kínai autóipar

Harcost küldenek a civilek közé a kínaiak

2021.08.03.

A kínai autóipar által előállított számtalan klón között most egy olyat is elkezdtek forgalmazni, ami kivételesen jogtiszta – írja az ANSA olasz hírügynökség.

A Dongfeng gyártmányáról, a Mengshi Warrior M50 névre keresztelt kétüléses terepjáróról van szó, amelynek nem csupán a neve és a külseje katonás, hanem konkrétan a hadseregnek készült eredetileg.

Az ára alapján nem népautóról van szó: 668 800 jüant, azaz kb. 104 000 dollárt kérnek el érte.

Az egyenruháját levetett terepjáró története a fegyveres erőknél kezdődött. A jármű egyenes folytatása a hadseregben rendszeresített Mengshi EQ2050 militáns modellnek.

A most piacra lépett modell sztorija a 90-es évekre nyúlik vissza, amikor az állami tulajdonban lévő Dongfeng megállapodást kötött a katonai és kereskedelmi célú járműveket gyártó AM General céggel, amelyik eredeti alkatrészeket szállított a Hummer H1 kínai változatának gyártásához. A cél az volt, hogy mozgékony terepjárókkal lássák el a kínai hadsereget.  

A Dongfeng azóta kinőtte magát: jelenleg az egyik legnagyobb autóipari vállalat Kínában.  Manapság együttműködik a Hondával, a Renault-val és a Stellantis-szal, és konglomerátumot alkot a Chang'an Motors-szal, a FAW Group-pal és a SAIC Motorral.

Egyszóval a Dongfeng - az amerikai mintákból kiindulva - az elmúlt 30 év alatt fokozatosan megalkotta saját, EQ2050 kódnevű katonai terepjáróját. Végül létrehoztak egy olyan  verziót, amelyet szinte teljes egészében Kínából származó alkatrészekből gyártottak. A négykeré-hajtású jármű harmadik generációja már olyan minőséget képviselt, hogy Kína számos más ország hadseregének is elkezdett belőle szállítani. A jármű két változatban készült: csapatszállító és páncélozott, harci körülmények között felfegyverzett variánsokban.

Az új, civil változat - a „kínai Hummer” - karosszériája acél vázszerkezetre épül, a jármű hatalmas terepjáró kerekekkel van felszerelve.

A pick-up karosszériája szögletes, az eredeti Hummer H1-re emlékeztet, de tipikus Dongfeng-elemekkel: jellegzetes hűtőráccsal és süllyesztett, kerek fényszórókkal. Az utastérben csak két ülést helyeztek el, de a berendezés a modern városi terepjárókat idézi. A normál SUV kormánykerék mellet a műszerfalba egy 8 hüvelykes, érintőképernyős infotainment-rendszert helyeztek el, amely egy központi konzolon található, és a vezető felé fordítható.

A Mengshi Warrior M50-et 4,0 literes Cummins turbódízelmotor hajta, amely 200 LE-t és 600 Nm nyomatékot produkál. Ez több mint elegendő ahhoz, hogy a jármű kiemelkedő teljesítményt nyújtson a legváltozatosabb terepen is.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.12
A nyolcszoros világbajnok 7,9 másodperccel előzte meg a Hyundai versenyzőjét, Ott Tänakot. ..
2024.05.12
A MÁV-Start a vakáció előtt már egy hónappal, május 13-tól az előszezoni menetrend szerint,....
2024.05.12
A kormány marad, de kecsesebb arcot kap és változik a fénytechnikája. ..
2024.05.12
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Így marad tiszta az autó. ..
2024.05.12
Úgy tűnik, hogy a Toyota Gazoo Racing zakatoló vonatán nincs fék, ugyanis kiterjedt sport- és....
2024.05.12
Hat jármű sérült a közlekedési balesetben a Róbert Károly körúton – írta a katasztrófavédelem. ..
2024.05.12
Az elektromos autók iránti kereslet közelmúltbeli csökkenése arra készteti az autógyártókat, hogy....
2024.05.12
Különleges pályázatot írt ki külső szakértők számára a Toyota kutatóintézete: jelentős támogatással....
2024.05.12
Élénk, sárga színű, a nagyobb méretű járművek holtterére figyelmeztető matricákat helyez ki....
2024.05.12
A Nissan bemutatta a Townstar Evalia változatát, ami egy élvonalbeli kombi autó, amely egyaránt....