troli

A hatodik Ikarus-Skoda trolibusz is forgalomba állt Szegeden

2014.02.05.

A héten a Szegedi Közlekedési Kft. átvett négy új Ikarus-Skoda trolibuszt, így immáron hat piros csuklós áll az utasok rendelkezésre – az új, meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is megtenni képes járművek rövidesen forgalomba állnak.

Az új Ikarus-Skoda trolibuszok prototípusa még december 20-án, a 10-es trolibuszvonal megnyitásával állt forgalomba, rövidesen pedig követte a második jármű is. Február 3-án további négy Ikarus-Skoda Tr187-es trolibusszal gyarapodott a Szegedi Közlekedési Kft. állománya. A járművek műszaki vizsgájukat január utolsó hetében tették le. A próbafutások végeztével, és az átvételt követő adminisztrációs ügyintézést követően a héten a négy jármű szintén bekapcsolódik az utasszállításba.

2014 során további hét új trolibusz érkezik, ezek szerelése különböző fázisban van jelenleg. Már a tizedik jármű vázgyártása folyik az Ikarusnál, miközben a Škodánál Plzeňben a hetedik kocsi végszerelése tart.


Trolik együttállása Szegeden. Fotó: iho.hu

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében Szeged város 13 új, alacsonypadlós trolibuszt rendelt 2011 januárjában a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós (nagyjából 228 millió forint) áron.

A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Škoda Electric a. s. A Ikarus-Skoda Tr187-es troli prototípus gyártása idén márciusban kezdődött. Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta le Székesfehérváron, a villamos berendezés beszerelésére és beüzemelésére a cseh partnernél, a Škoda Electric a.s. cégnél került sor.

Az elkészült Ikarus-Skoda trolibusz prototípusa 2013. július 31-én érkezett Szegedre. Az új trolibusz kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli; A járművek 100 százalékban alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is.

A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..
2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..
2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.05.03
Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, ismét megjelennek az utakon és a vágányokon a....
2024.05.03
14 éves a Dacia legsikeresebb modellje, a világszerte szép karriert befutott Duster. Kipróbáltuk a....
2024.05.03
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.03
Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak....
2024.05.03
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.03
A Nissan családi SUV-jának N-Trek változata a kalandvágyóbb családokat célozza meg. ..