Forma-1 Japán Nagydíj
53 kör helyett 44 kör után véget ért a Japán Nagydíj, mivel Jules Bianchi súlyos balesetet szenvedett. A verseny elején is esett, ezért a Safety Car mögött rajtolt a mezőny, és csak 9 kör után engedték meg a versenyezést, amikor elállt az eső, és a pályáról felszáradt annyi víz, hogy lehessen látni is valamit.
A verseny első 28 körében az élről induló Nico Rosberg vezetett, de csapattársa, Lewis Hamilton egyszer sem szakadt el tőle 2-3 másodpercnél jobban. Könnyen húzott el a két Mercedes a mezőnytől, körönként több másodpercet vertek mindenkire. Rosberg eleinte az esőgumikon kényelmesen maga mögött tartotta Hamiltont, de amikor a pálya száradni kezdett, és intermediate gumikra váltott, túlkormányzottá vált az autója. Ahogy a gumik kopni kezdtek, egyre nehezebben tudta vezetni a Mercedes W05-öst, ami lehetőséget adott Hamiltonnak a felzárkózásra és a támadásra, a brit a nagy igyekezetében egyszer le is csúszott a pályáról.
Miután ismét felzárkózott, és egy ideig türelemmel várt a csapat kérésére, a 29. körben végre komoly támadást indított a célegyenesben. Szép manőverrel, az 1-es kanyar külső ívén a DRS segítségével könnyedén megelőzte a védekezésre képtelen németet. A 2008-as világbajnok ezután el tudott húzni Rosbergtől, és így sorozatban 3., pályafutása során pedig a 30. győzelmét szerezte meg, a világbajnoki pontversenyben pedig 10 pontra növelte az előnyét.
„Sokkal jobb volt a tempóm Rosbergénél, de ezen a pályán nem könnyű követni valakit. Szerencsére az utolsó kanyarban közel tudtam kerülni hozzá. Neki kicsit kitört az autója hátulja az utolsó kanyar kijáratánál, ami a DRS-sel együtt elég volt ahhoz, hogy az 1-es kanyarban megelőzzem. Elégedett voltam az autó egyensúlyával. Ezután teljesen más megközelítésben tudtam vezetni, a padlóig nyomhattam a gázt, és más íveken autózhattam, mint korábban. Nyilvánvaló, hogy nem azt akartuk, hogy így érjen véget a futam. Imádkozunk érte (Bianchiért) és a családjáért” – nyilatkozta a futam után Hamilton.
Rosberg elismerte, hogy Hamilton ma jobban megérdemelte a győzelmet. „Mindent egybevetve Lewis ma jobb munkát végzett nálam. A második hely a kármentésre jó. Ha mindent figyelembe veszünk, a trükkös körülményeket és a hét pontos veszteséget Lewishoz képest, alakulhatott volna rosszabbul is. Nem voltam megelégedve a kocsi egyensúlyával, de ugyanolyan beállításokkal mentünk, Lewis-nak is biztos túlkormányzott volt az autója. Megpróbáltam állítani az egyensúlyon, de nem igazán lett jobb, ezt meg kell vizsgálnunk. Szerintem én jobban küszködtem az autóval, mint ő, nincs ínyemre a túlkormányzottság” – nyilatkozta a német.
A két Mercedes mögé a két Red Bull zárkózott fel Sebastian Vettel-Daniel Ricciardo sorrendben. Könnyen előzték meg a második sorból induló, de jóval kisebb leszorítóerővel rendelkező Williamseket a versenyen. A fehér versenyautók annyira küszködtek az esőben, hogy még Jenson Button is maga mögé utasította őket. Nem hiába tartják évek óta esőmenőnek a 2009-es világbajnokot: mindenkinél hamarabb váltott inter gumikra a verseny elején, amivel sok pozíciót nyert, és sokáig úgy tűnt, még a dobogóra is esélyes lehet. Végül az lett a veszte, hogy az utolsó kerékcseréjénél a kormányt is ki kellett cserélni a McLarenjében, amivel sok időt vesztett, és csak az 5. helyen végzett.
