Forma-1 Bahreini Nagydíj

Hivatalos: a koronavírus-járvány miatt zárt kapus lesz az F1-es Bahreini Nagydíj

2020.03.08.

A bahreini szervezők a koronavírus-járvány terjedése miatt úgy döntöttek, nem engednek nézőket a pályára lépni a március 22-ei F1-es nagydíjukon - írja az M4sport.hu.

A Bahreini Nagydíj a hét közepén jelentette be, hogy szünetelteti a jegyeladásokat a versenyére, hogy biztonságosabb feltételeket tudjon teremteni az eseményre kilátogató kevesebb számú nézőnek. Alig pár nap telt el csupán a fokozott óvintézkedések óta, a versenypálya vasárnap közleményében már azt tudatta, hogy a súlyosbodó helyzet miatt inkább nézők nélkül bonyolítják le a Forma–1-es versenyhétvégét.



„A nemzetközi partnereinkkel és a királyság nemzeti egészségügyi munkacsoportjával való konzultáció után úgy döntöttünk, hogy az idei Bahreini Nagydíjon csupán a szereplők vesznek részt. Mint F1-es futamot tartó nemzetet, hatalmas felelősség terhel bennünket a támogatók és a futamlátogatók jóléte kapcsán. Miután a COVID-19 (az új típusú koronavírus-járvány) továbbra is terjed nemzetközi szinten, egy nagyközönség számára nyílt sportesemény megtartása, melyen nemzetközi utazók és helyiek ezrei érintkeznének, nem lenne helyénvaló a jelen helyzetben. Azonban hogy biztosítsuk, hogy ennek se a sportágra, se a nemzetközi szurkolótáborra ne legyen további hatása, maga a versenyhétvége megrendezésre kerül, a televízió sugározni fogja” – állt a közleményben.





A szervezők kiemelték, Bahrein komoly lépéseket tett a koronavírus terjedésének fékezése, a betegek beazonosítása és izolálása érdekében, és sikeresnek is ítélték országukat e téren. Azt is aláhúzták, hogy a regisztrált eseteik többsége külföldről beutazókat vagy hazatérőket érintette, elsősorban a légi közlekedésben. „Az agresszív közösségi távolságtartással kapcsolatos intézkedések is növelik a vírusterjedés fékezésének hatékonyságát, és ezt szinte lehetetlenség lenne megvalósítani akkor, ha a tervek szerint rendeznénk meg a versenyt” – emelték ki.



„Mindannyian tudjuk, mennyire csalódottak lesznek sokan e hír hallatán, főleg azok, akik az eseményre terveztek utazni, amely mára meghatározó része lett a Forma–1-es naptárnak. De a biztonság továbbra is a prioritásunkat jelenti” – tették még hozzá.

A járvány erőteljes nemzetközi terjedése egyre inkább hatással van a Forma–1-re is. A Kína, Dél-Korea és Irán mellett leginkább érintett Olaszországban nemrég jelentette be a kormány, hogy kiterjeszti az eddig két tartományt és viszonylag kevés települést érintő karantént számos északi megyére. A korlátozás alá vont régiók közé több F1-es és autó-motorsportos csapat székhelye is megtalálható, köztük az F1-es Ferrari-istállóé (Modena régiója), valamint a hivatalos gumibeszállító Pirellié (Milánó). A vesztegzár mintegy 16 millió lakost érint, két nagy várossal, Milánóval és Velencével. Miután az intézkedés szerint április 3-áig a karanténokba se ki, se be nem lehet majd közlekedni, erősen kérdéses, hogy az érintett csapatok, gyártók hogyan oldják meg a napi munkát



Az év első versenyét egy hét múlva, március 15-én Ausztráliában rendezik. Melbourne-be már minden bizonnyal a versenycsapatok valamennyi dolgozója útnak indult, és miután onnan egyből Bahrein felé veszik az irányt, a március 22-i zárt kapus versenyre, erősen kérdéses, ezt követően az olasz dolgozók visszatérhetnek-e egyáltalán a bázisaikra.



Közben a helyzet súlyosbodásával (Olaszországban szombaton közel 5900-ra emelkedett a fertőzöttek száma, egy nap alatt több mint 1100 új beteget diagnosztizáltak, és az elhunytak száma is egyre emelkedik) fennáll annak lehetősége, hogy a soron következő F1-es versenyek országaiban tovább szigorítanak a beutazási korlátozásokon. Bahrein már megígérte, hogy az F1-es mezőnyt külön elbánásban részesíti, s próbálja gyorsítani az érintettekre váró bonyodalmas procedúrákat, míg az április 5-ei versennyel készülő Vietnámban már egy hete hatályban van az a rendelet, hogy a leginkább fertőzött országokból érkezők csak 14 nap kötelező karantén után nyernek bebocsátást.



A helyzet napról napra változik, és a 70 éves F1 új idénye olyan bizonytalanságban indul, amilyennel a sportág a fennállása során még nemigen szembesült.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....
2024.05.04
2024-ben Tim Gábor kategóriát váltott, a márkakupás sikerek után a GT autózás világa felé fordult a....
2024.05.04
Ha a felreppentett híresztelések helytállóak, akkor a kínai Great Wall Motor Co. (GWM) autógyárat....
2024.05.04
Gondoltátok volna, hogy ezért a tökéletes formáért a mi munkatársaink is megdolgoztak? - írja....
2024.05.04
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell....
2024.05.04
A november 4-re virradóra történt éjszakai baleset végzetes következményekkel járt: nem sokkal....
2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..
2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..
2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..