troli

A hatodik Ikarus-Skoda trolibusz is forgalomba állt Szegeden

2014.02.05.

A héten a Szegedi Közlekedési Kft. átvett négy új Ikarus-Skoda trolibuszt, így immáron hat piros csuklós áll az utasok rendelkezésre – az új, meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is megtenni képes járművek rövidesen forgalomba állnak.

Az új Ikarus-Skoda trolibuszok prototípusa még december 20-án, a 10-es trolibuszvonal megnyitásával állt forgalomba, rövidesen pedig követte a második jármű is. Február 3-án további négy Ikarus-Skoda Tr187-es trolibusszal gyarapodott a Szegedi Közlekedési Kft. állománya. A járművek műszaki vizsgájukat január utolsó hetében tették le. A próbafutások végeztével, és az átvételt követő adminisztrációs ügyintézést követően a héten a négy jármű szintén bekapcsolódik az utasszállításba.

2014 során további hét új trolibusz érkezik, ezek szerelése különböző fázisban van jelenleg. Már a tizedik jármű vázgyártása folyik az Ikarusnál, miközben a Škodánál Plzeňben a hetedik kocsi végszerelése tart.


Trolik együttállása Szegeden. Fotó: iho.hu

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében Szeged város 13 új, alacsonypadlós trolibuszt rendelt 2011 januárjában a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós (nagyjából 228 millió forint) áron.

A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Škoda Electric a. s. A Ikarus-Skoda Tr187-es troli prototípus gyártása idén márciusban kezdődött. Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta le Székesfehérváron, a villamos berendezés beszerelésére és beüzemelésére a cseh partnernél, a Škoda Electric a.s. cégnél került sor.

Az elkészült Ikarus-Skoda trolibusz prototípusa 2013. július 31-én érkezett Szegedre. Az új trolibusz kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli; A járművek 100 százalékban alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is.

A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.28
Egy rendkívül hosszú listát rakott össze az Autocar azokról a modellekről, amik valamiért radar....
2025.04.28
A tavaly január óta feladott álláshirdetések 53 százalékában várnak el a munkaadók valamilyen....
2025.04.28
Április 25-én hivatalosan is kezdetét vette a turista szezon a Fertő tavon. A See Opening....
2025.04.28
Összeütközött egy személyautó és egy motorkerékpár Polgárdiban, a Balatoni úton, azaz a 7-es főúton....
2025.04.28
Az 59. Éves Húsvéti Jeep Safarin igazán elengedte a fantáziáját a gyártó. ..
2025.04.28
Újabb kategóriában a legjobb: a Kia EV3 elnyerte a „Best of the Best” díjat az Autók és Járművek....
2025.04.28
Márciusban 12,7 százalékkal 84 504-re bővült a használtautó átírások száma, de a februári....
2025.04.28
Nagy Norbert az ötödik helyen zárta az autós hegyi Európa-bajnokság idei második állomását, az....
2025.04.28
Puskás Ferenc, Kocsis Sándor, Bozsik József, Czibor Zoltán, Détári Lajos egykori csapata, az 1909-....
2025.04.28
A múltidéző citromsárga fényezéséről könnyen felismerhető Yuzu Edition az alapmodellnél harapósabb....