Porsche Hungaria

Hómenők – Eplényben a Porsche Hungariával

2018.02.17.

A legnagyobb létszámú hazai quattro flotta tesztvezetését biztosította február elején a Porsche Hungária Eplényben - 20 modell közül választhatott a nagyérdemű. És volt egy ráadás is, igaz, csak a jobb egyben.

Immár a negyedik éve rendezi meg Eplényben a nagy sikerű Hómenők téli quattro fesztiválját a Porsche Hungaria, minden esztendőbe egy kicsit hozzáadva az előzőhöz. Idén sajnos mínuszt is el kellett könyvelni, nevezetesen nem volt hó a bakonyi síparadicsomban. Pontosabban egyetlen pályát tudtak ágyúzással és nem kevés munkával sportolásra alkalmas állapotban tartani a szervezők, hogy a vendégek sílécet vagy hódeszkát is csatolhassanak két tesztút, illetve két forró tea között. Így azután a tavalyi, klasszikus havas driftelés elmaradt – murván ez azért az ellenjavallott volt a fényezés szempontjából.



Ezzel együtt a legnagyobb létszámú hazai quattro flotta tesztvezetését biztosította február első napján az importőr. Mi a tesztet már útban odafelé megkezdtük, mégpedig egy Audi SQ7 4.0 TDI quattróval. Annyi ideig sajnos nem vezettük, hogy hibát is találjunk a négyliteres 435 lóerős V8-as motorral hajtott autóban. Pedig nem is legegyenesebb úton közelítettünk Eplényhez és az alsóbbrendű útvonalak spontán teszt szakaszoknak is alkalmasak voltak. Az Audival olyan előzésekbe is bele lehetett menni, ami átlagos vezetőnek már nem normális, de ekkora nyomatékkal ez nem volt gond. Ahogy a tempós kanyarsebességgel sem. A hibát – ami persze megközelítés kérdése – csak az íróasztal mellett találtuk meg, amikor megkaptuk árajánlatot: a 28 millió forintos alapárú modell még néggyel még tovább is extrázta az importőr...



Megérkezés és regisztráció után beszállókártyát kaptunk, e sorok írója régi  „szerelem” okán elsőre egy Škoda Octavia Scout modellt választott – korábbi generációjával ugyanis a görög tengerpartot is megjártam már. A 150 lóerős nyomatékos dízel rendben volt, az összkerekes hajtás előnye leginkább a fel- és levezető szakaszokon domborodott ki Eplényben. A pályához vezető szakasz aszfalt burkolata két szembejövő autónak kevés volt, a szervezők ezért mindkét oldalon feltöltötték azt és folyamatosan karba is tartották. Két kerékkel a kissé felázott földön, kettővel az aszfalton – nagyobb tempó mellett is stabil és jól irányítható maradt a Škoda.



A 20 modellből – köztük nyolc Volkswagenből, négy Audiból és három SEAT-ból – lehetett választani, mi mégis egy újabb Škoda mellett döntöttünk. Ez lett a Karoq, mondván, a Kodiaqot már próbáltuk, nemrégiben megérkezett kisebb testvérét még nem. Méretre a hétköznapokra ez is tökéletesen elég, a 150 lóerős motort sem éreztük gyengének, s az összkerékhajtás is észrevétlenül dolgozott. Ezzel nem az országúti tesztvonalat, hanem a murvás szakaszokkal tarkítottat választottuk, száguldani persze nem lehetett, de azért szedte az abroncsait rendesen.



Egyebek között próbára fogtuk a Volkswagen T6 Multivant is, a 204 lóerős motorral, amiben inkább a személyautós jegyek domináltak, mintsem a haszonjárművesek. A nagyobb doboz sem volt gond, nem billegett az autó tempósabb kanyarsebességnél sem – ezzel sem volna semmi gond a görög tengerpartig. Sőt, az aszfaltozott útról letérve ott is fel lehetne menni vele egy-egy magasabban fekvő juhhodályig...



Desszertként szerencsénk volt a rally világ kultikus autójához, a híres Audi S1-hez is, igaz, csak jobb egyben és hat- vagy hétpontos biztonsági övvel alaposan rögzítve. Ezzel az autóval kb. három évtizeddel korábban versenyeztek utoljára, de a replika is jól visszaadta a vezetési élményt a profi sofőrrel. Villogva „dúrta le” a keskeny útról a sofőr a normál tesztelőket, őt sem zavarta, hogy jobboldalt föld, baloldalt beton volt az abroncsok alatt. Minimum kétszer akkora tempóban közlekedett, mint az izmosabb autót hajtó úrvezetők, pedig elektronikai segítsége sem volt.



– Ment mint állat – mondanák faluhelyen, de egy pillanatig sem féltem attól, hogy eldobja. Pedig bukótér nemigen volt, a derék méretű fatörzsek elég komoly lassulást biztosítottak volna. És a tesztút felénél természetesen nem Y-ba fordult meg, hanem driftelve, teljesen váratlanul és meglehetősen tempósan, mindezt ugyancsak szűk helyen. Az élményautózás receptjének néhány összetevője: motor: 2200 ccm turbó, teljesítmény: 460 lóerő, 0-100-ra gyorsulás: 3,5 másodperc, maximális sebesség: 260 km/h, hajtás: 4x4, üvegszálas karosszéria: 1050 kg, váltó: manuális 6 sebességes.



Az autómentes szünetekben is kitűnő házigazdának bizonyult a Porsche Hungária, aki a lejtő ördögeként a sípályán is ki akarta próbálni a sebességet, ezt bátran megtehette. Forró teát „minden kilométerkőnél” kínáltak és persze az étel-ital is rendben volt. Nekünk ebből legjobban a margulyás jött be, de nem csak a húsimádókat kényeztették el a szervezők.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....