abroncs
2013-ban hazánkban markáns növekedésnek indult a személy- és kisteherautó gumiabroncs piac, miközben Európában enyhe csökkenés volt kimutatható. Tavaly az előző évhez képest 6,1 százalékkal nőtt az új abroncsok értékesítése, melynek eredményeképpen összesen 2,1 millió darabot adtak el. „A teljes végfelhasználói igény ugyanakkor jelentősen meghaladhatja a kétmilliós szintet, ugyanis ez a szám nem tartalmazza a kereskedőknél korábban „bent ragadt”, majd tavasszal értékesített, illetve a direkt és a használt importból származó mennyiséget.” – hívta fel a figyelmet Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója. A magyar személyautó gumiabroncs piac így 2,5 milliós darabszám körül alakult az elmúlt évben. Az értékesített abroncsok közül a prémium termékek aránya a legnagyobb, de alig maradnak el ezektől a legolcsóbb kategóriába tartozó gumiabroncsok.
Rábai Dániel
Jól teljesítenek a Continental abroncsai
A Continental, valamint a cégcsoporthoz tarozó egyéb márkák (Uniroyal, Semperit, Barum, Matador, Gislaved, General Tire, Viking, Sportiva) 2013-ban tovább erősítették jelenlétüket a magyar személyabroncs piacon. „A Continental napjainkra az egyik legkeresettebb prémium márkának számít az autósok körében, amely a kiszámítható kereskedelmi- és márkapolitikának, a sorozatosan megnyert gumiabroncs teszteknek, valamint a tudatos, ismertség növelő és végfelhasználói kampányoknak köszönhető. Általánosságban elmondható továbbá, hogy a hazai gumiabroncs piacon minden harmadik eladott abroncs a Continental-csoporthoz tartozik.” – emelte ki Rábai Dániel.
A Continental a személyabroncsokon kívül haszongépjármű, motorkerékpár és ipari abroncsok forgalmazását, illetve a haszonjárműveknél a kapcsolódó flottaszolgáltatások biztosítását végzi Magyarországon. Ezekben a termékkörökben a német gyártó ugyancsak a hazai piac egyik legjelentősebb szereplőjének tekinthető.
Gyengélkedő európai piac
Míg a magyar piac fellendülőben van addig Európában ezzel ellentétes folyamtok figyelhetőek meg. Az európai gumiabroncs-piac tavaly 1,4 százalékkal zsugorodott és összesen 198 millió abroncsot vásároltak az autósok. A prémium márkák aránya ugyanakkor 56,9 százalékról 58 százalékra nőtt, a közepes kategóriába tartozó gumiabroncsok eladása pedig hozzávetőlegesen stagnált, míg az alacsonyé csökkent.
Sikeres esztendőben bízik a Continental konszern
A tavalyi évben a Continental cégcsoport gumiabroncs, valamint autóipari alkatrészgyártó üzletágai is kiemelkedő eredményt értek el. A német konszern tavaly 33,3 milliárd eurós értékesítési árbevételre tett szert, míg 2012-ben 32,7 milliárd eurós forgalmat bonyolított le. A konszern adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredménye tavaly 3,7 milliárd euró lett, a tervezettnél lényegesen jobb, 11,2 százalékos bruttó eredménykulcs mellett. A Continental-csoport a globális gépjárműgyártás idei évre várható növekedésére hivatkozva 35 milliárd eurós értékesítési árbevételre számít 2014-ben.
A konferenciáról hamarosan részletesen is beszámolunk.