1,8 i-VTEC motor 142 lóerős, 6,2 literes a száz kilométerenkénti átlagfogyasztása. Emellett Európában elsőként debütált az 1,6-os, 120 lóerős dízelmotor, amely mindössze 3,8 l/100 km-es átlagfogyasztással kecsegtet. Ilyen teljesítményeknél valóban indokolt, hogy – bár felárért – rendelhető bizonyos Fejlett Vezetéstámogató Rendszer, amely főként a városi közlekedés biztonságát segíti elő. A kényelmet és a kocsink úthoz való rugalmasságát az adaptív hátsó lengéscsillapító által tudjuk szabályozni, három fokozatban: Dynamic, Normal, Comfort. Pozitív értelemben elfogult vagyok a Hondával, könnyen, sportosan vezethető autókat gyárt, ami pedig a japán márka javára írható, - sok egyéb előnye mellett - hogy korban bőven megelőzte felszereltség terén európai társait. Negatív értelemben elfogult vagyok a kombikkal, főként formaviláguk miatt, pedig szeretem, ha van elegendő légtér, és ha szükséges, ki tudom használni a csomagtartó előnyeit. Úgy tűnik a Hondának sikerült (az én olvasatomban mindenképp) összefésülni a Tourerben a szépséget a praktikummal.