Volkswagen

Hogyan digitalizálja ellátási láncát a Volkswagen?

2024.06.10.

Ahogy Mexikó autóipari fontossága és az ezt kiszolgáló ellátási lánca növekszik, úgy nőnek a digitalizáció kihívásai és lehetőségei is. Peter Koltai, a Volkswagen de México termelésirányítási és logisztikai főigazgatója az Automotive Logistics and Supply Chain Mexico 2023 konferencia küldötteinek elmondta, hogyan használja a digitális eszközöket, például a mesterséges intelligenciát (MI) a kockázatok csökkentése és a profit növelése érdekében.

A globális konfliktusok, a szállítási kapacitás hiánya és az infláció csak néhány kihívás, amellyel az autóipari ellátási lánc Mexikóban szembesül, de Koltai szerint ezek hatásait a digitalizációval enyhíteni lehet. Koltai úgy véli, hogy ezek a kihívások, valamint a kevés szállítási alternatíva és az ipari forrásokkal szembeni magas igény, kockázatot jelentenek a mexikói logisztikai cégek és az autógyártók (OEM) számára.

Mexikó

A fenti problémákat kibővítve Koltai elmondta, hogy a vasúti kocsik hiánya szűk keresztmetszetet okoz, a munkaerőhiány pedig tovább rontja a kész járművek logisztikájára gyakorolt hatást. Hozzátette: - A villamosításra való áttérés, valamint a fenntarthatóság mint prioritás és a munkajogi jogszabályok változása együttesen azt jelenti, hogy van egy beszállítói bázis, amely meggyengült, és néhány problémás és nehéz év után még ma sem állnak talpra.

Annak érdekében, hogy ezek a problémák ne okozzanak változásokat a gyártási folyamatokban, hiányzó alkatrészeket az összeszerelési folyamatokban, vagy akár a gyártósorok leállását, Koltai szerint az OEM-nek több adatra van szüksége a beszállítói láncról.

- Ennek mérsékléséhez világos képet kell kapniuk arról, hogy mi történik - magyarázta a konferencián. - Ám a múltbeli adatok önmagukban nem elegendőek. A kívánatos helyzet az, hogy előrejelzéssel rendelkezzünk a beszállítók eseményeiről, például a kritikus alkatrészszámokról, a hátralékokról és a gyorsított anyagáramlásról. Szükség van a mesterséges intelligenciára, hogy átnézze ezeket a múltbeli adatokat és a termelésre gyakorolt hatásokat. De ez még a VW számára is hatalmas vállalkozás. Koltai elmondta, hogy bár az autógyártó továbbfejleszti digitalizációs programját, hogy az MI-t is bevonja, a vállalat "nem képes egyedül kezelni a beérkező adatmennyiséget". Emiatt társult egy mexikói MI-specialista céggel, hogy az adatokat kiválogassa és jelezze az OEM-nek.

vw-nuevo-virtus-mg-2023

Koltai elmondta, hogy a mesterséges intelligenciát alkalmazó beszállító segítségével egy digitális kockázati mátrixot építenek, amely megmutatja azokat a beszállítókat, akiknél az elmúlt két napban incidensek történtek, és azt is, hogy mely beszállítóknál nőtt az incidensek gyakorisága. A VW Mexico értékeli az adtokban rejlő kockázatokat, mintákat keres, hogy megértse, miért fordulhatnak elő az incidensek, és várható-e ezek folytatása.

A Volkswagen Mexikó tervezi, hogy tovább bővíti a mesterséges intelligencia alkalmazását. - A következő célunk az, hogy a big data segítségével és a napi eltérés figyelésével azonnali előrejelzéseket kapjunk arról, hogy milyen valószínűséggel és hol lesz probléma, így a lehető leggyorsabban tudunk majd reagálni.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
Két személygépjármű frontálisan ütközött szerda este a 47-es számú főút 212-es....
2025.12.24
Fabrice Cambolive szeretné, hogy a Savane 4X4 koncepcióból valós modellt csináljanak a Renault 4-es....
2025.12.24
A jövő évi nyári menetrendben heti háromszor közlekedik a török és a magyar főváros között a Wizz....
2025.12.24
Mikor láthatjuk utakon az első újkori Jaguar modellt és miért éppen ebbe az irányba mentek el a....
2025.12.24
Az Európai Unió nagysebességű vasúti hálózat kiépítésével, valamint a légi és a vízi közlekedésben....
2025.12.24
A Kia Seltos a gyártó egyik legnépszerűbb autója és a crossover jövőre Európában is kapható lesz. ..
2025.12.24
Baleset miatt megállították az M5-ös autópálya forgalmát Örkény térségében, a Budapest felé vezető....
2025.12.24
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.24
A határátkelés megkönnyítése érdekében 116 digitálisan vezérelhető kijelzőt telepítenek tizenhárom....
2025.12.24
2026. július 1-jétől vége a kiskapuk korának: a 2,5–3,5 tonnás kisteherautók is ugyanabba az....