Forma-1
A Monacói Nagydíj 78 köréből az első 64-ben úgy tűnt, a pole pozícióból rajtolt Lewis Hamilton sima rajt-cél győzelmet arat majd. A kétszeres világbajnok jól kapta el a rajtot, és utána megnyugtató előnyt autózott ki Nico Rosberg és Sebastian Vettel előtt.
A verseny akkor vett meglepő fordulatot, amikor Max Verstappen a 64. kör első kanyarjában, a Sainte Devote előtt hátulról belerohant a kopott gumijai miatt meglehetősen korán fékező Romain Grosjean Lotusába. Verstappen Toro Rossója nagy sebességgel fúródott a Tec-pro energiaelnyelő anyagból épített falba, de szerencsére nem sérült meg a balesetben. Mind a két autó azonnal kiesett, és a mentési munkák miatt beküldték a biztonsági autót a szervezők.
Hamiltonnak ekkor már 21 másodperc volt az előnye Rosberggel szemben, talán ezért gondolta úgy a csapat, hogy ebbe az előnybe belefér egy előre nem tervezett, második kerékcsere. A britet behívták a bokszba, de amikor visszatért a pályára, pont Rosberg és Vettel mögé érkezett. A német csak centikkel szelte át előtt a második biztonsági autós vonalat, de ez már azt jelentette, hogy megtarthatta a második pozícióját. Pedig Hamilton komolyan támadta őt a biztonsági autó mögött, amit csak azért engedhetett meg magának – az előzési tilalom ellenére – mert azt hitte, ő haladt át előbb azon a bizonyos vonalon. Vettel azonban megtartotta a pozícióját, bár tudta, hogy az újraindítást követően nem lesz könnyű dolga, ha a kihűlt lágy gumikon maga mögött akarja tartani a friss szuperlágy gumikkal támadó britet.
A versenyből már csak kilenc kör volt hátra, amikor a biztonsági autó elhagyta a pályát. Hamilton keményen támadta Vettel szemmel láthatóan lassabb Ferrariját, de előzésre nem volt lehetősége a szűk pályán. Sőt, az utolsó két körben már Daniel Ricciardót is figyelnie kellett a tükörben, aki szintén szuperlágy gumikkal remek tempóban közeledett hozzá. A leintésig még nem változott az élmezőny sorrendje, egyedül Ricciardo adta vissza sportszerűen a negyedik helyet csapattársának, aki pár körrel korábban engedte el őt, hogy támadhassa Hamiltont. Daniil Kvyat ezzel pályafutása legjobb eredményét érte el. A fiatal orosz a rajtnál tudta megelőzni csapattársát, és a csapatutasítás érkezéséig maga mögött is tudta tartani.
Ricciardo sokáig az ötödik helyen haladt, de Kimi Räikkönen a jókor végrehajtott kerékcserének köszönhetően meg tudta őt előzni a bokszban. Az ausztrál a vége előtt pár körrel előzte vissza a finnt, nem túl sportszerűen, kissé megpöckölve a Ferrari hátulját. Ezért nem kapott büntetést, a sportfelügyelők sima versenybalesetnek minősítették az esetet.
A rajtnál nagy tülekedés alakult ki az első kanyarban a középmezőnyben, Fernando Alonso McLarenje például Nico Hülkenberg Force Indiájával akadt össze, ami miatt a németnek letört az első szárnya és véget is ért a futama, a spanyolt meg később 5 másodperces büntetésre ítélték. A McLaren javuló formáját mutatja, hogy még ezzel együtt is pontszerző helyen haladt Alonso, de ezúttal sem tudott célba érni egy műszaki hiba miatt: a kocsija váltóprobléma miatt állt meg az egyes kanyarban a verseny felénél.
Csapattársa, Jenson Button viszont remekül vezetve megszerezte a wokingi istálló első idei pontjait, mivel a nyolcadik helyen ért célba. Remek versenyt futott a gyenge Force Indiával a hetedik helyen befutó Sergio Pérez, de dicséret illeti a szintén pontszerző két újoncot, Felipe Nasrt (Sauber) és Carlos Sainz-ot (Toro Rosso) is.
