AMTS 2016
Bár a Volkswagen márkanév hallatán elsősorban nem a hibridekre asszociál az ember, a wolfsburgi autógyártónak már több ilyen modellje is van, melyeket az AMTS-re is elhoztak. A Golf és a Passat GTE változatát alapvetően ugyanaz a hajtáslánc mozgatja, amely egy 1,4 literes turbómotorból és egy, a váltóházba épített villanymotorból áll.
Elektromos üzemmódban a 13,31 millió forintba kerülő Passat GTE 50 kilométert képes megtenni kizárólag elektromos hajtással. Amikor a belső égésű és az elektromos motor együtt működik, akkor a Passat 218 lóerős teljesítményt és 400 Nm-t ad le, és több mint 1000 km-t képes megtenni.
A konnektoros hibridekre vonatkozó speciális szabályok miatt az európai norma szerinti átlagfogyasztás mindössze 2 liter/100 km. Az elsőkerék-hajtású, hatsebességes DSG váltóval ellátott hibrid Passat 8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, csúcssebessége 220 km/h, míg elektromos üzemmódban végsebessége 130 km/h-ra csökken.
A 11,88 millió forintba kerülő Golf GTE kombinált teljesítménye csak kevéssel alacsonyabb, 204 lóerő. A kompakt modell 7,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége 222 km/h. Az európai normafogyasztás még alacsonyabb, mint a Passat esetében, mindössze 1,5 liter benzin/100 km, persze a hétköznapi használat során, ha csak ritkán töltik az akkumulátort hálózatról, ennél valamivel magasabb értéket lehet majd mérni. A hatótávolság e-üzemmódban 50 km, vegyes hibrid módban 930 km.
Az Autó, Motor és Tuning Show-n a Volkswagen standjánál különlegességek is várják a látogatókat. Idén is ki lehet próbálni a kerékpárral termelt árammal működő slotting pályát, kvízt lehet kitölteni nyereményekért, a megfáradt vendégek pedig igazi kuriózumként "ízesített" oxigénnel frissíthetik fel magukat.