Kamion-EB
Az elmúlt évek talán legizgalmasabb szezonnyitója lesz ez a hétvége, ugyanis az MAN gyár kiválásával idén először nem volt között teszt a top pilóták számára, így nem lehet tudni, ki hol tart a fejlesztésekkel, mennyit gyorsultak a versenyzők tavalyhoz képest, így a szombati időmérő futamon lehet majd először látni az erőviszonyokat.
Kiss Norbert, az OXXO Energy Truck Race Team Európa-bajnok pilótája mindezekkel együtt bizakodva utazott el Valenciába: „Bár nem sokat tudunk arról, ellenfeleink hogy állnak az első futam előtt, bízom magunkban, a csapatban és a kamionban, hiszen egész télen azon dolgoztunk, hogy egy stabil, megbízható és továbbra is rendkívül gyors versenykamiont építsünk. Legnagyobb riválisainkról, a két háromszoros Európa-bajnokról annyit tudunk, hogy Jochen Hahn egy teljesen új kamiont épített, Antonio Albacete viszont "csak" átépítette a kamionját, de ezek hogyan sikerültek, az majd szombaton fog kiderülni”.
„A tavaly megnyert Európa-bajnoki cím megvédése a cél, ez nem kérdés, ami nem lesz könnyű, de eddig egyik évünk sem volt az” - folytatja a hatszoros magyar bajnok autóversenyző. „Idén mi megyünk az 1-es rajtszámmal, ráadásul hazai közönség előtt is, a Hungaroringen, ami számunkra a legjobban várt pillanat ebben a szezonban. A valenciai pályán gyalog már végigmentem pár éve, azt gondolom, a vonalvezetése és a pálya jellege kedvező számunkra, feküdni fog nekünk, de ahogy tavaly is csak tizedek döntöttek a Pole pozíció sorsáról, most sem lesz másképp, szoros csatát várok hétvégén”.
Circuito Ricardo Tormo
Az idei év egyik nagy kérése a pontozás megváltoztatásának hatása lesz. A Truck Race-en szombaton és vasárnap is két-két futamot rendeznek,az elsőre az időmérő alapján állnak fel a pilóták, és a futam végén az első 8 helyezettet megfordítják a második futamra, vagyis az első majd a nyolcadik helyről rajtolhat, a második a hetedikről,és így tovább, aki pedig nyolcadik lett az első futamon, az élről vághat neki a másodiknak. Eddig a második futamon kevesebb pontot kaptak a pilóták, hiszen hátulról tették előre a lassabb versenyzőket, de idén ezt megváltoztatta az FIA, és mindkét futamért ugyanannyi pontot kapnak a versenyzők, ami pilóták számára egy teljesen új taktikát eredményezhet: „Nem tudom, mit fog hozni az új pontrendszer - mondta el véleményét Kiss Norbi -, hiába számolták ki, hogy ha tavaly is így lett volna, akkor is én nyerem az Európa-bajnokságot, mert akkor még senki nem taktikázott emiatt. De most, egy első futamos nyolcadik hely aranyat fog érni, mert ha a Pole-ból megtartja vezető helyét, annyi pontot kap, mint aki megnyerte az időmérőt majd az első futamot. Egyetlen előnye lehet, hogy a második futamokon a hátulról érkező top pilóták mindenképp próbálnak majd előre törni, hiszen míg tavaly csak 1-1 pontot jelentett egy előzés, most sokkal többért harcolhatnak, s ez a nézőknek látványos csatákat hozhat” - zárta a riportot a regnáló Európa-bajnok.