Bemutató
Szerző: Horváth Miklós, Fotó: Harley-Davidson Hungary
Egy exkluzív, belvárosi sajtótájékoztató alkalmával itthon is bemutatták a folyadékhűtéses, V2-es, Indiában készülő Street 750-t, mellyel elsősorban az urbánus felhasználói környezetet és a fiatalságot célozta meg a nagy múltú motorgyár. Kezdjük is azzal, hogy a kemény mag által szentségtörésnek tartott részleteket megmagyarázzuk.
Rapkay Zoltán a Harley-szaki (balról) és Harsányi Levente - képre kattintva galéria nyílik
Először is, a folyadékhűtéses, kis köbcentis motorokra, ha tetszik, ha nem szükség van a jelek szerint nemcsak Európában, hanem a tengerentúlon is. A 112 éves márka eddigi történelme során a túramotorozás volt leginkább a középpontban, azonban változnak az idők és ennek megfelelően igazodik a H-D termékpalettájával a megváltozott igényekhez.
Másodszor, az indiai összeszerelésű vasakkal nem feltétlen borzolnák az amerikai vásárlóközönség kedélyeit, ezért a távol-keleti gyár a nem USA-béli piacokat látja majd el a jövőben. Harmadszor pedig a városi fiatalság számára készülő motorokkal egy új szegmensbéli front nyílhat a jenki motorgyár számára, ami profit szempontjából sem egy utolsó szempont mostanság.
A bemutató házigazdája Harsányi Levente volt, aki a tőle megszokott humoros szösszenetekkel próbálta feldobni az egyébként is laza hangulatot. A leleplezés után Rapkay Zoltán avatta be a jelenlevőket a műszaki részletekbe, miszerint „a Street 750 egy rövid, kicsapatós motornak tökéletes. A tesztelés során egy agilis és barátságos járműnek ismertem meg, amely megdöbbentően jól megy és könnyű manőverezni vele. Ezek az új vasak kifejezetten a városi környezethez készültek, így fürgén mozognak, hangjuk és a megjelenésük pedig mindenkivel tudatja, hogy eredeti Harley-Davidsonnal van dolguk.”
A Revolution X elnevezésű erőforrás teljesítménye 58 lóerő és 59 Nm, utóbbit négyezres percenkénti fordulaton bocsátja a nyeregben ülő rendelkezésére. A Street 750 száraz tömege 206 kg, ami legalább 40 kg-mal kevesebb a jelenlegi kínálat pillesúlyú darabjának számító Sportster Iron 883-hoz képest. Az ülésmagasság 709 mm-es, és a tank csupán 13 liter üzemanyag befogadására képes. A szakember szerint az újdonság kifejezetten jó alap a motorépítéshez, ebből kifolyólag nagyon valószínű, hogy ez lesz az a motor, amelyből két egyformát nem látsz majd az utcán – tette hozzá a szaki. A kollégákkal folytatott beszélgetések során konszenzus született, hogy a kipufogó és a farokidom azonnali cserére szorul anélkül is, hogy Orange County Choppers rajongó lenne valaki. A modellpaletta legkisebb tagja háromféle színben (Vivid Black, Black Denim és Fire Red) rendelhető, és viszonylag kedvező, 2,7 milliós áron beléphetünk a Harley-klubba ezzel a motorral.
A motor bemutatásával egyidejűleg a minimalista stílusban készült, utcai viseletre szánt Black Label kollekció darabjait is megnézhettük.