Forma-1 Japán Nagydíj

Hamilton nyerte a kaotikus Japán Nagydíjat

2014.10.05.

Az eső alaposan megnehezítette a versenyzők dolgát Szuzukában, de a Mercedes így is kettős győzelmet aratott. A Marussia versenyzőjét, Jules Bianchit a futam végén történt balesete után eszméletlen állapotban szállították korházba, állapotáról nincs hír.

53 kör helyett 44 kör után véget ért a Japán Nagydíj, mivel Jules Bianchi súlyos balesetet szenvedett. A verseny elején is esett, ezért a Safety Car mögött rajtolt a mezőny, és csak 9 kör után engedték meg a versenyezést, amikor elállt az eső, és a pályáról felszáradt annyi víz, hogy lehessen látni is valamit.

A verseny első 28 körében az élről induló Nico Rosberg vezetett, de csapattársa, Lewis Hamilton egyszer sem szakadt el tőle 2-3 másodpercnél jobban. Könnyen húzott el a két Mercedes a mezőnytől, körönként több másodpercet vertek mindenkire. Rosberg eleinte az esőgumikon kényelmesen maga mögött tartotta Hamiltont, de amikor a pálya száradni kezdett, és intermediate gumikra váltott, túlkormányzottá vált az autója. Ahogy a gumik kopni kezdtek, egyre nehezebben tudta vezetni a Mercedes W05-öst, ami lehetőséget adott Hamiltonnak a felzárkózásra és a támadásra, a brit a nagy igyekezetében egyszer le is csúszott a pályáról.

Miután ismét felzárkózott, és egy ideig türelemmel várt a csapat kérésére, a 29. körben végre komoly támadást indított a célegyenesben. Szép manőverrel, az 1-es kanyar külső ívén a DRS segítségével könnyedén megelőzte a védekezésre képtelen németet. A 2008-as világbajnok ezután el tudott húzni Rosbergtől, és így sorozatban 3., pályafutása során pedig a 30. győzelmét szerezte meg, a világbajnoki pontversenyben pedig 10 pontra növelte az előnyét.

„Sokkal jobb volt a tempóm Rosbergénél, de ezen a pályán nem könnyű követni valakit. Szerencsére az utolsó kanyarban közel tudtam kerülni hozzá. Neki kicsit kitört az autója hátulja az utolsó kanyar kijáratánál, ami a DRS-sel együtt elég volt ahhoz, hogy az 1-es kanyarban megelőzzem. Elégedett voltam az autó egyensúlyával. Ezután teljesen más megközelítésben tudtam vezetni, a padlóig nyomhattam a gázt, és más íveken autózhattam, mint korábban. Nyilvánvaló, hogy nem azt akartuk, hogy így érjen véget a futam. Imádkozunk érte (Bianchiért) és a családjáért” – nyilatkozta a futam után Hamilton.

Rosberg elismerte, hogy Hamilton ma jobban megérdemelte a győzelmet. „Mindent egybevetve Lewis ma jobb munkát végzett nálam. A második hely a kármentésre jó. Ha mindent figyelembe veszünk, a trükkös körülményeket és a hét pontos veszteséget Lewishoz képest, alakulhatott volna rosszabbul is. Nem voltam megelégedve a kocsi egyensúlyával, de ugyanolyan beállításokkal mentünk, Lewis-nak is biztos túlkormányzott volt az autója. Megpróbáltam állítani az egyensúlyon, de nem igazán lett jobb, ezt meg kell vizsgálnunk. Szerintem én jobban küszködtem az autóval, mint ő, nincs ínyemre a túlkormányzottság” – nyilatkozta a német.

A két Mercedes mögé a két Red Bull zárkózott fel Sebastian Vettel-Daniel Ricciardo sorrendben. Könnyen előzték meg a második sorból induló, de jóval kisebb leszorítóerővel rendelkező Williamseket a versenyen. A fehér versenyautók annyira küszködtek az esőben, hogy még Jenson Button is maga mögé utasította őket. Nem hiába tartják évek óta esőmenőnek a 2009-es világbajnokot: mindenkinél hamarabb váltott inter gumikra a verseny elején, amivel sok pozíciót nyert, és sokáig úgy tűnt, még a dobogóra is esélyes lehet. Végül az lett a veszte, hogy az utolsó kerékcseréjénél a kormányt is ki kellett cserélni a McLarenjében, amivel sok időt vesztett, és csak az 5. helyen végzett.

