Genfi Autószalon

Hivatalosan is bemutatkozott az új McLaren

2014.02.18.

A 650S erősebb az alapjait adó MP4-12C-nél, a külseje viszont a P1-est idézi.


A két napja kiszivárgott képek hatására a McLaren hivatalosan is leleplezte az MP4-12C és a P1-es közé pozícionált harmadik utcai modelljét, a 650S-t, amely – ahogy a neve is mutatja – 650 lóerős motort kapott. Az újdonság az MP4-12C ráncfelvarrásának is tekinthető, az alkatrészeiknek csak a 25 százaléka különbözik.

Szemből a kocsi a csúcs-McLarentől kölcsönzött LED-es fényszórók miatt úgy néz ki, mint a P1, hátulról viszont nehéz megkülönböztetni az MP4-12C-től. A külső változások között meg kell még említeni a megnövelt légbeömlőt az ajtókon, a módosított aktív aerodinamikai elemeket, és az új könnyűfém felniket. Bár a kocsi légellenállása nem romlott az MP4-12C-hez képest, a 650S a változásoknak köszönhetően 24 százalékkal több leszorítóerőt termel 150 mérföld/h (241 km/h) sebességnél.

A belső tér csak annyiban tér el az MP4-12C-étől, hogy több az alcantarával borított felület, az extralistát azonban jelentősen kibővítették: felárért elérhető lett a P1 szénszálas ülése (amelynek nem lehet állítani a háttámláját a súlycsökkentés miatt), az elektromos kormányállítás, a tolatókamera és a még több szénszálas dekorációt tartalmazó csomag.

A középmotoros 650S-ben az MP4-12C-ből származó 3,8 literes biturbó V8-as 25 lóerővel erősebb változata dolgozik, amely 678 Nm-es nyomatékot ad le, de átdolgozták a hétfokozatú duplakuplungos váltót is a gyorsabb váltások érdekében. A változások eredményeképp a százas sprintet 0,1 másodperccel gyorsabban, kereken három másodperc alatt teljesíti az autó, 200 km/h-ra pedig fél másodperccel hamarabb, 8,4 másodperc alatt gyorsul fel, a 331 km/h-s végsebesség nem változott.

Áthangolták a menetdinamikai szabályzórendszereket is, 22 százalékkal feszesebb rugókat kapott a futómű, és bevezették a ProActive Chassis Control nevű futóművezérlő rendszert, amely a hajtáslánctól függetlenül, három állásban (normál, sport, pálya) engedi állítani a lengéscsillapítás beállításait.

A 650S 20 ezer fonttal kerül többe a továbbra is a kínálatban maradó MP4-12C-nél, a kupé így 195 ezer, a nyitható tetejű Spider 215 ezer fontba kerül.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
Igaz, hogy eddig még csak a naptár mutatta, hogy milyen évszakban járunk, de nem kell sok, hogy....
2025.12.27
Folyamatosan korszerűsödik a járműállomány - mondta Fülöp Attila, a Belügyminisztérium....
2025.12.27
A Hyundai elektromos egyterű óriás bemutatására készül a Staria modellcsaládból. A nyugati....
2025.12.27
A Budapesti Közlekedési Központ és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely....
2025.12.27
Miközben Európa évek óta küzd a súlyos sérülések visszaszorításáért és több országban is....
2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....
2025.12.27
A háromrészes, profi produkció a gyári csapat felkészülését követi nyomon, a fejlesztési és....
2025.12.27
Év vége felé a szarvasvonulás gyakori, látványos és egyben veszélyeket is hordozó természeti....
2025.12.27
A Toyota legújabb reklámja kreatív, látványos és – mindenekelőtt – emlékezetes. A hatóságok szerint....
2025.12.27
A Saic Motorhoz tartozó Maxus egy erős, takarékos és meglepően tágas utastérrel rendelkező....