Ford EcoBoost

Hétszázezer Fordra és Lincolnra terjesztették ki a vizsgálatot

2023.10.13.

Hétszázezer Ford és Lincoln gépkocsira terjesztette ki az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) azt, amelyet „katasztrofálisnak” minősített motorhiba miatt indított a Ford Bronco meghibásodása ügyében.

Az NHTSA tavaly júniusban rendelt el részletekbe menő vizsgálatot a Ford Broncónál tapasztalt motorhiba miatt. Az egy hónappal korábban benyújtott beadvány alapján megkezdett vizsgálat egyes Bronco modellekben tapasztalt állítólagos szelephibára összpontosított. A közelmúltbeli fejlemények miatt azonban szintet lépet az eljárás, a szakhatóság kiterjesztette a vizsgálatot 708 837 Ford pickupra és terepjáróra, illetve a Ford luxusdivíziója, a Lincoln által gyártott modellekre.

Eredetileg az NHTSA vizsgálata „csak” több mint 25 ezer, 2,7 literes EcoBoost motorral felszerelt 2021-es Broncóra vonatkozott, miután 26 panasz érkezett amiatt, hogy országúti sebességnél hirtelen csökkent a motor teljesítménye, az autó leállt, és nem lehetett újraindítani. A teljesítményvesztést a hivatalt "katasztrofális motorhibának" minősítette, és a szelepek meghibásodását nevezte meg okként.

Most az NHTSA meghibásodást vizsgáló hivatala (ODI) a vizsgálatot „mérnöki elemzési szakaszba” emelte, és bekérte a Fordtól 328 ügyfélpanasz, 487 garanciális igény és 809 motorcserére vonatkozó dokumentációt. Ezek az esetek a 2021-22-es évjáratú Ford Bronco, Edge, Explorer és F-150 járművekre, valamint a 2021-22-es Lincoln Aviator és Nautilus modellekre vonatkoztak. A szóban forgó járművek a Nano motorcsaládhoz tartozó 2,7 literes vagy 3,0 literes EcoBoost motorral vannak felszerelve. Figyelemre méltó, hogy a meghibásodások ellenére nem érkezett jelentés a meghibásodással összefüggésbe hozható  sérülésekről, balesetekről vagy halálos áldozatokról.

Az NHTSA tájékoztatása szerint a vizsgálat során több olyan járulékos tényezőt azonosítottak, amelyek az érintett motorok szívószelepeinek töréséhez vezethetnek.  A mérnöki elemzés részeként az ODI fel akarja mérni a probléma mértékét, elemezni a hiba hatását a motor élettartamára, és információt gyűjt arról, hogy mennyire hatékonyan kezeli a Ford ezt a problémát.

A Ford elismerte, hogy a szívószelep törése katasztrofális motorhibához és a motorerő elvesztéséhez vezethet, és a szelep törése miatt a járműben általában teljes motorcserére van szükség. A Ford szóvivője azt mondta az Automotive Newsnak, hogy az autógyártó támogatja a vizsgálatot, és együttműködik az NHTSA-val. Annak ellenére, hogy szintet lépett a vizsgálat, a Ford nem indít visszahívási kampányt ezekre a járművekre. A mérnöki elemzés eredményei alapján azonban erre sor kerülhet.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
Ez az érzékelő hiánycikk, sokszor rossz és nagyon drága. ..
2024.04.29
„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.   ..
2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....