Wolfsburg
A Volkswagen főnöke, Herbert Diess úgy látja, a félvezetők hiánya miatt kritikus helyzetben van a kihasználatlan wolfsburgi autógyár.
Míg a csoport egésze nagyrészt zökkenőmentesen működik és teljes rendelési könyvekkel rendelkezik, a fő üzemet különösen súlyosan érintik a hiányzó alkatrészek. „Ezért kapacitás-korrekciókra van szükség, középtávon is” – jelentette be a vezérigazgató a digitális munkák című ülésén.
Herbert Diess Fotó: Volkswagen
Az üzemi tanács szerint tavaly 330 ezerrel kevesebb autó gördült le az üzem gyártósorairól, mint az eredetileg tervezett. A drámaian gyenge kapacitáskihasználtság miatt a Volkswagen csak február elején jelentette be, hogy húsvéttól szinte az összes éjszakai műszakot megszünteti főüzemében.
Diess: Nagy gond a Wolfsburg miatt
Diess szerint javul a chipkínálat, "de még 2022-ben sem fogjuk tudni megépíteni az összes eladható autót". A félvezetők jelentik az egyetlen nagy kihívást és egyben a legnagyobb gondot is Wolfsburg számára. A munkacsoport éjjel-nappal azon dolgozik, hogy a Volkswagen minél több félvezetőhöz jusson.
Ugyanakkor a fejlesztők számos műszaki alternatívát vittek be az autókba a hiányzó chipek pótlására. Az év második felében további termelésbővítésre lát lehetőséget.
Diess nem adott tájékoztatást az üzletfejlesztésről. A bennfentesek szerint a felügyelőbizottság március elején tárgyalja az elmúlt év mérlegét. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a legfontosabb számadatokat ezután teszik közzé.
Diess hangsúlyozta, hogy az elektromobilitásra való áttérés meghozza gyümölcsét. Az első zwickaui üzem kapacitásai, amelyet elektromos autók gyártására alakítottak át, teljes mértékben kihasználtak. Kínában is halad a VW. A Volkswagen novemberben és decemberben 15 ezer elektromos autót adott el ott, ugyanannyit, mint a kínai induló vállalkozások.
Az amerikai klímapolitika még nagyobb lendületet ad a csoportnak. Soha korábban nem adtak el új autót az USA-ban olyan gyorsan, mint a teljesen elektromos ID.4. A prémium csoport Audival, Bentley-vel és Lamborghinivel is teljes sebességgel fut. A prémium márkák modelljei 2022 egészére elkeltek. "A Porsche sikerről sikerre rohan és az MAN, a Scania és most a Navistar teherautó gyártói sok megrendelést kapnak, jól meg vannak töltve a rendelési könyvek" - mondta Diess.
Az üzemi tanács a wolfsburgi "Trinity" projekthez fűzi reményeit, amellyel a VW szeretné utolérni az amerikai Tesla elektromosautó-gyártót. „A „Trinity” termelésért itt, Wolfsburgban harcolunk, vagyis akár a gyár területén, akár a főüzem közvetlen közelében” – mondta Daniela Cavallo, a csoport üzemi tanácsának vezetője.
Azóta eldőlt, hogy a VW székhelyén épül meg a Trinity.