Dakar

Hibátlan teljesítménnyel nyerte meg a Dakart el-Attija és Baumel

2022.01.15.

Tizenkét szakaszon át őrizte vezető helyét a Toyota Gazoo Racing South Africa első számú párosa, hogy aztán a zárónap végén közel 28 perces előnnyel megnyerje a 2022. évi Dakar-ralit. A verseny harmadik és ötödik legeredményesebb csapata szintén toyotás volt.

Két ezüstérem után idén végre valóra vált Nászer el-Attija álma: a katari versenyzőnek sikerült hazai pályán, az Arab-félszigeten is megnyernie a Dakar-ralit. Az 51 éves sportember eddig tizennyolc alkalommal állt rajthoz a világ egyik legkeményebb autóversenyén; ebből hatszor Toyotával. 2017 óta három második helyezést és a mostanival együtt kettő aranyérmet hozott a pilótának a Toyota Hilux. Idén pályafutása során kilencedszer állhatott dobogóra, és negyedszer annak a legfelső fokára – mindkét eredményével minden idők második legsikeresebb Dakar-versenyzőjének számít. Navigátora, Mathieu Daumel 2015 óta versenyez a „sivatag hercegével,” így ő is kulcsszerepet játszott a Toyota Gazoo Racing South Africa sikereiben.

Az újdonsült bajnokok eredményeiben két márkatársuk is osztozhatott. A belga Overdrive Toyota színeiben Jazíd al-Radzsi és Michael Orr az összesített harmadik helyen végzett: a szaúdi pilótának ez eddigi legjobb eredménye, de a versenyeit elnézve a jövőben komoly teljesítményre számíthatunk tőle.

A Toyota Gazoo Racing South Africa versenyzői, Giniel de Villiers és Dennis Murphy hősies erőfeszítéssel az ötödik helyre küzdötték fel magukat a kilencedikről, bebizonyítva, hogy a rutin, a győzni akarás és a megbízható technika együtt csodákra képes.

Ami Henk Lategan és Brett Cummings kettősét illeti, a dél-afrikai duót többször is balszerencse sújtotta, ám nem adták fel: kitartásukat az utolsó napon szakaszgyőzelem koronázta; összesítésben a 31. helyen végeztek. Honfitársaik, Shameer Variawa és Danie Stassen első közös Dakar-szereplésükön az elismerésre méltó tizenötödik helyet szerezték meg.

A Toyota általánosan jó szereplését még értékesebbé teszi, hogy az idei évben vadonatúj autóval álltak rajthoz a csapatok. A GR DKR Hilux T1+ az előző modellnél kedvezőbb futómű-konfigurációja (hosszabb rugóutak, valamint nagyobb kerekek és abroncsok), valamint a szériagyártású Toyota Land Cruiser 300 GR Sport modellből származó 3.5 V6-os ikerturbó benzinmotorja ideálisnak bizonyult az extrém megpróbáltatásokhoz; a modell minden várakozást felülmúlóan, érdemi meghibásodás nélkül teljesítette a versenyt.

A Dakar-ralin egyébként idén tizenkét páros indult Toyotával (tízen Hiluxszal, míg a Toyota Auto Body két csapata hagyományosan Land Cruiserrel), és említésre méltó módon mindegyikük célba ért.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.15
Ismét felvillanyozódott a Hyundai márka és újabb elektromossal bővíti márkakupa-sorozatát. ..
2024.04.15
Visszatér a tél Ausztriába, hétfőn figyelmeztetést adtak ki az autósoknak – írja a Heute című....
2024.04.15
Miért áll egy kihegyezett versenyautó egy hófödte versenypályán, és miért sorakoznak mögötte....
2024.04.15
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti....
2024.04.15
Az Audi több mint 20 új, tisztán elektromos, plug in hibrid és hagyományos, belső égésű motorral....
2024.04.15
Április 9-én Pekingben mutatta be legújabb, működésének első öt évében kapacitás- és....
2024.04.15
Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal....
2024.04.15
Alkalmanként átlagosan 2,5 órát parkolnak a magyar autósok az utcán és 6 órát a parkolóházakban, az....
2024.04.15
Európai tervezés, törökországi gyártás, japán hagyományok - ezek a sarokpontjai a Mitsubishi Colt....
2024.04.15
Múlt és jelen egyhelyen mindig izgalmas egyveleget mutat, nem véletlen, hogy az Akkor és Most Jármű....