Wolfsburg

Herbert Diess a Volkswagen idei kilátásairól

2022.03.07.

Jól mennek a dolgok a Volkswagennél: Zwickauban gördülnek le az e-autók a futószalagról, Kínában és az USA-ban jók az eladások. Ennek ellenére Herbert Diess vezérigazgató úgy látja, hogy a csoport komoly problémákkal néz szembe. Az ok a chiphiány – írja a t-online.de

 

A Volkswagen főnöke, Herbert Diess úgy látja, a félvezetők hiánya miatt kritikus helyzetben van a kihasználatlan wolfsburgi autógyár.

Míg a csoport egésze nagyrészt zökkenőmentesen működik és teljes rendelési könyvekkel rendelkezik, a fő üzemet különösen súlyosan érintik a hiányzó alkatrészek. „Ezért kapacitás-korrekciókra van szükség, középtávon is” – jelentette be a vezérigazgató a digitális munkák című ülésén.

Herbert Diess Fotó: Volkswagen

Az üzemi tanács szerint tavaly 330 ezerrel kevesebb autó gördült le az üzem gyártósorairól, mint az eredetileg tervezett. A drámaian gyenge kapacitáskihasználtság miatt a Volkswagen csak február elején jelentette be, hogy húsvéttól szinte az összes éjszakai műszakot megszünteti főüzemében.

Diess: Nagy gond a Wolfsburg miatt

Diess szerint javul a chipkínálat, "de még 2022-ben sem fogjuk tudni megépíteni az összes eladható autót". A félvezetők jelentik az egyetlen nagy kihívást és egyben a legnagyobb gondot is Wolfsburg számára. A munkacsoport éjjel-nappal azon dolgozik, hogy a Volkswagen minél több félvezetőhöz jusson.

Ugyanakkor a fejlesztők számos műszaki alternatívát vittek be az autókba a hiányzó chipek pótlására. Az év második felében további termelésbővítésre lát lehetőséget.

Diess nem adott tájékoztatást az üzletfejlesztésről. A bennfentesek szerint a felügyelőbizottság március elején tárgyalja az elmúlt év mérlegét. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a legfontosabb számadatokat ezután teszik közzé.

Diess hangsúlyozta, hogy az elektromobilitásra való áttérés meghozza gyümölcsét. Az első zwickaui üzem kapacitásai, amelyet elektromos autók gyártására alakítottak át, teljes mértékben kihasználtak. Kínában is halad a VW. A Volkswagen novemberben és decemberben 15 ezer elektromos autót adott el ott, ugyanannyit, mint a kínai induló vállalkozások.

Az amerikai klímapolitika még nagyobb lendületet ad a csoportnak. Soha korábban nem adtak el új autót az USA-ban olyan gyorsan, mint a teljesen elektromos ID.4. A prémium csoport Audival, Bentley-vel és Lamborghinivel is teljes sebességgel fut. A prémium márkák modelljei 2022 egészére elkeltek. "A Porsche sikerről sikerre rohan és az MAN, a Scania és most a Navistar teherautó gyártói sok megrendelést kapnak, jól meg vannak töltve a rendelési könyvek" - mondta Diess.

Az üzemi tanács a wolfsburgi "Trinity" projekthez fűzi reményeit, amellyel a VW szeretné utolérni az amerikai Tesla elektromosautó-gyártót. „A „Trinity” termelésért itt, Wolfsburgban harcolunk, vagyis akár a gyár területén, akár a főüzem közvetlen közelében” – mondta Daniela Cavallo, a csoport üzemi tanácsának vezetője. 

Azóta eldőlt, hogy a VW székhelyén épül meg a Trinity.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....