kiállítás

Hamarosan Hannover

2018.09.17.

Immár hagyomány, hogy minden páros évben, szeptember második felében rendezik meg Hannoverben a haszonjármű-gyártók világkiállítását. Az IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) valóban világraszóló esemény. Ezen a szakmai seregszemlén a mai haszonjármű-gyártás és a hozzá tartozó háttéripar minden szereplője megmutatja magát, termékeit, újdonságait.

 

Természetesen a legnagyobb kiállító-térrel a két német vezető gyártó, a Mercedes-Benz és az M.A.N. jelenik meg ilyenkor, ha már hazai pályán focizhatnak ilyenkor. De mellettük az összes európai vezető kis- és nagyhaszon gyártó itt van. A két svéd, a Volvo Trucks és a Scania, a holland színekben induló DAF, az olasz Iveco és a francia Renault Trucks. Persze a márkákhoz tartozó nemzeti hovatartozás ma már inkább szimbolikus, hiszen ezek a márkák is egy-egy nagyobb világkonszern részeit képezik, és gyakran még a gyártás sem a névadó származási országban történik. Sőt, ezek a világgyártók ilyenkor megmutatják azokat a járműveiket olyan márkanévvel, amiről európai ember sosem hallott, így a kínai, indiai és dél-amerikai piacra szánt szerkezeteket is megcsodálhatja ilyenkor a nagyérdemű. Emellett itt lesznek a kishaszon-gyártók, a teljes pótkocsi-gyártó szegmens, a klímások, a gumigyártók, a kiegészítő-háttéripar teljes palettája és a felszereléseket forgalmazók egészen a ma is népszerű Wunder-Baum szagosító gyártójáig bezárólag.

Ahogy az áruszállító, úgy a személyszállító járművek is megjelennek ilyenkor, sok esetben az előbb felsorolt és általunk is ismert márkajelzésekkel, de nyomulnak ám a kínaiak, szép sikerekkel kecsegtet a lengyel Solaris – két éve elvitték az Év Autóbusza díjat egy teljesen elektromos hajtású autóbusszal – és számos felépítmény-gyártó mutatkozik be újdonságaival ilyenkor. A két évvel ezelőtti kiállításon, ami sem egy, sem két nap alatt nem járható végig feltűnően sok elektromos és alternatív hajtású jármű egy-egy kísérleti, vagy éppen sorozatgyártás előtti példánya jelent meg. Hogy ez a trend folytatódik-e idén nagyon valószínűsíthető, emellett a kombinált szállítási módokra adott megoldások, az autonóm közlekedés nem is olyan távoli víziói jelenhetnek meg az idén.

Az IAA különlegessége, hogy a páros években ezen a kiállításon jelentik be, ítélik oda a következő esztendőre szóló Év haszonjárműve díjakat a nagy-, a kis- és az autóbusz kategóriákban. Az autóbuszoknál különlegesség, hogy páros években, tehát idén is – 2019-re vonatkozóan – mindig a városi, elővárosi járművek, míg páratlan években a turista (coach) járműveknek osztanak díjat. Arról még nincs információ, mely európai gyártmányok lesznek a befutók, erről majd a kiállítás után adunk híreket.

Az IAA elmaradhatatlan része a veterán-haszonjármű kiállítás is, ahol a nyugati és tengerentúli típusok mellett rendre fellelhető egy-egy keletnémet szerkezet is, így téve teljessé a veterános életérzést.

Az idei kiállításon, szeptember 22-23-án a járműmodellezők és makett gyűjtők is randevút adnak egymásnak a kiállítás területén, így szabadon mehet majd az adok-veszek, meg a kinek van különlegesebb egyedi minijárműve a polcon. Az IAA nem csak egy kiállítás, hiszen a nagy megrendelésekre vonatkozó jármű-beszerzési ügyletek nemzetközi szinten is sok esetben itt dőlnek el. A nyitást megelőző szakmai napokon, ez idén szeptember 18-19., öltönyös, aktatáskás urak és kosztümös hölgyek lepik el a kiállítás területét – no meg egy sereg szakújságíró a világ minden tájáról – és a részükre kialakított tárgyalókban reggeltől estig folynak a megbeszélések. Az ilyen szakmai rendezvényeken nagy dolgok dőlnek el és a kiállítók a megjelenést, termékeik promotálását nagyon is komolyan veszik. Külső szemlélőnek érdekes világ ez, ilyenkor egy-egy apró villanás erejéig ebbe is betekinthet, aki kilátogat a volt Világkiállítás területére.

A publikus, mindenki számára nyitott kiállítási napok szeptember 20-27-ig tartanak. Akit vonz a nagyjárműves ipar, nem riad meg a nagy távolságtól és a kiállítás ideje alatt megfizethetetlen szállás-díjaktól, érdemes kiruccannia Hannoverbe, hiszen IAA-t csak kétévente tartanak.

(A képek a 2016-ban rendezett IAA kiállításon készültek)

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.23
A gyorshajtás még mindig vezető baleseti ok - sebesség túllépése esetén sokszorosára nő a fékút, és....
2025.04.22
Aranyáron mérik a kicsikéket, legyen az versenykocsi, busz, kamion. ..
2025.04.22
A húsvéti ünnepek négy napja alatt 450 ittas járművezetőt szűrtek ki a forgalomból a rendőrök -....
2025.04.22
A nemrég válságba került német autógyártó, a Volkswagen meglepő módon felpörgeti a termelést fő....
2025.04.22
Az idei év első negyedéve kimagasló eredményeket hozott a Das WeltAuto számára. Ugyanakkor nemcsak....
2025.04.22
A Duvenbeck MAN eTGX teherautókat vásárolt, így járul hozzá a VW-csoport goTOzero hatású....
2025.04.22
Az Audi az A6 modellcsaládját egy klasszikus business Sedannal bővíti. Ez a modell új mércét állít....
2025.04.22
Délutáni és esti kiképzési gyakorlatot tart a kecskeméti repülődandár kedden, szerdán és....
2025.04.22
Márciusban a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, 84 504 személygépkocsi cserélt gazdát....
2025.04.22
Az enyhe időjárás mellett hivatalosan is véget ér a téli gumiabroncsok használatának kötelezettsége....