CES

Hangszóró nélküli autós hangrendszert fejleszt a Continental és a Sennheiser

2020.01.18.

A Continental és a Sennheiser hangszórók nélküli 3D-s hangrendszere a jármű belső felületét használja hangképzésre. A Continental Ac2ated Sound rendszere akár 90%-kal könnyebb és kisebb lehet a hagyományos megoldásoknál.

A Las Vegas-i CES 2020 kiállításon a Continental technológiai vállalat és a hang specialista Sennheiser egy, a járművek belső felületét felhasználó, hangszóró nélküli hangrendszert mutatott be. Ez a különleges megoldás valósághű, magával ragadó hangokkal tölti meg a jármű belterét. A két cég a Sennheiser szabadalmaztatott AMBEO 3D audio technológiáját integrálja a Continental Ac2ated Sound hangrendszerébe.

A Continental innovatív koncepciója teljesen felhagy a hagyományos hangszórókkal, ugyanis ezek helyett a jármű egyes belső elemei szolgáltatják a hangokat. A Sennheiser AMBEO Mobility megoldásának felhasználásával 3D-s hangzás hozható létre, amely részletesen és élethűen öleli körül az utasokat. A hagyományos hangrendszerekhez képest az Ac2ated Sound akár 90 százalékkal könnyebb és kisebb lehet, így nem csupán jó hangminőségre képes, hanem optimális a helykihasználása, illetve kicsi a súlya, amely szigorú elvárás az elektromos autók esetében.

A jármű hangszerré alakítása

A klasszikus vonós hangszerek technológiája adta az ötletet: a fából készült test zengőkamraként működik - ehhez hasonlóan a speciálisan kifejlesztett elemek kapcsolatba lépnek a jármű belső terének bizonyos felületeivel. Az eredmény a rendkívül természetes hanghatás, az utasok úgy érezhetik magukat, mintha egy koncertteremben ülnének, ahol körülveszi őket a zene. Továbbá a hagyományos hangszórós rendszerekhez képest - amelyek akár 40 kilót is nyomhatnak - ez a megoldás sokkal könnyebb. A már meglévő felületek használatával az Ac2ated Sound jóval kisebb helyet foglal el, így akár 75-90 százalékos csökkenést is el lehet érni a hagyományos rendszerekhez képest.

A „láthatatlan” hangtechnológia használatával a jármű tervezői és gyártói még többet hozhatnak ki az autó belső teréből, mivel ezentúl nem kell foglalkozniuk az értékes helyet elfoglaló hangszórók minél praktikusabb elhelyezésével. Az Ac2ated Sound esetében számos alkatrész feleslegessé válik, mivel a jármű felületei úgy rezegnek, mint egy hangszóró membránja.

Ilyen lehet például az A oszlop vagy az ajtó burkolata, a tető borítása, de akár a hátsó polc is, melyeket, ha megrezegtetnek, különféle frekvenciatartományban képesek hangot adni. A Continental és a Sennheiser a CES 2020 kiállításon mutatta be a futurisztikus hangrendszerét, ahol a látogatók megtapasztalták, hogyan reagál a rendszer az új kihívásokra, vagyis arra, hogyan lehet csökkenteni a súlyt és a térfogatot úgy, hogy közben nem áldozzák fel a hangminőséget.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....