A legnagyobb dráma a futam végére maradt: a 44. körben Adrian Sutil csúszott ki egy felúszás miatt a Dunlop balkanyarban, de ő nem sérült meg. Bejöttek a pályamunkások menteni, a Safety Cart viszont még nem küldték be, csak a veszélyre figyelmeztető sárga zászlót lengették. Egy körrel később Jules Bianchi ugyanott csúszott ki a Marussiával, és ő már valószínűleg nem a gumifalnak, hanem a darus kocsinak ütközött neki. Ezt az ütközést nem mutatták a tv közvetítésben. Bianchiról csak annyi információt adott az FIA, hogy elvesztette az eszméletét, és autóval a legközelebbi kórházba szállították. Azért nem helikopterrel, mert az időjárási körülmények nem tették lehetővé a felszállást.
Utoljára több mint négy éve, 82 versennyel ezelőtt esett meg az a szégyen a Ferrarival, hogy ne szerezzen pontot, de ezúttal így jártak: Fernando Alonso már a futam elején kiállt egy elektronikai probléma miatt, Kimi Räikkönen pedig csak a 12. helyen végzett.
Eredmények:
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1óra51perc43.021s |
- |
2 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:51:52.201s |
9.180s |
3 |
Sebastian Vettel |
Red Bull/Renault |
1:52:12.143s |
29.122s |
4 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1:52:21.839s |
38.818s |
5 |
Jenson Button |
McLaren/Mercedes |
1:52:50.571s |
1:07.550s |
6 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1:53:36.794s |
1:53.773s |
7 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1:53:38.147s |
1:55.126s |
8 |
Nico Hülkenberg |
Force India/Mercedes |
1:53:38.969s |
1:55.948s |
9 |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso/Renault |
1:53:50.659s |
2:07.638s |
10 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
- |
1 kör hátrány |
11 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso/Renault |
- |
1 kör hátrány |
12 |
Kimi Räikkonen |
Ferrari |
- |
1 kör hátrány |
13 |
Esteban Gutiérrez |
Sauber/Ferrari |
- |
1 kör hátrány |
14 |
Kevin Magnussen |
McLaren/Mercedes |
- |
1 kör hátrány |
15 |
Romain Grosjean |
Lotus/Renault |
- |
1 kör hátrány |
16 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Renault |
- |
1 kör hátrány |
17 |
Marcus Ericsson |
Caterham/Renault |
- |
1 kör hátrány |
18 |
Max Chilton |
Marussia/Ferrari |
- |
1 kör hátrány |
19 |
Kamui Kobajasi |
Caterham/Renault |
- |
1 kör hátrány |
20 |
Jules Bianchi |
Marussia/Ferrari |
- |
kipördült |
21 |
Adrian Sutil |
Sauber/Ferrari |
- |
kipördült |
- |
Fernando Alonso |
Ferrari |
- |
műszaki hiba |
Egyéni világbajnokság:
1 |
Lewis Hamilton |
266 pont |
2 |
Nico Rosberg |
256 |
3 |
Daniel Ricciardo |
193 |
4 |
Sebastian Vettel |
139 |
5 |
Fernando Alonso |
133 |
6 |
Valtteri Bottas |
130 |
7 |
Jenson Button |
82 |
8 |
Nico Hülkenberg |
76 |
9 |
Felipe Massa |
71 |
10 |
Sergio Pérez |
46 |
11 |
Kimi Räikkonen |
45 |
12 |
Kevin Magnussen |
39 |
13 |
Jean-Eric Vergne |
21 |
14 |
Romain Grosjean |
8 |
15 |
Daniil Kvyat |
8 |
16 |
Jules Bianchi |
2 |
17 |
Adrian Sutil |
0 |
18 |
Marcus Ericsson |
0 |
19 |
Pastor Maldonado |
0 |
20 |
Esteban Gutierrez |
0 |
21 |
Max Chilton |
0 |
22 |
Kamui Kobajasi |
0 |
Konstruktőri világbajnokság:
1 |
Mercedes |
522 pont |
2 |
Red Bull |
332 |
3 |
Williams |
201 |
4 |
Ferrari |
178 |
5 |
Force India |
122 |
6 |
McLaren |
121 |
7 |
Toro Rosso |
29 |
8 |
Lotus |
8 |
9 |
Marussia |
2 |
10 |
Sauber |
0 |
11 |
Caterham |
0 |