Ford

Hely a tetőn: új Ford Explorer

2014.11.27.

A Los Angelesi Autókiállításon mutatkozott be az új Ford Explorer: még több intelligens technológia, 2,3 literes, négyhengeres EcoBoost® motor és vadonatúj Platinum változat jellemzi a modellt.

A Ford Explorer immár 25 éve az innováció és az értékesítés éllovasának számít, s a jövő nyáron piacra lépő új modell még több intelligens technológiát, új 2,3 literes EcoBoost motort és vadonatúj Platinum felszereltséget kínál a vásárlóknak. A 2014-es Los Angelesi Autókiállításon bemutatott Explorer a Ford új, az iparágban legfrissebbnek számító termékkínálatának minden előnyét megtestesítve még sokoldalúbbá, intelligensebbé és takarékosabbá vált.

- Az Explorer láttán megérthetjük, hogyan képzeli el a világ a SUV-kategóriát – mutat rá Raj Nair, a Ford globális termékfejlesztési alelnöke. “Az Explorer a Ford globális szabadidőautó-kínálatának jellegzetes darabja, hiszen harmonikusan egyesíti a formát és a funkciót. A szabadidő-autók piaca világszerte növekszik, ami egyre több vásárlót jelent – mi pedig egyre szélesebb kínálattal reagálunk erre a trendre.”


Az 1991-es modellévben bevezetett Explorer hatalmas utasteret kínált, s az autó kifejezetten azok számára készült, akik nemcsak sokoldalú családi autót kerestek, hanem választásukkal egyéni ízlésüket is kifejezésre akarták juttatni. Az Explorer immár 25 éve Amerika legkelendőbb SUV-modellje. Eddig egyedül az Egyesült Államokban több mint 7 millió Explorer talált gazdára, s az autó a világ több mint száz országában kapható. Az előzetes számítások szerint a Ford idén mintegy 56.000 darabot értékesít a modellből az USA-n kívüli piacokon, hiszen a szabadidő-autók iránti igény világszerte egyre nő.

A SUV-kategória jelenleg a világ legnagyobb ütemben bővülő autóipari szegmense: a globális értékesítési adatokat feldolgozó IHS Automotive jelentése szerint ebben a kategóriában 2008 óta 88 százalékkal emelkedtek az eladások. A szabadidő-autók szegmense Európában 72 százalékkal növekedett 2008 óta, és 21 százalékkal bővült a nagyméretű SUV-ok iránti kereslet. A Ford piaci részesedése ezen a téren a 2008-as 9 százalékról 2013-ban már 19 százalékra nőtt. Tavalyelőtt a Ford márka globális értékesítési eredményeinek 17 százalékát tették ki a szabadidő-autók, 2013-ban azonban ez az arány már 23 százalék volt, 2020-ra pedig – a vállalat tervei szerint – 29 százalék lesz.


- Az Explorer-vásárlók imádják ezt a modellt, és azt várják tőle, hogy továbbra is első legyen az innováció, a teljesítmény és a vezetési élmény terén - fogalmaz Arie Groeneveld, az új Explorer főmérnöke. “Az elvárás tehát magas volt, ám mi elszántuk magunkat arra, hogy megépítjük a világ legjobb szabadidő-autóját.”

Még több intelligens technológia, új motor és új élmények

Az új Explorer most még több olyan rendszert és technológiát kínál, amelyek új magasságokba emelik az autózás élményét:

  • Első és hátsó kamerák mosóberendezéssel: a széles látószögű első és a hátsó kamerákhoz – az iparágban elsőként – mosóberendezés is tartozik.

  • Továbbfejlesztett aktív parkolóasszisztens merőleges parkolás funkcióval, kiállássegítővel és félautomata párhuzamos parkolás funkcióval: a rendszer az ultrahangos érzékelők és az elektromos szervokormány segítségével könnyíti meg a merőleges és a párhuzamos parkolást. A továbbfejlesztett aktív parkolóasszisztens most kiállássegítő funkciót is kínál, amivel könnyebb kiállni a járdaszegéllyel párhuzamos parkolóhelyekről. A rendszer feladata a kormányzás, miközben a vezető kezeli a fék- és gázpedált, illetve kapcsolja az előre- és hátrameneti fokozatokat.

  • Intelligens töltés az első és hátsó USB-portok segítségével: az elöl és hátul elhelyezett csatlakozók segítségével egyszerűen feltölthető a hordozható készülékek akkumulátora.

  • Kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó: a csomagtérajtó nyitásához és zárásához az autósnak csak meg kell lendítenie a lábát a hátsó lökhárító középső része alatt.

  • Az iparágban egyedülálló, 500 Watt teljesítményű Sony audiorendszer: az Explorer Platinum lesz az első jármű, amiben megjelenik a vadonatúj, 500 Watt teljesítményű, Live Acoustics™ és Clear Phase™ funkciókkal kiegészített Sony audiorendszer.

  • Active Hűtőrács: a hűtőrács alsó és felső légbeömlő nyílásai autópálya-sebesség mellett bezáródnak, csökkentve az autó légellenállását, ám kis sebességnél a lamellák nyitnak, hogy a motor elegendő hűtőlevegőhöz jusson. A megoldásnak köszönhetően a hűtőrács mérete a légellenállás növelése nélkül is nagyobb és látványosabb lehet.

  • Légfüggönyök: az alapfelszereltség részeként járó megoldás nagy nyomású levegőréteget képez a keréktárcsák és a gumiabroncsok külső felülete mellett. Ennek hatására a levegő a karosszériához közel áramlik, ami tovább javítja az autó légellenállását.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..
2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.05.03
Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, ismét megjelennek az utakon és a vágányokon a....
2024.05.03
14 éves a Dacia legsikeresebb modellje, a világszerte szép karriert befutott Duster. Kipróbáltuk a....
2024.05.03
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.03
Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak....
2024.05.03
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.03
A Nissan családi SUV-jának N-Trek változata a kalandvágyóbb családokat célozza meg. ..
2024.05.03
A Los Alamos Nemzeti Laboratórium (LANL) kutatói egy alternatív elektródszerkezetet - egy hornyolt....