WRC
Thierry Neuville váratlan hibája után Jari-Matti Latvala ölébe hullott az összetett első hely a világbajnokság második versenyén, a Svéd-ralin. A Hyundai belga versenyzője egészen a szombati utolsó gyorsaságiig a kezében tartotta a versenyt, az előnyét 40 másodperc fölé tornázta Latvalával szemben. Mindkét versenyző két pótkerékkel kezdett szombaton a biztonság kedvéért, ami miatt némileg nehezebb volt az autójuk, mint a többieknek.
Neuville a szombati utolsó gyorsaságin, a szuperspeciálon ütötte meg az i20 WRC futóművét, de olyan nagy erővel, hogy kitört az autó bal első kereke. Az előző versenyen Monte-Carlóban hasonló volt a forgatókönyv, ott is magabiztosan vezetett, amíg neki nem ment egy oszlopnak, szintén az utolsó szombati szakaszon.
A Hyundai csapat a tervek szerint szombat éjjel megjavítja majd Neuville autóját, hogy a Rally2 szabályok szerint, 10 perces időhátránnyal vasárnap is rajthoz állhasson. Ezzel megmaradna az esélye arra, hogy az 5 extra pontért zajló vasárnapi utolsó szakaszon, a powestage-en még pontokat gyűjtsön.
Amíg a belga versenyben volt, úgy tűnt, hogy a második helyért fog késhegyre menő küzdelmet folyatni Jari-Matti Latvala, Ott Tanak és Sébastien Ogier, de a kiesésével ez a csata már a győzelemért zajlik.
„Ez ismét egy jó nap volt számunkra, bár néhány kisebb dolog azért hátráltatott minket, igaz, ezek nem az autó hibái voltak. Sok friss hó volt a pályán, ezért néhol nehéz volt az úton maradni, különösen a lejtős részeken. Egyszer meg azt hittem, defektet kaptam. aztán a gumikopás is lelassított, meg egyszer egy másik autó tartott fel” – nyilatkozta a versenyben vezető Latvala.
A toyotás 3,8, illetve 16,6 másodperces előnnyel várja a vasárnapi három szakaszt a két Ford versenyzővel szemben, egy jó hajrával még mindhárman bezsebelhetik a győzelemért járó 25 pontot. Tanak szombaton délelőtt, Ogier délután brillírozott, utóbbi örülhetett, hogy péntekkel ellentétben nem neki kellett elsőként rajtolnia a pályákon, vagyis nem neki kellett takarítani a pályán.
A legjobb három mögött tisztes távolságban, bő másfél perces hátránnyal várja a vasárnapot a Hyundai versenyzője, Dani Sordo. A spanyol még mindig nem érzi magát teljesen magabiztosnak az idei autó volánja mögött, de azért voltak olyan szakaszok, ahol már tövig nyomta a gázt. Sordo sokáig csapattársával, Hayden Paddonnal küzdött, de az új-zélandi autójában elromlott a szervokormány, ezért négy percet vesztett, és visszaesett a hetedik helyre. Paddon azt nyiltakozta, olyan volt rásegítés nélkül kormányoznia, mintha egy 200 kilós oroszlánnal küzdött volna.
A legjobb citroenes versenyző, Craig Breen lett, az ír versenyző először használja versenykörülmények között az új C3 WRC-t. Mögötte a mezőnyben egyedüliként Dmack gumikat használó Elfyn Evans áll a Ford Fiestával.
Neuville mellett egy másik élmenő is súlyos hibát vétett szombaton: a nem túl nagy hátrányban lévő Kris Meeke az ötödik volt összetettben, amikor a Hagfors gyorsaságin lecsúszott az útról, a Citroen C3 WRC-je felült egy sziklára, ami miatt csak nyolc percbe telt, mire a nézők visszatolták az útra. Meeke Monte-Carlo után újra egy vezetői hibával vétette magát észre, pedig bíztató tempót diktált a két nap során.
Szombaton a 12-es gyorsaságit, Knont eltörölték biztonsági okok miatt. Ezt azért érezték szükségesnek az FIA szakemberei, mert amikor délelőtt ment itt a mezőny, a leggyorsabb versenyző 137 km/h-s átlaggal teljesítette a szakaszt, amit túl utólag túl veszélyesnek ítéltek.
Svéd-rali, az állás két nap után:
1. |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota |
2ó04p59.3s |
2. |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Ford |
3.8s |
3. |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Ford |
16.6s |
4. |
Dani Sordo, M.Marti |
Hyundai |
1p39.5s |
5. |
Craig Breen, S.Martin |
Citroen |
2p04.5s |
6. |
Elfyn Evans, D.Barritt |
Ford |
3p44.7s |
7. |
Hayden Paddon, J.Kennard |
Hyundai |
5p00.2s |
8. |
Stephane Lefebvre, G.Moreau |
Citroen |
5p37.0s |
9. |
Pontus Tidemand, J.Andersson |
Skoda |
6p36.7s |
10. |
Teemu Suninen, M.Markkula |
Ford |
7p52.9s |