tuning
Az Audi RS6 Avant Performance már gyári állapotában sem gyenge, ugyanis a négyliteres, biturbó V8-as motorja 605 lóerőt szabadít a Quattro-hajtáson keresztül a négy kerékre. 0-100 km/órára 3,7 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége tiltással 250, anélkül több mint 300 km/óra. Az Abtnál azonban úgy gondolták, hogy még sokkal többet is ki lehet hozni az autóból, nem is álltak le addig, amíg át nem törték a bűvös 1000 lóerős álomhatárt.
Először a benzinmotor teljesítményét növelték 720 lóerőre egy saját fejlesztésű motorvezérlő elektronika és az Akrapovic kipufogó beszerelésével. Aztán a váltóházba építettek egy 288 lóerős, 317 Nm nyomatékú villanymotort, amely a kormányon lévő gomb megnyomására a hátsó tengelynek adja át az erejét. Amikor működésbe lép, a hibriddé alakított kombi Audi összteljesítménye 1018 lóerő, össznyomatéka pedig 1291 Nm.
Mivel az extra erőre csak ritkán van szükség, egy relatív kis kapacitású, 13,6 kilowattórás akkumulátort táplálja a villanymotort. Az átalakítás után az Audi RS6-E már 3,3 másodperc alatt éri el álló helyzetből a százas tempót, a végsebessége pedig 320 km/órára nőtt. Természetesen a futóművet és a fékrendszert is felkészítették a nagyobb teljesítményre, emellett 21 colos kerekeket szereltek fel.