elektromos autó
2014 negyedik negyedévében érkezik meg Európába a Kia első elektromos szériaautója. A 2013-ban bemutatott, második generációs Soulból készített villanyautó normál körülmények között egy töltéssel 130-160 kilométer távolságot tud megtenni a 27 kilowattórás lítium-ion polimer akkumulátorral. Sajnos a mélyre beépített, léghűtésű akkumulátorok helyigénye miatt a hátsó lábtér közel 8 centiméterrel csökkent a normál Soulhoz képest, a kocsi tömege pedig 200 kilogrammal lett nagyobb.
Természetesen a mozgási energia egy részét árammá alakítva vissza lehet tölteni az akkumulátorokba fékezéskor és gázelvételkor. Kétféle visszatáplálás lehetséges, a Drive és a Brake üzemmód, utóbbiban gázelvételre jobban lassul a kocsi. Létezik még egy általános Eco üzemmód is, amely a kocsi minden paraméterét úgy állítja be, hogy a lehető legkevesebb energiát fogyassza. Öt óra alatt lehet feltölteni az elektromos Soult 240 V-os hálózatból, gyorstöltővel 33 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el.
A Soul EV a Nissan Leafhez hasonlóan pontosan 109 lóerős, ami lehet, hogy csak a véletlen műve. A 285 Nm nyomatékú villanymotorral a Kia kevesebb mint 12 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége 144 km/h. Kívülről a zárt, elektromos csatlakozót tartalmazó hűtőmaszkról lehet felismerni az elektromos változatot. Természetes eredetű, cukornádból és cellulózból készített anyagokat használtak a belső tér díszítéséhez, a kapcsolókat és a középkonzolt antibakteriális anyaggal vonták be.
Hasznos funkció, hogy a gyalogosok védelme érdekében a kocsi 12 km/h alatti sebességnél figyelmeztető hangjelzést ad ki magából, és ugyanez a hang hallatszik tolatáskor is.