közösségi közlekedés

Hamarosan visszakapják nevüket a Volán-cégek

2015.05.20.

A régiós átalakítás miatt elvesztették régi, jól ismert megnevezésüket a korábbi megyei Volán-vállalatok utódszervezetei. A vagyonkezelő egyik vezetője szerint még májusban visszanyerhetik az értékes brandet.

Bár az országban a közúton a helyközi összeköttetést Volán-pályaudvarokról induló Volán-buszokkal teljesítik, az utasok jelenleg nem Volán-ügyfelek. A régiós átalakulás után ugyanis az illetékes közlekedési központ járműveit veszik igénybe az utasok. A kecskemétiek például a Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. (DAKK) vásárlói, a miskolciak az Észak-magyarországi Közlekedési Központ (ÉMKK) buszaival utaznak. Bár nem fenyeget a veszély, hogy a korábbi volános cégeket összekevernék mondjuk egy magánvállalkozással, mégsem szerencsés, hogy a tulajdonos egy ilyen ismert és értékes márkanevet használaton kívül hagyjon.

Tudja ezt a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) is. Simon Zoltán, a társaságokért felelős igazgató a BusExpo szakmai rendezvényen azt mondta, hogy valószínűleg még májusban visszakapják a nevüket a Volán-társaságok. Példaként említette, hogy a Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. neve az átnevezés után Volán Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. lesz.

Volán lesz újra, ha Jászkun nem is

Lapunk kérdésére, hogy pontosan mikorra várható a névváltozás, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. kommunikációs szakterülete úgy válaszolt, hogy a Volán mint márkanév jelentőségével az MNV Zrt. egyetért, ezért támogatja a regionális közlekedési központok cégelnevezésében annak megjelenítését, de ennek pontos időpontja még nem ismert.

A már idézett szereplésén Simon Zoltán beszélt a társaságok járműbeszerzési programjáról is. Közismert, hogy 2016. december 31-én lejárnak a Volánok közszolgáltatási szerződései. Uniós előírások miatt a kormányzat nem hosszabbíthatja meg azokat, hanem nyílt, nemzetközi pályázaton kell kiválasztani a szolgáltatókat a helyközi személyszállításra. A regionális átalakítás egyik célja éppen az volt – mondta Simon Zoltán –, hogy elérjék azt a méretet, amellyel nem könnyen versenyezhetnek a magánvállalkozások. Hiába azonban az előny, ha a DAKK és társaik járműállományának átlagéletkora meghaladja a 14 évet. Szakértők szerint 10 évet meghaladó átlagéletkorú flottával nem lehet a siker remé-nyében indulni a nyílt nemzetközi pályázaton. 

A jármű-rekonstrukciós program több éve napirenden van, ennek részeként 1000-1200 új autóbuszt kell megvásárolniuk a cégeknek. Az idő azonban rendkívül rövid, sem a hazai, sem a multinacionális gyártóknak nincsenek felesleges készletei. Központi döntés hiányában a cégek mind a mai napig nem írták ki a  beszerzési pályázatokat. Ennek időpontjára is rákérdeztünk a vagyonkezelőnél. Válaszuk szerint a Volán társaságai által megvalósítandó jármű-modernizációs programban beszerzendő jelentős mennyiségű autóbusz beszerzése csak kormányzati jóváhagyással történhet. Hozzátették: az MNV Zrt. és a közlekedési központok a kabinet döntésének megfelelően fognak majd eljárni.  

Jámbor Gyula

Megjelent a Napi Gazdaság 2015. május 14-i számában

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.25
A gyors reakción múlt, hogy a videó beküldője el tudta kerülni a súlyos balesetet az autóút egyik....
2025.12.25
Bardóczky Kornél önhibáján kívül szenvedett balesetet. ..
2025.12.25
A januári kiállításon a közönség végre találkozhat a márka kínálatának legnagyobb villanyautójával....
2025.12.25
Dirk Arnold saját kérésére nyugdíjba vonul az év végén – írja honlapján az Audi. Utódja Carolin....
2025.12.25
Ismertette a rendőrség a múlt heti Roadpol akció eredményeit. ..
2025.12.25
Az A7-es autópálya újabb, mintegy 50 kilométeres szakaszával már megszakítás nélkül gyorsforgalmi....
2025.12.25
Egy Chery Tiggo 7 járőrautó csatlakozott a Somogy Vármegyei Rendőr-főkapitányság....
2025.12.25
A jégmentesítő rendszerrel kapcsolatos problémák miatt az Austrian Airlines megbízásából közlekedő....
2025.12.24
Két személygépjármű frontálisan ütközött szerda este a 47-es számú főút 212-es....
2025.12.24
Fabrice Cambolive szeretné, hogy a Savane 4X4 koncepcióból valós modellt csináljanak a Renault 4-es....