WRC
A Monte-Carlo-rali szombat remekül kezdődött a versenyben vezető Neuville számára, mivel az előnyét a második helyezett Ogier-hez képest 45 másodpercről 1 perc fölé tudta tornázni, mert a francia túl óvatosan hajtott a 10. gyorsasági jeges részein. Aztán Ogier összekapta magát a 11. és a 12. gyorsaságin, de ez is csak arra volt elég, hogy a hátrányát 51 másodpercre csökkentse a versenyben vezető belgához képest. Többet is hozhatott volna rajta, de a 12. gyorsaságin egyszer alulkormányzottság miatt lecsúszott az útról, és időt vesztett, de a Ford Fiestája közben nem sérült meg.
Neuville a 13. gyorsaságin azonban nagyot hibázott: erősen megütötte a Hyundai i20 jobb hátsó futóművét, amikor egy balkanyarban besokallt a pálya felénél. A felfüggesztés annyira károsodott, hogy a belga csak több mint fél órás helyben szerelés után tudott elvergődni az autóval a célvonalig. Ha onnan még eljut az 50 km-re lévő szervizparkba, akkor lehet, hogy vasárnap a külön pontokért zajló Power Stage-en még el tud majd indulni.
Neuville kiesése azt jelentette, hogy Ogier átvette a vezetést, a szombatot 47 másodperces előnnyel fejezte be csapattársa, Ott Tänak előtt. Az észt péntek este még ez másodperccel sem volt lemaradva Ogier mögött a harmadik helyen, de szombat estére a lemaradása 47 másodpercre nőtt. Erről nagyrészt nem a pilóta tehetett, hanem az autója, a Fiestában ugyanis rakoncátlankodni kezdett a váltó és a kormányszervó a 11. gyorsaságin. Mire megjavították az autóját, már jelentős hátrányba került Ogier-val szemben.
Neuville kiesésével Jari-Matti Latvala felkapaszkodott a képzeletbeli dobogóra a Toyota Yarisszal, de előrébb lépni kevés esélye van, mert Tanak több mint 1, Ogier pedig több mint 2 perccel előzi meg az összetett tabellán. Azonban Latvala hátulról is biztonságban érezheti magát, mert a tavalyi Citroënnel versenyző Craig Breen több mint másfél perc hátrányban követi. Az ír versenyző azért tudott a gyengébb autóval egy helyet előrelépni, mert a Hyundai-os Dani Sordo – aki a szombati szárazabb pályákon a péntekinél sokkal jobb teljesítményt nyújtott – autójában szintén elromlott a kormányszervó, amitől a spanyol szerint vezethetetlenné vált a kocsi.
A mezőnyben egyedül DMACK gumikkal versenyző Elfyn Evans a pénteki csalódást keltő szereplés után nagyon összekapta magát: a szombati 5 gyorsasági szakaszból 3-at megnyert, ami nem csak a tehetségét, de a brit gumik jó teljesítményét is mutatja szárazabb aszfalton. Már csak a gumik jeges burkolaton mutatott tapadását kellene megoldaniuk, ami összefüggésben van azzal, hogy nehéz üzemi hőfokra melegíteni őket. Szombaton a száraz részeken már megfelelően felmelegedett a gumi, mire Evans a jeges részekre ért, ezért is tudott jó teljesítményt nyújtani a wales-i versenyző. Végül feljött a hatodik pozícióba, és bizakodva várhatja a vasárnapi Power Stage-et.
Kris Meeke szombaton a Rally2 szabályok miatt újra rajthoz állhatott, de a 2. gyorsaságin műszaki problémái adódtak: a C3 WRC gyújtása nem volt megfelelő. Ezt a hibát később kijavították, amivel ismét vesztett 25 percet Meeke. A pilóta akkor kiesett újra, és immár véglegesen, amikor egy összekötő szakaszon közúti balesetet szenvedett: egy civil autós belement a versenygépe jobb hátuljába, tönkretéve a felfüggesztést.
A verseny állása a szombati nap után:
1 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
3ó26p10.7s |
2 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
47.1s |
3 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
2m20.6s |
4 |
Craig Breen, S.Martin |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
3m47.3s |
5 |
Dani Sordo, M.Marti |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
4m03.2s |
6 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
7m27.2s |
7 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Skoda Motorsport |
Skoda |
9m15.2s |
8 |
Jan Kopecky, P.Dresler |
Skoda Motorsport |
Skoda |
12m34.4s |
9 |
Bryan Bouffier, D.Giraudet |
Gemini Clinic Rally Team |
Ford |
14m41.9s |
10 |
Pontus Tidemand, J.Andersson |
Skoda Motorsport II |
Skoda |
14m59.3s |