fejlesztések

Háromdimenziós nyomtatóval is készülnek Toyota oldtimer alkatrészek

2021.09.28.

A Toyota Gazoo Racing egyedülálló projektje keretében rég nem gyártott, ám a gyűjtők által annál inkább kedvelt típusokhoz kínál az autók üzemben tartásához elengedhetetlen alkatrészeket. A folyamatban mostantól a legmodernebb additív gyártástechnológiák is szerephez jutnak, mint például a 3D nyomtatás.

A Toyota Gazoo Racing 2020 nyarán indította útjára különleges alkatrészgyártó programját. A GR Heritage Parts néven ismert szolgáltatás veterán korú Toyota sportautókhoz – kezdetben a Toyota Supra A70 és A80 szériákhoz, majd a Toyota 2000GT szupersportkocsihoz – kínált újragyártott alkatrészeket. Idén nyáron a gyár történetének egy ikonikus modelljét: Toyota Land Cruiser J40-es szériát is felvették a palettára, így lefedve a veterán Toyoták egyre erősödő piacának oroszlánrészét.

A program néhány kulcsfontosságú alkatrésszel indult, a fejlesztők a visszajelzések, illetve a kereslet függvényében folyamatosan bővítik a portfoliót. A hiánypótló szolgáltatás létfontosságú a gyűjtők, hobbisták számára, hiszen az eredeti gyártásból már régen kivett alkatrészek utánpótlásával biztosítható, hogy üzemben tartsák, folyamatosan használják autóikat.

Ugyanakkor az ehhez kapcsolódó piaci sajátosságok különleges helyzet elé állították a Gazoo Racing szakembereit. Veterán autókhoz nem gazdaságos nagy mennyiségben, hagyományos gyártóüzemben előállítani alkatrészeket. Elengedhetetlen ugyanakkor a kiemelkedő minőség, a méretpontosság, a megfelelő megjelenést és esetleges kezelhetőséget (festhetőséget) biztosító textúra, már csak a Toyota márka minőségi hírneve miatt is.

GR Heritage Parts program vezetői a háromdimenziós nyomtatás technológiájában találták meg az optimális megoldást. Ennek a területnek pedig a japán Solize az egyik úttörője és legnagyobb szakértője: a vállalat az 1990-es évek óta foglalkozik az additív gyártástechnológiák fejlesztésével és alkalmazásával.

A két cég együttműködése a Toyota Supra A70 első ajtajainak belső burkolópaneljével veszi kezdetét. A komplex, nagyméretű idom additív gyártása egyben ipartörténeti mérföldkő is: Japánban most először fordult elő, hogy 3D nyomtatóval állítsanak elő eredeti (azaz nem alkatrészpiaci) autóalkatrészt.

A 3D nyomtatás nem csak gyors gyártásindítást, gazdaságos és rugalmas termelést tesz lehetővé. Mivel a technológia feleslegesség teszi az öntő- és présformákat, az azok legyártásával, tárolásával és szállításával kapcsolatos logisztikai nehézségektől és környezeti terheléstől (CO2-kibocsátás) is mentesíti a gyártót.

A tapasztalatoktól függően a későbbiekben elképzelhető a Solize szélesebb körű szerepvállalása a GR Heritage Parts projektben. Ez az alkatrész-kínálat rugalmas bővítését, a megrendelések gyors teljesítését tenné lehetővé, valamint leegyszerűsítené további ikonikus Toyota modellek költséghatékony bevonását a programba.

Fotó: Toyota, Solize

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.12.02
Az olasz autósok számára a parkolás központi kérdés, ami a modern mobilitási törekvések egyik....
2021.12.02
A baleset térségében forgalomkorlátozásra kell számítani - írja a Katasztrófavédelem honlapja. ..
2021.12.02
Az Air Care System technikájával kiegészített ŠKODA Climatronic légkondicionáló berendezések....
2021.12.02
Jól jön a segítség. ..
2021.12.02
Az orosz fővárosban 26 elektromos oktatóbuszt állítottak forgalomba 2021-ben, hogy segítsék a....
2021.12.02
Az elektromos autókat gyártó kínai Nio stratégiai együttműködésre lépett a Shell-lel egy több....
2021.12.02
Állampolgári segítséget kérnek a dunakeszi rendőrök annak a sofőrnek az azonosításához, aki zebrán....
2021.12.02
Az UAZ autógyár – iparági szakértők szerint – indiai közvetítéssel hamarosan megkezdheti a Jeep CJ-....
2021.12.01
Lehet, szabad-e egymással összevetni Barcelona jelképét, a Sagrada Família templomot, a Chaos....
2021.12.01
- Olyan univerzális, újrafelhasználható űrhajót fog létrehozni Oroszország az új orbitális állomás....