utánpótlás

Hazajutni éjszaka - de hogyan?

2018.02.02.

Valószínűleg már minden, nem valamelyik belső kerületben élő fiatal szembesült már a problémával: éjszaka igazi kínszenvedés a hazajutás. Persze tisztelet a kivételnek, de számos olyan külső peremkerület van Budapesten, ahova éjszaka közel lehetetlen eljutni,  nem beszélve az agglomerációról. Vegyük hát végig, milyen opciók közül választhatunk, ha szeretnénk a saját ágyunkban aludni.

A választási lehetőségeink között vannak egészen költségkímélő és a pénztárcánkat gyorsan kiürítő megoldások is. Előbbiek között értelemszerűen első helyen az éjszakai buszjáratok állnak.

24tv

Tény, egy vonaljeggyel vagy jobb esetben a bérletünkkel használhatjuk, így kétségtelenül a legolcsóbb megoldás, ami ha szerencsés helyen lakunk, egészen kényelmes is lehet. Csak sajnos a peremkerületeket célzó éjszakai járatok nyilván nem tudják kerületük egészét lefedni, így könnyen előfordulhat, hogy a nem túl kényelmes – és utastársainktól függően olykor egészen kellemetlenné váló utazás után még vár ránk egy fél órás séta. Ahhoz meg kinek van kedve az éjszaka közepén?

Telegraph

Ilyenkor gyakran előfordul, hogy taxit hívunk, vagy csak beülünk egy várakozó sárga autóba. Nos, utóbbit ne tegyük. A hivatalos taxi-társaságok sofőrjei ritkán vesznek fel utast leintéses alapon, így könnyen egy hiéna karmai között találhatjuk magunkat, a normál ár többszöröséért. Emellett lássuk be, mindenki ismert valakit, aki bent hagyta valamilyen értékét a taxiban. Ha a taxit hívtuk, jó eséllyel rövid időn belül visszajut hozzánk a telefonunk, pénztárcánk, de ha csak beültünk egy autóba, bottal üthetjük a nyomát, ugyanis ilyenkor a központ nem „tud” az útról, így nem is tud segíteni a sofőr felderítésével.

Valljuk be, a mai fiatal korosztály nem szeret taxizni. Sajnos a foglalkozást végzőkről kialakult kép egy kicsi, de annál károsabb rétege miatt jelentősen leromlott. Így inkább, ha már nincs más választás, igyekszünk valamilyen applikáción keresztül utazva bebiztosítani pénztárcánkat.

VisitBerlin

A taxi drága, de kényelmesen, egy biztonságos autóban utazhatunk haza. De ha már fiatalok vagyunk, egy kis kényelmetlenséget igazán könnyen elviselünk, ha a dolog lényege ugyanaz. Erre vannak a különböző, diákokra specializálódott szolgáltatók, ahol fiatal sofőrök szállítanak fiatalokat. Régi, olcsó autó, nem éppen professzionális működés, de cserébe a taxi költségének töredékéért hazavisznek.

Ha van autónk, talán még könnyebb a dolgunk, ugyanis folyamatosan és töretlenül terjednek el a sofőrszolgáltatást nyújtó vállalkozások. Egyelőre egyértelműen hiány van belőlük – ahogy taxiból is -, péntek esténként előfordul a 2 órás kiszállási idő, így érdemes előre tervezni. Viszont ez a kényelem csúcsa, autóval megyünk, autóval jövünk. A tarifák általában Pest-Pest, Pest-Buda viszonylatban fixek és megfizethetők, semmivel sem drágább a taxinál, ha nem 2-3 kilométerre van a célállomás. Sajnos az agglomeráció lakosainak ez már közel sem ideális választás, hiszen Budapestről kihajtva már kilométer alapú a díjazás, ami hatalmas számlákhoz vezethet.

Businessinsider

Ha igazán olcsó – ingyenes – megoldást keresünk, ott a kerékpár vagy séta, előbbit persze éjszaka szigorúan tilos kivilágítatlanul folytatni és sajnos a peremkerületek lakosainak a távolság miatt nem opció a kerékpár vagy a gyaloglás.

Egyébként a trend egyértelmű: ahogy telik az idő, egyre kényelmesebbé válunk és egyre többször választjuk a taxit, mint az éjszakai buszjáratokat. Tinédzserként még szóba sem jön a taxi, huszas éveink közepére viszont egyre ritkábban választjuk a lassú és kényelmetlen buszozást. 

Bármekkora tehernek is éljük meg, fontos látni, a mi lehetőségeink tárháza összehasonlíthatatlanul nagyobb szüleink generációjának opcióinál. Bár olykor tényleg kényelmetlen, mindig megtaláljuk pénztárcánknak megfelelő megoldást, legrosszabb esetben pedig remélhetőleg van egy kanapé, amelyen szívesen látnak minket. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....