LeMans
Bill Ford elnök, Mark Fields vezérigazgató és Raj Nair fejlesztési vezető jelentette be ma Le Mans-ban, hogy az új GT-vel visszatérnek a versenyre egy hosszú kihagyás után. A Ford 1966-ban az első három helyet szerezte meg a 24 órás versenyen, és utána még három éven át nem talált legyőzőre.
Az új versenyautót sajnos nem az abszolút győzelemre esélyes LMP1 kategória, hanem a kisebb és olcsóbb, szériaautókhoz közelebb álló LM GTE Pro szabályok szerint fejlesztik, így a kocsinak a Ferrari 458 Italia, Porsche 911 RSR, Aston Martin Vantage V8 and Chevrolet Corvette C7R ellen kell majd helytállnia.
A Chip Ganassi Racing által üzemeltetett, két darab, két autót versenyeztető csapatok az FIA WEC és az amerikai SportCar Championship futamain fognak rajthoz állni, de természetesen a jövő évi Le Mans-i 24 órás verseny lesz a fókuszban, ahol mind a négy autó elindul majd. A pilótákat később jelentik be. Az új Ford GT versenyautó első fellépése a jövő januári Daytonai 24 órás versenyen lesz.
A jövő évi indulással nem csak a legendás előd sikerére akarnak emlékezni, hanem a Ford Performance részleg megalakítására is fel akarják hívni a figyelmet, amely egy sor sportos utcai autót fog bemutatni a következő években a Focus RS-től a Shelby Mustangokon át az új F150 Raptorig. Természetesen az új GT-ből is lesz utcai szériaváltozat, amely a tervek szerint 2016-tól lesz kapható, limitált példányszámban, a pletykák szerint 100 millió forintnak megfelelő összegért.