A legnagyobb dráma a futam végére maradt: a 44. körben Adrian Sutil csúszott ki egy felúszás miatt a Dunlop balkanyarban, de ő nem sérült meg. Bejöttek a pályamunkások menteni, a Safety Cart viszont még nem küldték be, csak a veszélyre figyelmeztető sárga zászlót lengették. Egy körrel később Jules Bianchi ugyanott csúszott ki a Marussiával, és ő már valószínűleg nem a gumifalnak, hanem a darus kocsinak ütközött neki. Ezt az ütközést nem mutatták a tv közvetítésben. Bianchiról csak annyi információt adott az FIA, hogy elvesztette az eszméletét, és autóval a legközelebbi kórházba szállították. Azért nem helikopterrel, mert az időjárási körülmények nem tették lehetővé a felszállást.

Utoljára több mint négy éve, 82 versennyel ezelőtt esett meg az a szégyen a Ferrarival, hogy ne szerezzen pontot, de ezúttal így jártak: Fernando Alonso már a futam elején kiállt egy elektronikai probléma miatt, Kimi Räikkönen pedig csak a 12. helyen végzett.

Eredmények:

1

Lewis Hamilton

Mercedes

1óra51perc43.021s

-

2

Nico Rosberg

Mercedes

1:51:52.201s

9.180s

3

Sebastian Vettel

Red Bull/Renault

1:52:12.143s

29.122s

4

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1:52:21.839s

38.818s

5

Jenson Button

McLaren/Mercedes

1:52:50.571s

1:07.550s

6

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

1:53:36.794s

1:53.773s

7

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1:53:38.147s

1:55.126s

8

Nico Hülkenberg

Force India/Mercedes

1:53:38.969s

1:55.948s

9

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso/Renault

1:53:50.659s

2:07.638s

10

Sergio Perez

Force India/Mercedes

-

1 kör hátrány

11

Daniil Kvyat

Toro Rosso/Renault

-

1 kör hátrány

12

Kimi Räikkonen

Ferrari

-

1 kör hátrány

13

Esteban Gutiérrez

Sauber/Ferrari

-

1 kör hátrány

14

Kevin Magnussen

McLaren/Mercedes

-

1 kör hátrány

15

Romain Grosjean

Lotus/Renault

-

1 kör hátrány

16

Pastor Maldonado

Lotus/Renault

-

1 kör hátrány

17

Marcus Ericsson

Caterham/Renault

-

1 kör hátrány

18

Max Chilton

Marussia/Ferrari

-

1 kör hátrány

19

Kamui Kobajasi

Caterham/Renault

-

1 kör hátrány

20

Jules Bianchi

Marussia/Ferrari

-

kipördült

21

Adrian Sutil

Sauber/Ferrari

-

kipördült

-

Fernando Alonso

Ferrari

-

műszaki hiba

Egyéni világbajnokság:

     

1

Lewis Hamilton

266 pont

2

Nico Rosberg

256

3

Daniel Ricciardo

193

4

Sebastian Vettel

139

5

Fernando Alonso

133

6

Valtteri Bottas

130

7

Jenson Button

82

8

Nico Hülkenberg

76

9

Felipe Massa

71

10

Sergio Pérez

46

11

Kimi Räikkonen

45

12

Kevin Magnussen

39

13

Jean-Eric Vergne

21

14

Romain Grosjean

8

15

Daniil Kvyat

8

16

Jules Bianchi

2

17

Adrian Sutil

0

18

Marcus Ericsson

0

19

Pastor Maldonado

0

20

Esteban Gutierrez

0

21

Max Chilton

0

22

Kamui Kobajasi

0

Konstruktőri világbajnokság:

     

1

Mercedes

522 pont

2

Red Bull

332

3

Williams

201

4

Ferrari

178

5

Force India

122

6

McLaren

121

7

Toro Rosso

29

8

Lotus

8

9

Marussia

2

10

Sauber

0

11

Caterham

0

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
Nosztalgia járat: sztorik és prospektusok a múltból. ..
2025.02.10
A legnagyobb globális autóipari csoportok is megszenvedhetik, ha az Egyesült Államok bevezeti a....
2025.02.10
Miközben néhány nappal ezelőtt az első Japánon kívüli Lexus gyár létesítéséről érkezett bejelentés....
2025.02.10
A beszámolók szerint az ÖVP (Osztrák Néppárt) és az FPÖ (Osztrák Szabadságpárt) jelenleg is tárgyal....
2025.02.10
Közeledik az igazság pillanata: március 31-én kiderül, mely autók győznek az Év Magyar Autója 2025....
2025.02.10
A jelenlegi büntetési rendszer ellen van a franciákon kívül több európai ország is.   ..
2025.02.10
A Nemzetgazdasági Minisztérium és az Európai Űrügynökség által szerdán, Budapesten szervezett....
2025.02.10
2025 januárjában a Rába Nyrt. részvényárfolyamának növekedése többéves rekordot döntött, és....
2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..