Hidrogén meghajtás
Zöld forradalom a sípályákon. A nagy változás előhírnöke a teljes egészében környezetbarát „hómacska”, az 544 lóerős Leitwolf h2Motion havasi jármű. Ez az első hómaró, illetve sípálya-fenntartó lánctalpas, amely hidrogénnel hajtott elektromos motorral rendelkezik.
Bár a projekt technikailag egyértelmű, a névadás körül azonban van egy kis zavar. Ugyanis az Ausztriával határos Dél-Tirolban – amit az olaszok Alto-Adigének neveznek – hivatalos nyelv a német is. Maguk a konstruktőrök is német anyanyelvűek, ezért lett a jármű hivatalos neve Leitwolf, azaz Vezérfarkas. Miközben az olaszok ezt a típusú járművet csak hómacskaként emlegetik.
A multifunkciós hójárót a dél-tiroli Prinoth vállalat építtette, amely már megkezdte a jármű tesztelését az olasz Dolomitokban. A vipitenói székhelyű cég a kutatás és fejlesztés számára különösen nehéz, járvánnyal sújtott időszakban fogott neki a projektnek. A beszállító üzemek ugyanis sorra leálltak. Ennek ellenére nem adták fel.
A körülményekről tudni kell, hogy a hómarók motorja manapság dízel. A dél-tiroli fejlesztés célja, hogy a sípályákon is megtörténjen az ökológiai áttörés, és az újonnan hadrendbe álló járművek már ne fosszilis üzemanyaggal működjenek.
A hidrogénnel működő prototípus tehát már megszületett, de rendszerszerű működéséhez még ki kell építeni a töltési infrastruktúrát. Ez a Prinoth becslése szerint 2-3 éven belül megtörténik, de az technikai előrelépés mindenképpen fontos.
A Leitwolf mellett a Prinoth bemutatta a 100 százalékban elektromos hótaposó új modelljét is: a Husky eMotion-t.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!