„Nem tudom elmondani, hogy érzem magam jelenleg, ezért meg sem próbálom. Olyan gyorsan történt minden, hogy nem is emlékszem. Az embernek meg kell bíznia a csapatában. Láttam a kivetítőket, és úgy tűnt, mintha Nico is kereket cserélt volna. Azt hittem, minden srác, aki mögöttem volt, kiállt már a bokszba, feltételeztem, hogy szuperlágy gumit kaptak, és ezért nekem is ki kellett jönnöm, hogy ne legyek a keményebb gumin támadható. Kijöttem magabiztosan a bokszba, mert azt hittem, a többiek is így tettek” – nyilatkozta a verseny után Hamilton.
„Ez a verseny közel áll a szívemhez évek óta. Remek érzés volt itt versenyezni, olyan jó volt a tempóm. Nem is kellett túl keményen nyomnom a gázt, akár kétszer ekkora előnyt is ki tudtam volna autózni az élen. Ennek a tempónak köszönhetően egyszer vissza fogok jönni, és harcolni a győzelemért – most másra nem is tudok gondolni” – tette hozzá a rendkívül csalódott brit, akinek ezzel a vereséggel 20-ról 10 pontra csökkent az előnye a pontversenyben Rosberggel szemben.
Eredmények:
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
78 |
1óra49p18.420mp |
2 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
78 |
-8'01.379 |
3 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
78 |
-7'59.812 |
4 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
78 |
-7'53.900 |
5 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
78 |
-7'52.257 |
6 |
Kimi Räikkonen |
Ferrari |
78 |
-7'51.519 |
7 |
Sergio Pérez |
Force India/Mercedes |
78 |
-7'50.852 |
8 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
78 |
-7'49.802 |
9 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
78 |
-7'42.245 |
10 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Renault |
78 |
-7'40.809 |
11 |
Nico Hülkenberg |
Force India/Mercedes |
78 |
-7'39.633 |
12 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
78 |
-7'37.450 |
13 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
78 |
-7'34.706 |
14 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
78 |
-7'20.076 |
15 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
77 |
1 kör h. |
16 |
Roberto Merhi |
Marussia/Ferrari |
2 kör h. |
|
17 |
Will Stevens |
Marussia/Ferrari |
2 kör h. |
|
- |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
ütközés |
|
- |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
ütközés |
|
- |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
ütközés |
Egyéni világbajnokság:
1 |
Lewis Hamilton |
126 pont |
2 |
Nico Rosberg |
116 |
3 |
Sebastian Vettel |
98 |
4 |
Kimi Räikkonen |
60 |
5 |
Valtteri Bottas |
42 |
6 |
Felipe Massa |
39 |
7 |
Daniel Ricciardo |
35 |
8 |
Daniil Kvyat |
17 |
9 |
Felipe Nasr |
16 |
10 |
Romain Grosjean |
16 |
11 |
Sergio Pérez |
11 |
12 |
Carlos Sainz |
9 |
13 |
Nico Hülkenberg |
6 |
14 |
Max Verstappen |
6 |
15 |
Marcus Ericsson |
5 |
16 |
Jenson Button |
4 |
17 |
Fernando Alonso |
0 |
18 |
Roberto Merhi |
0 |
19 |
Will Stevens |
0 |
20 |
Pastor Maldonado |
0 |
Konstruktőri világbajnokság:
1 |
Mercedes |
242 pont |
2 |
Ferrari |
158 |
3 |
Williams/Mercedes |
81 |
4 |
Red Bull/Renault |
52 |
5 |
Sauber/Ferrari |
21 |
6 |
Force India/Mercedes |
17 |
7 |
Lotus/Mercedes |
16 |
8 |
Toro Rosso/Renault |
15 |
9 |
McLaren/Honda |
4 |
10 |
Marussia/Ferrari |
0 |