utánpótlás

Használtteszt - Ford Focus 1.6 SCTI Ecoboost - Vezetőre hangolva

2023.09.02.

Érdekesen indult ez a használtteszt, mert az elején úgy alakult, hogy a jobb egyben ültem, aholcsak fészkelődtem, zavartak a körülmények, írtam a listát fejben, hogy mennyi mindenbe köthetek majd bele. De amint elfoglaltam a helyem a vezetőülésben, végre egyből a pole-pozícióba kerültem. Tényleg ez a Focus varázsa? A jó futómű, direkt kormányzás, és jó motor? Tény, hogy ha apát megveszi a vezetés élményéért, akkor már félig nyert ügye van. Na, azért ez nem ilyen egyszerű, tartson velem, elmondom miért.

A legfőbb indok amiért te is megvennéd

A vezetési élmény. A Focus még mindig egy jó autó. 1.6-os 150 Le-s Eco Boost motorja már a mai kornak megfelelően jól elszeparálva mozgatja az autót, de mégis a dinamika megvan. Kétezer alatt szinte halott, háromezer környéken lesz jó, és nagyjából négyezerötszázig tart a tűz. Egyébként egy sima, unalmas 4 hengeres karakter, csipetnyi boogie sincs benne. De legalább csendes, és ha kell készségesen reagál a gázpedálra. Na de a váltó? Az tesz hozzá a legtöbbet: finom, de mégis attraktív, kéri, hogy gyere, gangolgassunk. Van még egy pár analóg csóka, akinek ez a vezetés élménye, és tudja ezt a Ford is. Aztán ott van az ügyes futómű, ami elől MacPherson, hátul többlengőkaros: szépen ad visszajezést az útról, de mégis jól szigetelt, így azt mondom, hogy megtalálta az arany középutat. Mondjuk azt is tegyük hozzá, hogy súlyban sem szálltak el, mert az autó kb. 1,3 tonna, de mégis néha azon kaptam magam, hogy egy unalmas, fekete kombival fűzöm az íveket, és közben élvezem. Ez volt a teszt egyik csúcspontja. A kormányzásban bőven van szervó, annyi visszajezést, amennyit igényelnék, nem ad, de él, ma már ez is nagy szó.

Kombiban jó lesz a térkínálat is, a minőség pedig Fordosan elég

Praktikus autó a kombi, mindig mondom, hogy mindenre elégnek kell lennie, felesleges túlzásokba esni, mert drága lesz. Egy, vagy két gyerekkel azért rendesen meg kell durrantani a csomagtartót, viszont ez elnyeli a babakocsit, a korábban tesztelt Fabiahoz képest ennek a kombinak klasszisokkal nagyobb a rendelkezésre álló tere. Tehát ha jön a második baba, akkor praktikussági szempontból is érdemes egy kategóriával feljebb menni. Az utastér minőségi benyomást kelt, bár a kézifékkar anyagának bevonata kicsit ragadós, ez a Volkswagenhez hasonló gumírozott bevonat egy idő után mállik, és kellemetlen tapintású lesz, ennek használatából a korábbi rossz tapasztalatok miatt már igazán kinőhetnének az autógyártók. Az extrákkal viszont bőkezűen bántak, még olyan vezetéstámogató rendszerek is bekerülhettek az autóba, mint a parkolássegéd, táblafelismerő, holttér figyelő, vagy sávtartó automatika. Mielőtt eladta a kínaiaknak, ebben az időben a Ford a Volvótól vette át a technológiát, és építette bele akár a közép, vagy kiskategóriás autóiba.

Ezzel erősítette piaci pozícióját. Emellé még hangulatfény, strandkorlátkék műszerfal világítás, és kulcsnélküli indítás emeli magasabb szintekre a technikai kavalkádot. A levegőrostélyok nekem mondjuk pont nem jöttek át, ettől az egyes Focusban alkalmazott variáns sokkal nagyobbat mutatott. Elől nagy, nem áll kézre, és a kivitelezése sem sikerült minőséginek, ha pedig hozzá is kell érni, akkor minden illúzió elrepül. Van egy pici egérmozi előttünk, kicsit nagyobb a középkonzolon. Sajnos a mutatók hideg kék fényét nem sikerült megszoknom, sterillé tette az összképet, ezek kívül dicsérnem kell a projektoros lámpatestek fényét. A formával sokan nincsenek megelégedve, főleg ennél a facelift előtti verziónál jött kritika a frontrészen trónoló kis háromszögekre. Ebben a fekete színben ez egyáltalán nem zavaró, egyébként pedig egy ilyen Focussal nem szokás a vizualitás talaján maradva- szerelembe esni.

Kormány, váltó, futómű -  A szentháromság. De meddig tart?

Nagyjából össze is foglaltam az autó valós előnyeit a versenytársakkal szemben. A jó fogású, direkt kormány nagyon jó társ a manőverezhetőségben. A futómű meglepően sokat ad, a hatos váltó fokozatkiosztása jó, és a motorban is van elegendő nyomaték ahhoz, hogy érezzük: haladunk. Nem véletlen tehát a Focus sikere, mert érdemeit sokan értékelik. A nagy merítésben sok a taposóakna, így jó segítség lehet a (DSR), a Ford saját fejlesztésű digitális szervizfüzete, amiben nyomon követhetjük az autó szervizmúltját. Ha lehetne választani, akkor a tesztautóban is szolgálatot teljesítő motorral választanám, évi 20.000 kilométeres, sok városi futkározásra teljesen felesleges a dízel. Mivel nagyon népszerű a típus, így sok lehet a külföldről behozott, esetleg sérült, vagy tekert kilométerórás darab, alapos átvizsgálás javasolt vásárlás előtt.

Mint minden esetben a turbómotor itt is kényes, tehát hidegen nem szabad terhelni, és erőltetett menet után vissza kell hűteni, illetve az átlagosnál is gyakrabban nézni az olajszintet. Az alkatrészárak közepes szinten mozognak, és általában minden rövid időn belül elérhető, így, ha lehet bízzuk márkaspecifikus, vagy független, de megfelelő szervizháttérrel rendelkező szakműhelyre az autó javíttatását, (aminek nyoma, a vezetett szervizkönyv) később az eladásnál is értéknövelő lesz! A formatervet sokan finnyásan leszólják, mondják, hogy a széttagolt orral nem adja ki az az autó eleje. Én meg erre azt mondom, hogy ez egy közepes méretű fekete kombi, ami, ha le van mosva, akkor jól tud kinézni, teljesen beleillik az utcaképbe. Ha pedig babusgatni való autó kell, akkor választhatjuk az RS-t, vagy ST-t.

További autós tartalmakért kövessen minket Facebookon is!

További használttesztek itt.

Fontosabb adatok:

hosszúság: 4556 mm.

szélesség: 1823 mm.

magasság: 1505 mm.

tengelytáv: 2648 mm.

Tömeg: 1358 kg.

Csomagtartó térfogata: 490l.

Motor:

1596 ccm

150 Le

0-100Km/h:  8 mp.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
A legkisebb Mercedesszel is lehet nagy galibát okozni. ..
2024.04.28
A BBC és az Auto, Motor und Sport szaklap értesülései szerint távozni készül a Forma-1-es....
2024.04.28
A grazi Magna autógyártó és beszállító mintegy 500 munkahelyet szüntet meg – írja az orf.at.   ..
2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....
2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....