Ford EcoBoost
Az NHTSA tavaly júniusban rendelt el részletekbe menő vizsgálatot a Ford Broncónál tapasztalt motorhiba miatt. Az egy hónappal korábban benyújtott beadvány alapján megkezdett vizsgálat egyes Bronco modellekben tapasztalt állítólagos szelephibára összpontosított. A közelmúltbeli fejlemények miatt azonban szintet lépet az eljárás, a szakhatóság kiterjesztette a vizsgálatot 708 837 Ford pickupra és terepjáróra, illetve a Ford luxusdivíziója, a Lincoln által gyártott modellekre.
Eredetileg az NHTSA vizsgálata „csak” több mint 25 ezer, 2,7 literes EcoBoost motorral felszerelt 2021-es Broncóra vonatkozott, miután 26 panasz érkezett amiatt, hogy országúti sebességnél hirtelen csökkent a motor teljesítménye, az autó leállt, és nem lehetett újraindítani. A teljesítményvesztést a hivatalt "katasztrofális motorhibának" minősítette, és a szelepek meghibásodását nevezte meg okként.
Most az NHTSA meghibásodást vizsgáló hivatala (ODI) a vizsgálatot „mérnöki elemzési szakaszba” emelte, és bekérte a Fordtól 328 ügyfélpanasz, 487 garanciális igény és 809 motorcserére vonatkozó dokumentációt. Ezek az esetek a 2021-22-es évjáratú Ford Bronco, Edge, Explorer és F-150 járművekre, valamint a 2021-22-es Lincoln Aviator és Nautilus modellekre vonatkoztak. A szóban forgó járművek a Nano motorcsaládhoz tartozó 2,7 literes vagy 3,0 literes EcoBoost motorral vannak felszerelve. Figyelemre méltó, hogy a meghibásodások ellenére nem érkezett jelentés a meghibásodással összefüggésbe hozható sérülésekről, balesetekről vagy halálos áldozatokról.
Az NHTSA tájékoztatása szerint a vizsgálat során több olyan járulékos tényezőt azonosítottak, amelyek az érintett motorok szívószelepeinek töréséhez vezethetnek. A mérnöki elemzés részeként az ODI fel akarja mérni a probléma mértékét, elemezni a hiba hatását a motor élettartamára, és információt gyűjt arról, hogy mennyire hatékonyan kezeli a Ford ezt a problémát.
A Ford elismerte, hogy a szívószelep törése katasztrofális motorhibához és a motorerő elvesztéséhez vezethet, és a szelep törése miatt a járműben általában teljes motorcserére van szükség. A Ford szóvivője azt mondta az Automotive Newsnak, hogy az autógyártó támogatja a vizsgálatot, és együttműködik az NHTSA-val. Annak ellenére, hogy szintet lépett a vizsgálat, a Ford nem indít visszahívási kampányt ezekre a járművekre. A mérnöki elemzés eredményei alapján azonban erre sor kerülhet.